Review Category : Blog

GUAN ENG “TOKONG SUCI”, MANA BOLEH DIPERTIKAI!!! ~ SEMUT HITAM


Dalam DAPigs, kalau ada ‘Nyamuk’ datang gigit Si Guan Eng ni pun diorang akan salahkan Kerajaan yang hantar Nyamuk tu!!!

Heh! Sibuk sangat orang hari ini masih lagi nak mempertikaikan soal kedudukan Si Lim Guan Eng tu dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAPigs (CEC) yang baru dipilih semalam. 

Padahal perkara itu dah lama orang tau. Si Lim Guan Eng tu ibarat seperti ‘Tokong Suci’ buat penganut DAPigs. Maka sebab itu kedudukan dia tidak boleh dipertikaikan lansung dalam parti.

Malah kedudukan yang disandang Si Guan Eng tu boleh dipegang walaupun dia masuk penjara akibat kes rasuah dan penyelewengan kuasa yang sedang dihadapi dimahkamah pada ketika ini.

Kot kalau dia nak wariskan jawatan dia pada ketika ini kepada anak keturunan dia pun boleh. Takde siapa yang boleh menghalangnya. Malah RoS pun hanya mampu tengok je apa yang berlaku.

Tapi oleh kerana ada dikalangan bekas ahli DAPigs yang dah songeh kena kencing dek keluarga Si Guan Eng tu, maka diorang pun tuduh la parti tu tidak mengamalkan demokrasi.

Malah diorang juga hairan berhubung tiada tindakan disiplin diambil terhadap Lim mengenai isu itu selain turut dilanda pelbagai kontroversi termasuk kejadian tanah runtuh di Tanjung Bungah.

“Lim Guan Eng tidak sepatutnya bertanding dalam pemilihan CEC itu kerana dia sedang menghadapi pertuduhan kerana ini akan mencemarkan imej parti,” kata bekas anggota DAP Seputeh Tony Tan kepada pemberita, di sini hari ini.

Sebelum itu, Tan dan sekumpulan anggota DAPigs berhimpun di luar Pusat Konvensyen Ideal Shah Alam bagi meluahkan rasa tidak puas hati mereka berhubung pemilihan tersebut.

Bekas Pengerusi DAPigs Pantai Sepang Putra R. Vellasamy pula mendakwa parti itu mengamalkan diskriminasi apabila hanya mengambil tindakan disiplin terhadap pemimpin akar umbi sedangkan dalam kes Lim mereka berdiam diri.

“Saya dipecat kerana mempertahankan hak-hak kaum India dalam DAP. Di manakah demokrasi dalam DAP,” katanya.

Kesimpulannya, kalau ada sesiapa yang nak naik menjadi pemimpin dan mendapat tempat dikalangan puak DAPigs tu, diorang mesti pandai mengampu keluarga dinasti Lim tu. Kalau tidak, jangan mimpi la diorang boleh kekal lama dalam parti!!! Setakat jadi Barua boleh la!!!




Source link

read more

ISU PENYANGAK BIKIN PAKATAN MEROYAN!!! ~ SEMUT HITAM


Hahaha!!! Nampak sangat puak Pakatan Haprak ni jenis golongan manusia yang mudah ‘sentap’ tak tentu arah bila orang kutuk diorang secara terbuka. Tapi, kalau orang kutuk diorang boleh pulak.

Inilah contoh golongan manusia yang tak sedar diri. Bila diorang membuat dakwaan terhadap orang lain boleh pulak. Tapi bila kena batang hidung sendiri, mula la diorang hilang akal.

Itu menunjukkan yang puak Pakatan Haprak ni jenis golongan yang tidak boleh menerima sebarang kritikan. Asal dikritik sikit je, maka diorang pun melompat macam Beruk kena belacan.

Tambah memalukan ialah apabila diorang melabelkan seseorang tu Penyamun, Pencacai, Barua dan Pemakan dedak sesuka hati, takde pun orang lain nak menggelupor macam diorang.

Tapi bila ada orang sebut diorang tu dari golongan ‘Penyangak’ pun dah boleh menyebabkan diorang menggelupor membuat desakan suruh Hadi Awang jangan ‘Baling Batu Sembunyi Tangan’ ke?

Padahalnya, diorang sendiri jugak yang mengakui bahawa label ‘Penyangak’ tu tidak ditujukan kepada sesiapa yang tertentu. Perkara itu dinyatakan oleh Setiausaha PAN dalam kenyataannya sebelum ini.

“Dia sebut tak penyangak itu siapa? Saya nak tanya siapa penyangak yang dimaksudkan itu?

“Oleh kerana kita tak tahu susah kita nak berikan jawapan yang pasti dan sikap tidak mahu bertanggungjawab atau sikap baling batu sembunyi tangan bukanlah sikap yang baik bagi seorang pemimpin politik di peringkat nasional,” katanya kepada Antarapos.

Tapi yang herannya, kalau dah Si Hadi Awang tu tak sebut siapa ‘Penyangak’ yang dimaksudkan, kenapa pulak puak Pakatan Haprak tu yang nak menggelupor tak tentu arah?

Malah sampai tahap nak buat dakwaan kononnya Si Hadi Awang tu sengaja ‘Baling Batu Sembunyi Tangan’ bagai. Tidakkah itu menunjukkan yang puak Pakatan Haprak tu dah terasa ‘Songeh’ seolah – olah label ‘Penyangak’ itu ditujukan kepada diorang secara tak lansung!!!




Source link

read more

AZMIN DILANDA ‘EJAKULASI’ MELAMPAU!!! ~ SEMUT HITAM


Hehehe! Ini bukan sekadar tahap meroyan tak tentu arah kerana takut pada bayang – bayang sendiri semata – mata. Tapi ianya merupakan refleksi Si Menteri Besar Selangor tu secara terbuka.

Jika sebelum ini, tindakan Rejim Pakatan Selangor yang mengharamkan langganan beberapa akhbar tempatan itu membayangkan rasa takut Azmin terhadap pendedahan akhbar terbabit.

Namun pandangan dari satu sudut lain pula membuktikan bahawa Si Menteri Besar Selangor tu tidak matang dalam berpolitik dan jumud pemikirannya selaku seorang pemimpin.

Perkara itu juga turut dinyatakan oleh Ketua Puteri UMNO Malaysia, Datuk Wira Hajjah Mas Ermieyati Samsuddin sewaktu diajukan soalan oleh wartawan berhubung isu yang sama.

Sedangkan katanya, akhbar tersebut bukan hanya menyiarkan berita secara langsung kepada rakyat tetapi memaparkan berita terkini tentang apa yang berlaku di dalam dan luar negara.

“Perkara ini saya rasa seperti tidak matang oleh Menteri Besar di Selangor. Saya harap mereka mempertimbangkan semula kerana Utusan Malaysia dan Berita Harian harus ada jualan dan lain-lain.

“Saya berharap Mohamed Azmin tidak bersikap mengikut hati tetapi ikutlah akal fikiran,” katanya selepas Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya Umum Ke-14 Puteri UMNO negeri yang disempurnakan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Adnan Yaakob di sini hari ini.

Dalam erti kata mudahnya, Si Menteri Besar Selangor itu bukan sahaja bersikap seperti kebudak – budakkan. Malah dia juga turut menghalang hak kebebasan media yang ada di Malaysia.

Malah tindakan Si Azmin Ali tu sama macam budak kecik yang takut melakukan kesalahan dan cuba sedaya upaya nak sembunyikannya kesalahan tersebut dari diketahui oleh ibu bapanya. Kiranya, mudah sangat Si Azmin Ali ni ter-Ejakulasi diluar kawalan!!!




Source link

read more

AGENDA DAPigs JAGA KEBAJIKAN ORANG MELAYU!!! ~ SEMUT HITAM


Memang tidak syak lagi bahawa DAPigs ini sebuah parti yang menjaga kebajikan orang Melayu. Tidak sepertimana yang didakwa oleh sesetengah pihak, DAPigs berjaya membuktikan sebaliknya.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila senarai ahli jawatankuasa CEC DAPigs yang baru dikeluarkan hari ini. Boleh dikatakan hampir 1/3 dari jawatankuasa itu didominasikan oleh orang Melayu.

Tapi malangnya, semua itu hanya anggapan puak Pakatan Haprak itu sahaja apabila keanggotaan dikalangan ahli jawatankuasa CEC DAPigs itu dikuasai sepenuhnya oleh orang Cina.

Pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAPigs hari ini menyaksikan kemasukan dua muka baru dalam senarai 20 anggota jawatankuasa itu yang dipilih perwakilan.

ADUN Skudai, Boo Cheng Hau terkeluar daripada senarai berkenaan, manakala bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh secara automatik terkeluar kerana meninggal dunia. Karpal meninggal dunia selepas terlibat dalam nahas jalan raya pada 2014.

Sementara itu, anak beranak Lim, terus mengungguli senarai jawatankuasa tertinggi parti. Lim Kit Siang menduduki tempat pertama, manakala anaknya Lim Guan Eng menduduki tempat ketiga dengan jumlah undi 1,180. 

Berbanding keputusan pemilihan CEC 2013 lalu Lim Kit Siang mengalami penyusutan 237 undi (1436 undi pada 2013). Manakala Guan Eng berkurangan 124 undi (1304 undi pada 2013).

Secara tidak lansung, komposisi baru itu membuktikan bahawa DAPigs merupakan sebuah parti yang benar – benar mengamalkan demokrasi dengan melibatkan semua kaum memegang jawatankuasa tertinggi parti.

Walaupun nama Khir Johari, anak angkat kepada Tan Sri Mohd Khir Johari dinamakan sebagai ‘Wakil Tunggal Melayu’ turut tersenarai, namun dia tetap dilahirkan sebagai seorang yang berbangsa Cina.

Itu membuktikan betapa DAPigs meminggirkan peranan orang Melayu, yang lahir dari keluarga Melayu, dibesarkan dengan cara kehidupan orang Melayu untuk menjadi wakil didalam jawatankuasa tertinggi mereka secara terbuka dan sistematik!!!




Source link

read more

DAPigs KONSISTEN TUDUH PAS BERSEKONGKOL DENGAN BN!!! ~ SEMUT HITAM


Nampak gayanya kepimpin DAPigs hari ini semakin ketandusan idea untuk dijadikan bahan jajaan Politik apabila mereka terpaksa mengitar semula isu berkaitan hubungan diantara PAS dan UMNO.

Nak pulak selepas Rejim DAPigs Pulau Pinang dilanda banjir baru – baru ini telah membuatkan kepimpinan parti itu berada dalam kesipuan kerana terpaksa merayu bantuan dari Kerajaan BN.

Secara tidak lansung, tindakan yang jelas tidak memilih bulu itu membuktikan sikap bertanggungjawab pihak Kerajaan Pusat terhadap keperluan rakyat. Waima di negeri pembangkang sekali pun.

Maka terpaksa la DAPigs mengitar semula isu kononnya PAS akan bersekongkol dengan Barisan Nasional untuk menyerang Pakatan Haprak tu dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Cuma kali ini, Setiausaha Agung DAPigs yang sebelum ini terpaksa menjaja air mata buayanya demi mendapatkan bantuan dari Timbalan Perdana Menteri jam 3.30 pagi dilihat cuba menyerang PAS.

Antara lain, Si Lim Guan Eng tu mendakwa PAS kini sudah berubah wajah apabila menjadi rakan baik kepada UMNO dan menjadikan senario politik berbeza seperti pilihan raya sebelum ini.

“Kita lihat Pas sudah berubah wajah dan sekadar jadi rakan kuat UMNO dan BN sehingga dijangka bersekutu dengan BN untuk lawan Pakatan,” kata Ketua Menteri Pulau Pinang itu semasa ucaptama Kongres Khas DAP 2017 di sini hari ini.

Sementara itu, Guan Eng juga mengingatkan penyokong parti bahawa pihak lawan akan berterusan menyerang DAPigs dengan memainkan sentimen perkauman demi untuk memenangi hati pengundi kaum Melayu.

Pokok pangkalnya, tindakan Si Guan Eng itu menunjukkan bahawa DAPigs kini sedang berada dalam keadaan yang cukup terdesak sehingga terpaksa mewujudkan dakwaan sedemikian demi menjaga kepentingan Politik Peribadinya sendiri!!!




Source link

read more

GUAN ENG DAKWA DIANIAYA KERANA “JUJUR DAN IKHLAS”!!! ~ SEMUT HITAM


DAPigs terus mengitar dakwaan bahawa ia parti yang dianiayai pihak pemerintah selepas diminta membuat pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) buat kali ketiga pada hari ini.

Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS) pada 7 Julai lalu memberi notis kepada parti itu mengadakan pemilihan semula ekoran pelantikan ahli CEC dan pemegang utama jawatan DAPigs pada 29 September 2013 dianggap tidak sah di sisi undang-undang.

Setiausaha Agung DAPigs, Lim Guan Eng mendakwa hanya partinya sahaja yang dipaksa berbuat demikian sambil menyifatkan permintaan RoS itu sebagai pelik dan tidak masuk akal.

“Ia seperti menonton permainan bolasepak di dalam sebuah stadium tanpa penonton. Tidak ada parti-parti politik lain di Malaysia yang dipaksa mengadakan pemilihan CEC selama tiga kali iaitu pada 2012, 2013 dan 2017 dengan menggunakan senarai wakil yang sama.

“Ia seolah-olah kita berada dalam satu fiskyen sains di mana jam telah diputar ke belakang,” katanya ketika berucap di Kongres Khas DAP 2017 untuk pemilihan semula CEC yang diadakan di IDCC Shah Alam, hari ini.

Untuk rekod berlaku kesilapan dalam cetakan ‘spreadsheet’ dalam pemilihan CEC pada 15 Disember 2012 yang menyebabkan parti itu diancam untuk tidak dibenarkan menggunakan simbol roket dalam PRU ke-13.

RoS kemudiannya mengarahkan agar DAPigs mengadakan semula pemilihan CEC, dan parti itu akur dengan gesaan itu dengan mengadakan proses itu sekali lagi pada 29 September 2013.

Selepas empat tahun, RoS sekali lagi meminta DAPigs mengadakan pemilihan CEC atas alasan keputusan pemilihan ahli dan pemegang utama jawatan pada 29 September 2013 itu tidak sah.

“Sehingga hari ini, RoS tidak pernah memberitahu kita sama ada kita telah melakukan kesalahan. Kita tidak pernah dimaklumkan sama ada apa yang kita lakukan adalah betul atau salah apabila kita mengikut arahan RoS bagi pemilihan 2013.

“DAP telah dijadikan mangsa oleh ROS yang mempunyai motif politik. Kita telah dihukum kerana kita bersikap jujur dan ikhlas. Saya harap jangan ada sesiapa yang sengaja mahu menguji kesabaran kita. Saya juga berharap saingan-saingan politik kita supaya bersikap adil dan profesional,” ujarnya.

Guan Eng, yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang dalam pada itu berharap pemilihan yang berlangsung pada hari ini akan menamatkan konflik parti itu lebih-lebih lagi dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.




Source link

read more

HUSAM BUAT FITNAH UNTUK TUTUP KEMALUAN SENDIRI!!! ~ SEMUT HITAM


Naib Presiden PAN, Si Husam Musa itu didakwa sengaja memperbesarkan isu PAS menerima duit daripada UMNO untuk menyembunyikan fakta bahawa dia dan rangkaiannya menerima dana daripada DAPigs.

Dakwaan itu dibangkitkan oleh seorang aktivis media sosial yang turut mempersoalkan tindakan Husam Musa yang dilaporkan menerima dana kewangan daripada DAPigs sebelum ini.

“Ada beza ke warna duit UMNO dgn duit DAP? Bukan PAN banyak terima?,” soal Rozmi Mokhtar berkenaan pengakuan Husam yang kononnya merupakan saksi terhadap penyaluran duit UMNO-PAS tersebut.

Husam dilaporkan The Malaysian Insight mendakwa beliau sendiri melihat sumber maklumat yang menunjukkan pemimpin PAS menerima wang daripada UMNO dan dakwanya jumlah itu lebih daripada RM90 juta.

Bagaimanapun, Husam gagal mengemukakan sebarang bukti terhadap dakwaannya dengan alasan tidak boleh mendedahkan kerana terikat dengan Akta Kewangan ataupun Bank di negara ini.

Membidas kenyataan itu, Rozmi Mokhtar juga turut bahawa Husam adalah seorang ahli politik yang tidak boleh dipercayai kerana sikapnya yang suka bercakap berbelit – belit secara terbuka.

“Lidah pembelit ni belit. Hari tu kata Ambiga beritahu dia. Tiba-tiba dia lihat pulak? Lepas ni apa pulak agaknya dakwaan Husam?” soalnya.

Walaupun Husam mendakwa dia merupaka saksi yang ‘kukuh’, namun malangnya nama dia tidak pula disebut oleh Rewcastle sebagai pemberi sumber dalam pembelaannya di Mahkamah.

Sebaliknya, nama Si Ambiga tu pulak yang menjadi sebutan didalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Rewcastle itu sebelum ini. Dalam erti kata lainnya, dakwaan yang dibuat Si Husam Musa tu hanya sekadar omongan kosong dia semata – mata!!!




Source link

read more

UMNO BUKAN PARTI YANG MEMPERJUANGKAN MELAYU!!! ~ SEMUT HITAM


Begitulah dakwaan yang sering dijadikan bahan modal Politik Murahan puak – puak Pakatan Haprak tu selama hari ini bagi menghasut orang Melayu agar tidak lagi menyokong UMNO.

Nak pulak bagi mereka yang cuba menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh orang Melayu pada ketika ini. Slogan itu seolah – olah menjadi ratib mereka setiap hari.

Bahkan mereka juga sering membuat dakwaan kononnya UMNO inilah yang menjadi punca kepada perpecahan dikalangan orang Melayu dan menyebabkan mereka berpuak – puak pada ketika ini.

Tapi yang herannya, dalam Barisan Nasional, UMNO sahaja parti yang didominasi sepenuhnya oleh orang Melayu. Mana ada parti lain yang keahliannya seratus peratus Melayu.

Ianya berbeza dengan puak Pakatan Haprak tu sendiri. Dalam satu gabungan, ada berapa banyak parti yang mendabik dada kononnya mereka memperjuangkan kepentingan orang Melayu?

Sedangkan DAPigs yang secara terang – terangan dikuasai oleh golongan Chauvanist itu pun hanya mempergunakan ahli Melayu sebagai ‘Boneka’ untuk memperbodohkan rakyat secara tidak lansung.

PKR pun mendakwa kononnya memperjuangkan kebajikan orang Melayu sedangkan rakyat sedar bahawa motif parti itu ditubuhkan hanya untuk menjaga kepentingan Si Ketua Penipu tu sahaja.

Begitu juga dengan PAN yang merupakan parti serpihan PAS sering mendakwa kononnya mereka nak menjaga hak serta mempertahankan orang Melayu sekiranya dapat merampas kuasa kelak.

Malah kepimpinan parti itu juga sering mendakwa kononnya diorang lebih Islamik dari PAS dan UMNO yang dikatakan hanya mempergunakan Islam demi kepentingan Politik semata – mata.

Namun apa bezanya PAN dengn PPBM yang juga turut membuat dakwaan kononnya mereka nak menjaga kepentingan orang Melayu dan Islam sebagai pengganti kepada UMNO serta PAS?

Jika dilihat dari satu sudut, siapa sebenarnya yang memecah-belahkan orang Melayu ini? Adakah Barisan Nasional yang diketuai oleh UMNO atau puak Pakatan Haprak yang ternyata didominasikan oleh DAPigs itu? Yang itu, korang fikir la sendiri!!!




Source link

read more

GUAN ENG PERLU MINTAK MAAF DENGAN RAKYAT!!! ~ SEMUT HITAM


Penang Front Party (PFP) mendesak Ketua Menteri, Lim Guan Eng membuat permohonan maaf kepada seluruh rakyat di negeri ini termasuk kepada mangsa-mangsa yang terlibat dalam kejadian tanah runtuh dan banjir kilat, baru-baru ini.

Pengerusinya, Datuk Patrick Ooi berkata, permohonan maaf itu perlu dilakukan kerana apa yang terjadi kepada rakyat di negeri ini adalah disebabkan kesilapan daripada kerajaan negeri.

“Kita minta Lim Guan Eng keluar minta maaf kepada semua rakyat Pulau Pinang. Dia kena minta maaf sebab setakat ini sudah ada 22 kematian dicatatkan akibat tanah runtuh dan banjir.

“Takkan dia nak tunggu sampai 100 orang mati? Saya minta semua rakyat Pulau Pinang bersama saya, tak kira parti apa sekalipun termasuk DAP untuk selamatkan negeri ini,” katanya.

Menurutnya, Rejim DApigs itu juga harus menghentikan segala pembinaan di atas dan lereng bukit dengan segera kerana ia dikhuatiri akan membawa lebih banyak masalah kepada rakyat.

“Kelantan dan Kedah banjir, tetapi mana ada kematian. Kita minta dia dengan segera hentikan semua projek di atas dan lereng-lereng bukit.

“Ini yang kita nampak misalnya di Bukit Bendera, merah. Georgetown kalau banjir airnya warna teh tarik kerana disebabkan kerosakan bukit,” katanya.

Jelasnya, tinjauan di sekitar kawasan Seberang Perai pula mendapati wujud masalah pembinaan yang tidak menyediakan saliran yang betul.




Source link

read more

DENGAN AKHBAR PUN AZMIN TAKUT!!! ~ SEMUT HITAM


Jenis manusia yang takut dengan bayang – bayang sendiri ni memang payah. Nampak sangat yang Si Azmin Ali tu hanya suka nak melihat dirinya bagus dan takut dikritik orang lain.

Itu sahaja gambaran yang dapat diberikan apabila Rejim Pakatan Selangor tu mengarahkan agar semua agensi berkaitan Negeri memberhentikan langganan akhbar Utusan dan Berita Harian.

Menurut laporan yang disiarkan, arahan itu dikeluarkan melalui perkeliling yang bertarikh 9 November 2017 dan ditandatangani oleh Setiausaha Negeri Selangor, Mohd Amin Ahmad Ahya.

Mohd Amin juga memaklumkan bahawa arahan untuk membatalkan langganan dan menghentikan iklan dalam akhbar Kumpulan Utusan pernah dibuat pada 12 Jun 2008, beberapa bulan selepas Pakatan Rakyat membentuk kerajaan Selangor.

“Surat arahan tersebut masih berkuatkuasa sehingga hari ini. Walau bagaimanapun, pemerhatian pentadbiran ini mendapati masih terdapat jabatan, agensi dan anak syarikat kerajaan negeri yang melanggan akhbar Kumpulan Utusan dan Berita Harian.

“Perkara ini mendapat perhatian daripada pimpinan tertinggi kerajaan negeri yang meminta supaya langgan akhbar tersebut (Kumpulan Utusan dan Berita Harian) dihentikan serta merta di setiap jabatan dan agensi,” kata Mohd Amin dalam pekeliling berkenaan.

Secara tidak lansungn, arahan itu membuktikan bahawa Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Azmin Ali tu bukan sahaja takut dengan bayang – bayang mereka sendiri. Malah sebaliknya, dia juga menyekat kebebasan bersuara secara terbuka!!!




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons