Review Category : Blog

AHLI DAKWA, PKR KELANTAN MISKIN, TERIMA BR1M!!! ~ SEMUT HITAM


PKR tidak sepatutnya tamak menuntut kerusi DUN di Kelantan, lantaran parti itu merupakan anggota paling lemah dalam Pakatan, demikian pandangan seorang pemimpin akar umbinya.

Ahmad Syauqey Abdul Ghani, yang mengetuai jentera pilihan raya PKR Kota Bharu berkata demikian ketika mengulas hasrat partinya yang mahu bertanding di 15 kerusi DUN di negeri itu.

Beliau juga membayangkan parti itu juga ketinggalan di belakang DAPigs dalam aspek kekuatan jentera pilihan raya, walaupun pemimpin tempatan PKR diangkat dalam jawatan lantikan politik.

“PKR adalah parti paling lemah di Kelantan. PAN dan PPBM paling kuat dan ke-3 DAP,” katanya.

PKR juga menurutnya ketinggalan dari segi sokongan kewangan, berbeza dengan PPBM yang menurutnya disertai “tauke-tauke” yang berpengaruh dari Umno.

“Parti lain dah ada bilik gerakkan dan bendera, tapi PKR bendera pun tidak ada, bilik gerakan tiada. Jadi kami bimbang kelemahan itu akan menyebabkan PKR menjejaskan kemenangan PH di Kelantan,” katanya.

Syauqey juga turut mendakwa PKR merupakan sebuah parti miskin di mana kebanyakkan pemimpinnya merupakan penerima skim tunai di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

“Kalau kita tengok PKR Kelantan separuh daripada jawatankuasanya penerima BR1M, itu kita kena tahu dari segi kekuatan baik dari segi kewangan, pengaruh, sokongan serta jentera parti,” katanya.

Dengan ‘kekangan’ sedemikian, Syauqey berkata PKR selayaknya bertanding paling banyak empat kerusi DUN dan dua kerusi Parlimen berdasarkan prestasi parti itu di Kelantan.

Pada pilihan raya lalu, PKR bertanding lima kerusi DUN dan tiga kerusi Parlimen. Bagaimanapun parti itu hanya menang di Guchil di peringkat negeri, manakala tewas di ketiga-tiga kerusi Parlimen yang ditandinginya.




Source link

read more

SYED SUCKDICK DAH MULA CUAK!!! ~ SEMUT HITAM


Nak cuak pasal apa pulak budak hingusan ni? Orang nak buat perhimpunan pun dia nak halang jugak ke? Bukan ke dulu diorang juga yang beria – ia menggalakkan perhimpunan haram ni.

Tapi, bila kena batang hidung sendiri, pandai pulak dia nak merayu dengan Polis suruh ambik tindakan ya. Pandai pulak dia cari alasan supaya pihak berkuasa halang perhimpunan tu.

Hanya semata – mata kerana perhimpunan tu tidak memberi keuntungan kepada dia, maka sebab itu dia beria – ia mendesak agar pihak berkuasa mengambil tindakan yang sewajarnya.

Sebab yang nak buat perhimpunan tu melibatkan pendaftaran PPBM. Maka menggelupor la Si Budak Saddik ni meroyan dalam laman media menggesa Polis halang perhimpunan tersebut.

Alasan yang dia bagi kononnya penganjur tu adalah orang yang dikehendaki Polis kerana terlibat dalam kekecohan forum ‘Nothing 2 Hide 2.0’ yang dianjurkan sebelum ini oleh PPBM.

Si Budak Saddik tu kata, sehingga ke hari ini, laporan yang dibuat terhadap bekas ahli PPBM yang mencetuskan kekecohan itu tidak dimaklumkan dan Polis pun tidak mengambil tindakan.

“Tetapi kenapa sampai hari ini kita tidak dengar apa-apa maklumat berkaitan. Apa perkembangan terkini (kekecohan Nothing to Hide 2.0) mengenai isu itu,” katanya pada sidang media, semalam.

Itu yang kelakarnya dengan Si Budak Saddik ni. Dia nak mintak pihak Polis ambik tindakan menghalang perhimpunan yang dijangka bakal berlansung minggu depan didepan pejabat RoS tu.

Tapi dalam masa yang sama, dia pertikaikan juga tindakan pihak Polis yang didakwa seolah – olah tidak menjalankan tugas mereka untuk menahan bekas ahli PPBM yang buat kecoh tu.

Terdahulu, sekumpulan bekas ahli PPBM mengemukakan permohonan kepada polis untuk mengadakan perhimpunan aman di hadapan RoS supaya agensi itu mengambil tindakan terhadap PPBM kerana didakwa melanggar perlembagaan parti tersebut!!!




Source link

read more

WOW! MUNAFIKNYA PPBM NI!!! ~ SEMUT HITAM


Heh! Inilah bukti betapa MUNAFIKnya sifat yang dipamerkan oleh pemimpin PPBM. Dulu masa diorang keluar UMNO, bukan main lagi diorang kutuk kepimpinan parti tu secara terbuka.

DULU, diorang tuduh UMNO ni tidak bersifat terbuka apabila mengambil tindakan disiplin terhadap ahli yang sengaja memburukkan parti secara terbuka. Tapi sekarang?

DULU, diorang kata pemimpin UMNO ni takut mendengar pandangan serta kritikan ahli diperingkat bawahan sehingga sanggup memecat keahlian mereka. Tapi sekarang?

DULU, pemimpin PPBM ni mendakwa UMNO tidak mengamalkan dasar terbuka apabila enggan menerima sebarang aduan dari ahli diperingkat akar umbi. Tapi sekarang?

DULU, puak – puak PPBM ni juga yang membuat tuduhan kononnya UMNO cuba nak menutup mulut ahli serta pemimpin dari mendedahkan kebenaran dengan mengambil tindakan disiplin.

SEKARANG, diorang juga buat benda yang sama. SEKARANG, diorang juga mengulangi segala tuduhan yang telah dilemparkan terhadap UMNO. SEKARANG, diorang juga yang jilat ludah sendiri.

SEKARANG, PPBM ambik tindakan terhadap ahli kerana mereka nak menutup kemaluan diri mereka sendiri. Mereka pecat ahli yang tidak sehaluan dengan dakwaan kononnya diorang cuba nak sabotaj.

Malah, PPBM tanpa rasa segan silu turut memberikan amaran kepada ahli diperingkat akar umbi agar tidak mengkhianati parti itu dengan mendedahkan pekung mereka secara terang – terangan.

Tidakkah itu membuktikan bahawa pemimpin PPBM ni jenis manusia yang MUNAFIK? Kalau diorang mengutuk orang boleh. Diorang nak hina orang lain, takde masalah. Tapi kalau diorang buat sendiri, apa pulak hukumnya? Tidak ke itu HARAMJADAH namanya!!!




Source link

read more

DAPigs MEMANG SUKA BELA “BABI”!!! ~ SEMUT HITAM


Takde maaf bagi orang yang menggelarkan diri dia sebagai Mejar Zaidi ni. Dan takde bahasa yang baik untuk seorang berperangai biadap seperti yang dipamerkan. Maka sebab itu dia layak digelar BABI.

Kalau ya pun dia taksub dengan parti yang dia sertai, jangan sampai tahap nak menghina orang yang dah meninggal dunia. Jangan dia nak menggantikan kerja tuhan pulak dengan menjatuhkan hukum.

Kalau takde benda baik yang dia nak sampaikan, lebih baik dia diamkan diri dari nak menjadi BABI Ternakan DAPigs. Cara itu lebih baik dari membodohkan diri dia sendiri depan orang ramai.

Seburuk – buruk orang UMNO dan Barisan Nasional yang sering dikutuk dan dikeji DAPigs selama ini pun, tak pernah ada yang menghina mendiang Karpal Singh sewaktu dia meninggal dunia.

Itu menunjukkan yang orang UMNO dan Barisan Nasional ni masih lagi mempunyai nilai kemanusiaan walaupun berbeza pandangan Politik. Tak seperti yang ditonjolkan oleh BABI ternakan DAPigs ni.

Kebiadaban yang ditonjolkan jelas tidak mencerminkan peribadi dirinya sebagai seorang yang beragama Islam. Dan penghinaan yang dilakukan itu tidak menjadikan dia seorang yang lebih baik dari orang lain.

Hari ini mungkin dia boleh kutuk orang yang dah meninggal dunia sesuka hati dia. Tapi dia lupa, dia sendiri pun tak tau lagi macam mana keadaan dia suatu hari nanti.

Pokok pangkalnya, bukan hak dia nak tentukan siapa masuk Neraka atau pun Syurga. Itu semua kerja tuhan belaka. Sedangkan dia sendiri pun belum tentu boleh masuk Syurga. Jadi, jangan sombong sangat nak kutuk orang lain sesuka hati dia pulak!!!




Source link

read more

PPBM TUDUH PKR DAN DAPigs TAMAK!!! ~ SEMUT HITAM


Nampak gayanya, kemelut pengagihan kerusi dikalangan puak Pakatan Haprak tu di Selangor masih lagi menemui jalan buntu apabila masing – masing enggan berkompromi sesama sendiri.

PPBM Selangor kecewa dengan sikap tamak rakannya dalam pakatan pembangkang apabila enggan bertolak ansur berhubung pengagihan 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di negeri ini.

Ketua Penerangannya berkata PKR dan DAPigs enggan berunding untuk melepaskan kerusi disandang mereka, namun pada masa sama mahu bertanding di 12 kerusi milik Barisan Nasional.

Ditanya mengenai bilangan kerusi DUN Selangor yang sudah dimuktamadkan sebagai milik PPBM, Sallehuddin berkata, sehingga kini belum ada satu pun kerusi yang akan ditandingi parti itu.

“Mesyuarat khas PH pada Rabu dan Khamis lalu tidak mencapai sebarang kata putus. Kita juga belum dimaklumkan tarikh baharu mesyuarat untuk bincangkan perkara ini. Apa pun, kita tunggu perkembangannya nanti,” katanya.

Menurut sumber, berdasarkan kepada keputusan awal yang dibuat, PKR dikatakan akan bertanding 19 kerusi DUN sementara DAPigs 18 kerusi. PPBM pula hanya mendapat 10 kerusi manakala PAN sembilan.

PPBM Selangor turut menolak kenyataan Setiausaha Pakatan Selangor, Zuraida Mak Lampir yang berkata, mesyuarat khas berkenaan sudah berjaya menyelesaikan pengagihan 36 kerusi DUN di negeri ini.

Pada PRU-13, BN menang 12 kerusi iaitu DUN Sungai Burong, Jeram, Kuang, Semenyih, Permatang, Bukit Malawati, Sungai Air Tawar, Sungai Panjang, Hulu Bernam, Batang Kali, Kota Damansara dan Dengkil.

PAN pula konsisten mahu bertanding kerusi DUN disandang PAS iaitu Taman Templer, Lembah Jaya, Paya Jaras, Chempaka, Meru, Dusun Tua, Tanjung Sepat, Sabak, Gombak Setia, Bangi, Seri Serdang, Selat Klang, Sijangkang, Morib dan Hulu Klang.




Source link

read more

PKR SINDIR, PPBM TAMAK TAK SEDAR DIRI!!! ~ SEMUT HITAM


Nampak gayanya, PKR Selangor dah mula muak dengan tuntutan yang dibuat oleh PPBM sehingga membuatkan wakil mereka menyindir parti pimpinan Tun Mahathir itu secara terbuka.

Katanya, PPBM boleh meminta seberapa banyak bilangan kerusi DUN yang mereka mahu untuk bertanding tetapi kriteria yang dipilih adalah berdasarkan faktor winnability atau ‘kemampuan untuk menang’.

Itu maklum balas yang diberikan Pengarah Jawatankuasa Pilihan Raya Pakatan Selangor selepas ditanyakan tentang hasrat PPBM yang mahu bertanding di 12 kerusi DUN milik BN di negeri itu.

“Semua orang ada ‘figure’ mereka, tetapi kita kena tengok, saya pegang kuat dengan apa yang Pengerusi PH kata, ‘winnability’ yang dia katakan, tidak kira parti dan calon dari mana, kita tidak ambil kira.

“Itu yang memang penting dan kita utamakan dalam negeri Selangor.

“Kalau parti kata dia nak 13, 12, 15 dan sebagainya kalau tidak boleh menang apa guna?,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan 200 bantahan terhadap syor kedua kajian persempadanan semula Selangor di Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya Selangor, pagi tadi.

Secara tidak lansung, kenyataan itu memberikan gambaran seolah – olah PPBM tidak mempunyai kekuatan dan kelayakan untuk menang dalam PRU yang akan datang walaupun mereka bertanding banyak kerusi.

Minggu lalu Ketua Penerangan PPBM Selangor mendakwa, PPBM memohon 12 kerusi milik BN untuk diletakkan calon mereka walaupun PKR juga turut berhasrat meletakkan calon mereka.

Sementara itu, wakil PKR itu juga memaklumkan Pakatan Selangor akan menyelesaikan isu agihan kerusi sekitar akhir bulan ini dan ianya masih dalam peringkat perbincangan diantara mereka.

Terdahulu pada mesyuarat Jawatankuasa Agihan Kerusi minggu lalu, PH Selangor hanya berjaya menyelesaikan pertindihan empat kerusi DUN, dengan masih berbaki 21 kerusi daripada 56 kerusi yang belum diselesaikan.




Source link

read more

Prime Minister’s Message for Chinese New Year 2018



14 February, 2018


Salam 1 Malaysia.

As we bid adieu to the Year of the Rooster and prepare to usher in the Year of the Dog, I would like to take this opportunity to wish everyone who is celebrating – a Happy and Prosperous New Year.

This celebration is an important celebration for the Chinese community with thousands of years of history, a celebration so rich in tradition that begins with the journey back home for the all-important reunion dinner with the elderly and family on the eve of the New Year.

Great emphasis is placed on the tradition of reunion during this festive period as it continues to embed and cultivate not just the values of filial piety and respect in the next generation, but also strengthens the relationship and bond of one with friends and family.

This tradition, which has been practised from generation to generation for thousands of years, is indeed a respectable custom.

It symbolises the concept of coming together as one.

In Malaysia, religious and cultural festivals have become joyous occasions not just for any segments of the society, but they are celebrated by all.

Perhaps it is the food, the culture and the laughter that unite us in festive celebrations like the New Year.

But I believe it has been ingrained in us since Independence. We live harmoniously as one regardless of race and creed. It has become a way of life and this bond between us is what I believe to be the true spirit of 1Malaysia.

This celebration is a perfect reminder of the many cultures and faiths that make us who we are as Malaysians. Our vast array of traditions and perspectives, our melting pot is what makes us unique, keeping us fresh and dynamic.

Indeed Malaysia is home to many, and all have played important role in building this great nation especially our Chinese brothers and sisters as fellow sons and daughters of Malaysia. Their tremendous contribution is evident in every part of the country be it culturally or economically.

To this end, my heartfelt gratitude goes to the nation-building role played by all Malaysian Chinese since Independence.

I am committed to ensure that no Malaysians will be left behind, that the future of our children will be better than ours and that we will grow stronger and together as one.

I hope that this Year of the Dog will bring prosperity and good health to you and your families and may we continue to be proud and committed to Negaraku, a country that we love.

Xin Nian Kuai Le!



Source link

read more

DAH NAMA DIA PUN MAHFUZ BEAN!!! ~ SEMUT HITAM


Tengok pada nama gelaran dia pun cukup la. Mana Si Mahfuz Bean ni boleh ditegur. Lagi pun, kalau kita tegur, bukannya dia nak dengar. Spesis orang macam Si Mahfuz Bean ni bukannya ada otak.

Maka sebab itu Si Mahfuz Bean tu suka bercakap menggunakan kepala lutut dia sendiri. Bahkan apa yang dia cakap pun semuanya tak serupa bikin. Dulu, dia la yang paling kuat menghentam Tun Mahathir anak beranak.

Macam – macam fitnah dia lemparkan terhadap bekas Perdana Menteri tu. Tapi hari ini, dia orang yang paling kuat mengampu Tun Mahathir dan menjadikan bekas Perdana Menteri tu macam dewa.

Jadi, tak hairan la sekiranya Si Mahfuz Bean tu tak reti nak tutup mulut dari memberikan sebarang komen yang tak masuk akal mengenai isu penarikkan semula darjah kebesaran yang diberikan oleh Sultan.

Takde gunanya orang macam Si Mahfuz Bean tu nak dinasihatkan supaya berdiam dari mengeluarkan kenyataan yang memalukan dirinya sendiri seperti yang dilakukan oleh penganalisis Politik ni.

Antara lain, penganalisis Politik tu menasihatkan Si Mahfuz Bean ni supaya mengambil pendirian berdiam diri dari mengeluarkan kenyataan yang akhirnya boleh memakan dirinya sendiri.

“Kata-kata Datuk Mahfuz itu mungkin boleh dianggap sebagai tindak-balas segera (immediate response) kepada apa yang berlaku.

“Baik diam, berdiam diri itu lebih baik daripada berkata-kata dalam hal yang kita tidak tahu sepenuhnya,” katanya ketika dihubungi Antarapos.

Mengulas lanjut, istana mempunyai hak mutlak untuk menarik balik pengiktirafan yang telah diberikan kerana percaya institusi tersebut mempunyai alasan yang kukuh untuk berbuat demikian.

Pokok pangkalnya, Si Mahfuz Bean tu memang jenis orang yang tak tau nak menghormati institusi Raja – Raja Melayu kerana sebelum ini pun dia pernah menghina Sultan Pahang secara terbuka dalam ceramah yang diadakan di Bukit Gantang!!!




Source link

read more

AZMIN KERING IDEA JADIKAN “STADIUM PADANG PASIR” MODAL POLITIK!!! ~ SEMUT HITAM


Sekarang ni Si Azmin Ali tu mudah sangat ‘Tersentuh’ bila sebut pasal ‘Pasir’. Memang agak tak lekang perkataan ‘Pasir’ tu menjadi sebutan dihujung bibir dia. Mungkin memang ada kaitan kot.

Maklum la. Sebelum ni, anak sedara dia kantoi kes SPRM pun melibatkan kartel Pasir di negeri Selangor. Jadi, tak heran la kalau tiba – tiba je Si Azmin Ali tu sebut pasal ‘Stadium Padang Pasir’.

Mungkin dalam perancangan jangka masa panjang, Si Azmin Ali tu bercadang nak buat stadium bola sepak pertama di Malaysia yang menggunakan padang pasir seperti yang ada di Iraq.

Siapa tau. Kan Si Azmin Ali ni banyak idea. Malah dia sendiri pernah mendabik dada mendakwa kononnya dia hebat mentadbir negeri Selangor sampai isu stadium pun tak boleh diselesaikan.

Jadi, tak mustahil sekiranya kehebatan Si Azmin Ali tu akan membuatkan dia mengambil keputusan untuk membina sebuah stadium bola sepak pertama di dunia yang menggunakan pasir.

Tapi, jangan pulak dia anggap artikel ni sebagai satu sindiran. Sebaliknya, anggap la artikel ni sebagai satu motivasi buat Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Si Azmin Ali tu pada ketika ini.

Sebab kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini bukan sahaja nampak kebudak – budakkan. Tetapi ianya juga membuktikan bahawa Si Azmin Ali tu dah ketandusan idea nak dijadikan modal Politik.

Sindiran dia terhadap tuntutan Persatuan Bolasepak Selangor yang memohon penggunaan Stadium Shah Alam dianggap sebagai satu bentuk penghinaan terhadap sukan bolasepak di Malaysia.

Bahkan kenyataan yang dibuat juga membuktikan bahawa dia bukan sahaja tidak layak menjadi seorang pemimpin. Tetapi dia juga GAGAL untuk menyelesaikan isu sedemikian secara profesional.

Tinggal lagi, perkara seperti itu bukan satu perkara baru. Sebaliknya sebelum ini pun, pelbagai pihak menganggap Si Azmin Ali tu sebagai seorang pemimpin yang GAGAL. Malah parti gabungan Pakatan Haprak tu pun anggap dia Tak Layak jadi pemimpin!!!




Source link

read more

PAN CEMBURU BILA PAS NAK “MENGORAT” NURUL IZZAH!!! ~ SEMUT HITAM


Lebai oh lebai, cukup – cukup la perasan tak ketahuan hala. Memalukan sungguh!” Itu sindiran Angkatan Wanita PAN kepada PAS kerana mahu bertanding di Parlimen Lembah Pantai.

Menurut AWAN, keputusan yang dibuat oleh PAS itu sangat memalukan kerana parti itu baru pertama kali bertanding di kawasan tersebut dan calonnya pula baru setahun menjadi ahli.

“Kemudian mengaku banyak bantu jentera Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertanding dulu. Kononnya nak `claim’ Parti Keadilan Rakyat (PKR) menang dulu pun sebab jentera PAS yang tolong buat kerja,” sindir AWAN dalam satu kenyataan di Facebook.

Semalam PAS membuat pengumuman bahawa mereka akan bertanding di kerusi Parlimen Lembah Pantai yang pada ketika ini disandang oleh Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.

Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Lembah Pantai, Mohamad Kamzuri Mohd Fuad dipetik berkata, PAS buat pertama kali akan meletakkan calon di kerusi itu dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Menurutnya, PAS membuat keputusan itu kerana menganggap jentera parti itu banyak membantu PKR sewaktu Pilihan Raya Umum yang ke 13 untuk memenangi kerusi Lembah Pantai.

Dari satu sudut, kenyataan sindiran yang dikeluarkan oleh Angkatan Wanita PAN itu seolah – olah memperlihatkan bahawa diorang cemburu kerana PAS lebih berminat dengan Nurul Izzah dan tidak mengambil peduli terhadap mereka!!!




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons