Marvels biggest cast assemble for Avengers Infinity War



LOS ANGELES: The evil villain Thanos is preparing to take over the universe and Marvel has recruited all of its cinematic superheroes, from Iron Man and Thor to Doctor Strange and Spider-Man, to save the galaxy in Wednesday’s new trailer for “Avengers: Infinity War.”

The film, due in theaters in May 2018, will see the biggest gathering of Walt Disney Co.-owned Marvel’s fast-expanding cadre of cinematic superheroes, including Doctor Strange, Black Panther and the Guardians of the Galaxy.

“This is the culmination of 10 years of filmmaking and I think it’s unprecedented,” Joe Russo, who co-wrote and co-directed the film with his brother Anthony Russo, told Reuters in July, after early footage of the film was shown at Disney’s D23 fan exposition in Anaheim, California.

The trailer shows the Avengers coming together as they prepare to battle Thanos.

Tony Stark and Bruce Banner are seen with Dr. Stephen Strange and Wong, Peter Parker feels his Spider-Man senses tingling while on the school bus, Loki gets his hands on a powerful Infinity Stone and Black Panther teams up with Captain America, Black Widow and the Winter Soldier.

“When you combine them, you get something that you haven’t seen before,” Joe Russo said.

The Russo brothers said that “Infinity War” will close out a 10-year storyline that began with 2008’s “Iron Man,” and set the stage for a new iteration of Marvel’s on-screen superheroes.



Source link

read more

Banjir semakin surut di empat jajahan Kelantan



KOTA BHARU: Keadaan banjir di Kelantan bertambah baik apabila paras air di empat daripada sembilan jajahan yang terlibat mulai surut petang tadi.

Jajahan Jeli, Bachok, Kuala Krai dan Machang mulai pulih dengan semua pusat pemindahan di jajahan berkenaan ditutup petang tadi.

Sementara itu tinjauan udara bersama Unit Udara Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia (JBPM) di Jajahan Tanah Merah, Pasir Mas dan Rantau Panjang mendapati air di kebanyakan kawasan mulai surut.

Ini mengambarkan bahawa gelombang pertama banjir yang melanda negeri berkenaan sejak tiga hari lalu mulai reda.

Harapan mangsa untuk pulang ke rumah mungkin terpaksa dilupakan memandangkan mangsa banjir berkemungkinan berdepan dengan fenomena air bertakung atau air mati.

“Kawasan yang kita tinjau ialah Tanah Merah, Rantau Panjang dan Machang dan kita dapati air dah mula surut dan juga kawasan-kawasan yang air statik,” jelas Pengarah JBPM Kelantan, Nazili Mahmood.

Sementara itu, Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA) dalam satu kenyataan hari ini memaklumkan bahawa hujan yang melanda Pulau Pinang dan Perak hari ini diramal berlarutan sehingga lewat pagi esok.

Sementara hujan diramal berlaku di Perlis, Kedah, Kelantan dan Pahang bermula petang ini dan boleh berlarutan sehingga malam.



Source link

read more

Cumi Cumi Cumi… Tahu nyanyi tak tahu maksud ini makna lirik Pematah Hati



CUMI.. Cumi… Cumi, 36 kali diungkapkan dalam lagu terbaharu Nabila Razali, Pematah Hati namun ramai yang tertanya-tanya apakah makna perkataan itu.

Jika di Indonesia, perkataan cumi-cumi bermaksud hidupan laut seperti sotong dan sering menjadi pilihan untuk juadah enak pelbagai cara.

Namun, apakah perkaitan cumi dalam lirik lagu Pematah Hati?

Kata Nabila, cumi merupakan ringkasan ayat ‘Cuba Miss Call’ yang dipendekkan untuk menyedapkan sebutan.

“Ramai yang panggil lagu Pematah Hati ini lagu Cumi Cumi, bagi saya tiada masalah pun sebab ia sedikit sebanyak memberi publisiti untuk lagu saya.

“Cumi bermaksud Cuba Miss Call, sama seperti Curahan Hati yang dipendekkan menjadi CurHat.

“Tiada kena mengena pun dengan makanan atau hidupan laut seperti yang sering orang salah anggap,” jelas Nabila kepada Astro Gempak.

Pernah pada mulanya lirik ‘cumi’ yang diulang-ulang pada rangkap lagu Pematah Hati mahu ditukar menjadikan lirik panjang namun Nabila enggan mengubah karya ciptaan Hael Husaini itu.

“Cumi yang diulang berkali-kali kedengaran comel pula, jadi saya rasa lebih baik kekalkan lirik ini untuk nampak unik dan berbeza,” tambah Nabila.

Lagu Pematah Hati menjawab kontroversi hubungan cinta Nabila dan pelakon kacak Aedy Ashraf yang mula heboh diperkatakan sejak awal November lalu.

Aedy menjadi pelakon utama dalam muzik video Pematah Hati nyanyian Nabila yang sudah dilancarkan semalam.

Teks oleh: Amri Hassan



Source link

read more

Kaunselor Perwani khidmat anda diperlukan – Nasional


KOTA BHARU 29 Nov. – Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan masyarakat menyeru kaunselor Perkumpulan Wanita (Perwani) yang sudah dilatih supaya turun padang membantu mangsa banjir yang berada di pusat pemindahan sementara (PPS).

Menterinya, Datuk Seri Rohani Abdul Karim berkata, mangsa banjir bukan sahaja memerlukan bantuan daripada sudut fizikal tetapi juga emosi.

Beliau berkata, seramai 450 orang ahli Perwani sudah menjalani latihan asas dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk menjadi kaunselor awam namun tidak ramai yang turun membantu di pusat pemindahan.

“Mangsa banjir mahukan orang yang boleh mendengar luahan perasaan mereka.

“Kita faham bila sudah trauma dia nak meluah, jiwa tidak tenang dan jadi murung kerana memikirkan kehilangan harta benda.

“Sebab itu antara penambahbaikan yang kita buat adalah menyediakan kaunselor untuk menenangkan mangsa-mangsa banjir,” katanya kepada pemberita selepas melawat mangsa banjir di Sekolah Kebangsaan (SK) Ketereh di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengarah JKM negeri, Said Sidup dan Timbalan Pengurus Besar (Pembangunan) Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA), Nik Roslan Idris.

Seramai 593 mangsa banjir daripada 137 keluarga ditempatkan di situ sejak pusat pemindahan sementara itu dibuka Ahad lalu. – UTUSAN ONLINE



Source link

read more

ALASAN KONSPIRASI PKR!!! ~ SEMUT HITAM


Dah naik jelak dah orang mendengar dakwaan yang dibuat oleh puak Pakatan Haprak ni setiap kali berlakunya pendedahan mengenai penyelewengan yang dilaporkan dilaman media sosial.

Hampir setiap kali perkara seperti itu berlaku, sudah pasti dakwaan kononnya wujud konspirasi untuk memburukkan imej mereka akan dijadikan sebagai alasan untuk menutup kemaluan mereka.

Kali ini pun tidak terkecuali apabila PKR mendakwa kononnya penahanan anak suadara kepada Menteri Besar Selangor itu merupakan satu konspirasi jahat yang dilakukan oleh pihak tertentu.

Kata wakil pejabat Menteri Besar Selangor tu hari ini, berlaku kebocoran maklumat sebelum penahanan dibuat oleh pihak SPRM disebarkan secara meluas di media sosial dan jurublog UMNO.

“Namun kita kesal kerana pembocoran maklumat secara meluas melalui media sosial dan blogger UMNO sebelum penahanan dilakukan.

“(Ia) jelas menggambarkan wujud konspirasi jahat memburukkan reputasi menteri besar dan kerajaan negeri menjelang PRU,” katanya dalam satu kenyataan kepada media pro-pembangkang, hari ini.

Walau bagaimanapun, wakil dari pejabat Menteri Besar Selangor itu tidak mengemukakan sebarang bukti akaun media sosial atau blog tertentu berhubung tuduhannya itu kepada media.

Itulah masalahnya dengan puak Pakatan Haprak ni. Kononnya diorang kata diorang nak menentang korupsi dari berleluasa. Tapi bila ada penahanan dibuat, mula la diorang mendakwa ada konspirasi.

Soalnya, SPRM lakukan penahanan bukan kerana suspek itu merupakan anak saudara kepada Menteri Besar Selangor merangkap pemimpin PKR itu. Tetapi dia ditangkap kerana berlaku penyelewengan. Kalau dah buat salah tu, mengaku je la. Jangan la buat tuduhan yang bukan – bukan!!!




Source link

read more

U.S. warns North Korean leadership will be utterly destroyed in case of war



UNITED NATIONS: The United States warned North Korea’s leadership it would be “utterly destroyed” if war were to break out, after Pyongyang test fired its most advanced intercontinental ballistic missile, putting the U.S. mainland within range.

The Trump administration has repeatedly said all options were on the table in dealing with North Korea’s ballistic and nuclear weapons program, including military ones, but that it still prefers a diplomatic option.

Still, speaking at an emergency U.N. Security Council meeting, U.S. ambassador Nikki Haley warned:

“We have never sought war with North Korea, and still today we do not seek it. If war does come, it will be because of continued acts of aggression like we witnessed yesterday … And if war comes, make no mistake, the North Korean regime will be utterly destroyed.”

Haley said the United States has asked China to cut off oil supply to North Korea, a drastic step that Beijing – the North’s neighbour and sole major trading partner – has so far refrained from doing. Trump and Chinese President Xi Jinping talked on the phone earlier on Wednesday.

“Just spoke to President Xi Jinping of China concerning the provocative actions of North Korea. Additional major sanctions will be imposed on North Korea today. This situation will be handled!” Trump wrote on Twitter.

Previous U.S. administrations have failed to stop North Korea from developing nuclear weapons and a sophisticated missile program. Trump has also struggled to contain Pyongyang since he came to office in January.

Urging China to use its leverage on Pyongyang and promising more sanctions against North Korea are two strategies that have borne little fruit so far.

In a speech in Missouri about taxes, Trump, who has traded insults with the North in the past, referred to North Korean leader Kim Jong Un with a derisive nickname. “Little Rocket Man. He is a sick puppy,” Trump said.

FAR INTO SPACE

North Korea, which conducted its sixth and largest nuclear bomb test in September, has tested dozens of ballistic missiles under Kim’s leadership in defiance of international sanctions.

Pyongyang has said its weapons programmes are a necessary defence against U.S. plans to invade. The United States, which has 28,500 troops in South Korea as a legacy of the 1950-53 Korean War, denies any such intention.

Russia’s U.N. Ambassador Vassily Nebenzia called on North Korea on Wednesday to stop its weapons tests and for the United States and South Korea not to hold military drills in December as it would “inflame an already explosive situation.”

North Korea said the new missile soared to an altitude of about 4,475 km (2,780 miles) – more than 10 times the height of the International Space Station – and flew 950 km (590 miles) during its 53-minute flight.

It flew higher and longer than any North Korean missile before, landing in the sea near Japan.

Photos released by North Korean state media appeared to show a missile being positioned on the launch site by a mobile vehicle, designed to allow the missile to be fired from a wider number of areas to prevent it being intercepted before launch.

Kim is shown laughing and smiling with officials both next to the missile as it is readied, and in a control booth. The launch itself shows the missile lifting off amid smoke and fire, with Kim watching from a field in the distance.

U.S. intelligence analysts have concluded from satellite and other data that the test missile was fired from a fixed position, not a mobile launcher, three U.S. officials said.

One official said the test appears to demonstrate a more powerful North Korean solid-fuel propulsion system, especially in its second stage rocket.

The photos also revealed a larger diameter missile, which could allow it to carry a larger warhead and use a more powerful engine, said David Wright of the Union of Concerned Scientists, a U.S.-based nonprofit science advocacy group.

MORE SANCTIONS LIKELY

Pyongyang claimed it had “finally realized the great historic cause of completing the state nuclear force”.

Three U.S. intelligence analysts said they were trying to assess whether the remarks meant Kim might now be open to a longer halt in testing in order to reopen negotiations that might help prevent, or at least defer, the imposition of additional sanctions.

The officials also noted, however, that North Korea has not proved it has an accurate guidance system for an intercontinental ballistic missile or a re-entry vehicle capable of carrying a nuclear warhead and surviving a return from space through Earth’s atmosphere, meaning further tests would be needed.

An international meeting in Canada in January is designed to produce “better ideas” to ease tensions over Pyongyang’s nuclear and ballistic missile tests, Canadian officials said on Wednesday, although North Korea itself will not be invited.

U.S. Secretary of State Rex Tillerson said on Wednesday the United States has “a long list of additional potential sanctions, some of which involve potential financial institutions, and the Treasury Department will be announcing those when they’re ready to roll those out.”

The new Hwasong-15, named after the planet Mars, was a more advanced version of an ICBM tested twice in July, North Korea said. It was designed to carry a “super-large heavy warhead”.

In just three months, South Korea hosts the Winter Olympics at a resort just 80 km (50 miles) from the heavily fortified border with North Korea.



Source link

read more

Tan Sri Surin Pitsuwan meninggal dunia akibat serangan jantung



KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Luar dan Setiausaha Agung ASEAN, Tan Sri Surin Abdul Halim Ismail Pitsuwan meninggal dunia akibat serangan jantung. Allahyarham berusia 68 tahun.

Portal Bangkok Post melaporkan, Abdul Halim dilaporkan rebah ketika beliau sedang membuat persediaan untuk menyampaikan ucapan di Perhimpunan Halal Thailand 2017 di Bitec, Bang Na di Bangkok.

Allahyarham dikejarkan ke Hospital Ramkhamhaeng sebelum disahkan meninggal dunia.

Berikut adalah beberapa petikan laporan dan temubual Astro AWANI bersama Allahyarham Surin.



Source link

read more

Wajah dan fizikal punca saya sering dapat watak sama – Syafie Naswip



Pelakon Syafie Naswip mengakui wajah dan saiz fizikalnya menjadi punca sering mendapat watak yang sama dalam lakonan.

Menurut Shafie, 25, sebagai seorang pelakon dia tidak pernah memilih watak dan menggangap saiz badan serta wajahnya turut memberi kelebihan kepadanya suatu hari nanti.

“Saya tak nafikan bentuk saiz badan dan wajah merupakan sebab saya sering mendapat watak remaja sahaja dalam setiap tawaran lakonan.

“Mungkin ada ramai pelakon yang sebaya dengan saya sudah diberi peluang untuk membawakan watak seorang bapa, sedangkan saya masih dengan karakter remaja.

“Namun perkara itu tidak mematahkan semangat saya untuk berkarya kerana apa yang penting lakonan saya dapat memberi kesan kepada penonton.

“Bagi saya biarlah masa yang menentukan kerana mungkin apabila sudah memasuki usia 30 tahun nanti watak itu sesuai untuk saya pula,” katanya kepada Astro Gempak.

Syafie Naswip berkata demikian ketika ditemui di majlis tayangan perdana filem Jibam, di MM Cineplex ecurve, Damansara, baru-baru ini.

Filem Jibam adalah karya arahan Che Mie dan merupakan filem yang diadaptasi daripada novel popular 90-an hasil tulisan kartunis Ibrahim Anon atau Ujang.

Selain Syafie Naswip, filem ini turut dibintangi oleh Ariff, Esma Danial, Fadlan Hazim, Mia Ahmad, Bohari Ibrahim, Kazar Saisi dan Kamarool Yusoff.

Jangan lupa untuk menyaksikan filem Jibam pada 7 Disember ini di seluruh pawagan yang berada di tempat anda.

Teks Oleh: Rozaimi Zubaidi



Source link

read more

Mana mampu beli Possebon – Bola Sepak


KOTA BHARU 29 Nov. – Hasrat penyokong The Red Warriors (TRW) untuk melihat kelibat bekas pemain Manchester United, Rodrigo Possebon menyarung jersi pasukan itu musim depan tidak kesampaian apabila Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) menegaskan, mereka tidak mampu membeli pemain berprofil tinggi.

Presiden Kafa, Bibi Ramjani Ilias Khan juga menegaskan, beliau tidak pernah diberitahu tentang sebarang usaha mendapatkan pemain tengah kelahiran Brazil itu.

“Jujurnya, Kafa tidak mampu untuk mengambil pemain berprofil tinggi seperti Possebon, lagi pun masih banyak tunggakan hutang lapuk yang perlu diselesaikan oleh kita.

“Sebab itulah, untuk musim ini Kafa perlu menyusun kewangan dengan rapi dan berbelanja penuh berhemah bagi memastikan kita tidak berdepan masalah kekurangan dana nanti,” katanya kepada Utusan Online di sini, hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan, Possebon, 28, yang pernah beraksi bersama Red Devils di bawah ken­dalian Alex Ferguson dari 2008 hingga 2010 menjadi import terbaru yang menarik minat Kelantan.

Perkara tersebut didedahkan oleh salah seorang panel pengurusan kejurulatihan Kelantan, Syed Abdullah Syed Mahmood yang mengakui, portfolio pemain Brazil itu mampu menarik perhatian peminat Kelantan untuk memenuhi stadium khususnya penyokong United. – UTUSAN ONLINE



Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons