Review Category : Blog

DANA RAKYAT SELANGOR “HANGUS” LAGI!!! ~ SEMUT HITAM


Nampak gayanya pendedahan demi pendedahan dilakukan secara terbukan terhadap kepincangan yang berlaku dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Azmin Ali tu.

Sehingga ke hari ini, ternyata banyak projek diluluskan dengan nilai yang tidak munahsabah dan cara yang amat meragukan itu dilakukan sebaik sahaja selesai Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Sebelum ini SAMM telah membuat beberapa pendedahan yang masih belum dijawab, antaranya ialah mengenai projek ubah suai ringan pintu gerbang dengan kos bernilai hampir RM10juta.

Hanya jawapan selamat diberi kononnya projek ini adalah dari wang penderma yang didahulukan kosnya. Malah salah seorang Adun PKR Selangor menjaja nama Istana untuk menyelamatkan diri.

Bahkan Si Menteri Besar Selangor itu juga gagal memberikan penjelasan mengenai kepentingan wang rakyat sebanyak RM65.03j dibazirkan untuk kerja mengganti kubah dan pejabat Masjid Shah Alam.

Apabila perkara itu dibangkitkan oleh pihak wartawan, Si Menteri Besar Selangor tu marah dan suruh wartawan menjawab dengan tuhan, kerana ganti kubah mahal untuk bela syiar islam.

Persoalannya, berapa banyak institusi Islam, sekolah – sekolah agama, pusat ilmu dan kebajikan Islam yang mampu terbela dengan jumlah wang RM69.04 juta yang diambil dari dana rakyat?

Dan yang terbaru, geng SAMM mendapat dokumen untuk sebuah projek di bawah tajuk “Cadangan menyiapkan tempat letak kereta Perpustakaan Raja Tun Uda, Shah Alam”.

Projek ini diluluskan kepada sebuah syarikat dengan nilai RM43juta. Soalnya apakah relevannya RM43juta dibazirkan hanya untuk menyiapkan PARKIR sebuah perpustakaan? 

Lebih jenaka lagi melalui carian di media, perpustaan itu sendiri disiapkan hanya dengan kos RM60 juta sahaja (sebelum azmin MB). Dalam erti kata mudahnya tempat letak kereta hampir sama harga dengan perpustakaan?

Kegilaan apakah yang cuba dipamerkan oleh Si Azmin Ali ni? Soalnya, sampai bila perkara seperti itu harus diteruskan? Berapa banyak lagi duit rakyat Selangor akan dibazirkan oleh Si Menteri Besar yang rakus nak jadi Perdana Menteri tu nanti!!!




Source link

read more

SIA-SIA JE GUAN ENG JAJA ‘AIR MATA’ PUKUL 3.30 PAGI!!! ~ SEMUT HITAM


Memang betul la kata orang, pemimpin puak Pakatan Haprak ni cukup hebat bila bab menjaja air mata untuk menagih simpati dari orang ramai sedangkan hakikatnya, itu semua wayang belaka.

Kali ini, Si Guan Eng tu pulak melakukan perkara yang sama sewaktu Pulau Pinang dilanda banjir baru – baru ini. Guan Eng terpaksa menagih simpati dari Kerajaan Pusat untuk mendapatkan bantuan.

Semuanya akibat kegagalan dirinya sendiri dalam mentadbir Rejim DAPigs Pulau Pinang bagi menyelesaikan isu banjir yang kerap kali melanda sehingga menyebabkan rakyat merana.

Namun ternyata jujuran air mata Si Guan Eng tu hanya sekadar lakonan semta – mata apabila bantuan yang diberikan hanya diperlekehkan oleh puak – puak Pakatan Haprak tu secara terbuka.

Walaupun sudah diberikan bantuan, tapi puak Pakatan Haprak tu masih lagi nak tunjuk sombong kononnya mereka mampu menangani masalah itu tanpa bantuan dari Kerajaan Pusat sekali pun.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila pemimpin Muda PKR ni dengan lagak sombong memperlekehkan ucapan terima kasih kepada Kerajaan Pusat diatas bantuan yang diberikan.

Kot kalau Rejim DAPigs Pulau Pinang tu hebat sangat boleh selesaikan masalah yang dihadapi, buat apa Si Guan Eng tu sibuk menjaja air mata secara terbuka melalui video yang disebarkan?

Kenapa dia beria – ia menelefon Timbalan Perdana Menteri pada pukul 3.30 pagi menangih bantuan dari Kerajaan Pusat? Orang dah bagi bantuan pun masih lagi diorang nak jadikannya sebagai bahan pertikaian?

Nampak sangat yang puak Pakatan Haprak ni terlalu terdesak dan ketandusan idea untuk dijaja menjadi sebahagian daripada agenda Politik mereka semata – mata sedangkan rakyat pulak yang terpaksa menderita atas kebodohan pemimpin Rejim DAPigs itu sendiri!!!




Source link

read more

4 HARI KUTIP DERMA, TAPI KEBAJIKAN AHLI TETAP TERABAI!!! ~ SEMUT HITAM


Hebat! Kira bagus la bila DAPigs ni sanggup mengutip derma untuk disalurkan kepada mangsa banjir di Pulau Pinang. Itu menunjukkan Rejim DAPigs pimpinan Si Guan Eng tu GAGAL.

Gagal menguruskan bencana dengan baik. Gagal untuk menghalang kejadian banjir kilat itu berlaku akibat kerakusan dia nak mengejar pembangunan yang tidak terancang di Pulau Pinang.

Malah Si Guan Eng tu juga secara tidak lansung Gagal merancang perbelanjaan untuk mengatasi masalah banjir kilat yang kerap kali berlaku di negeri yang diperintah oleh DAPigs itu sendiri.

Kerana isunya bukan baru hari ini Pulau Pinang dilanda banjir kilat. Tapi dah banyak kali ianya berlaku dan telah dibangkitkan sebelum ini. Malangnya, Si Guan Eng tu yang buat pekak.

Namun yang lebih malang ialah apabila DAPigs sehingga ke hari ini masih GAGAL untuk menjaga kebajikan ahli partinya sendiri. Kutip derma 4 hari untuk mangsa banjir boleh pulak.

Tapi kenapa puak DAPigs tu tak nak kutip derma untuk membiayai perbelanjaan perubatan bagi Ahli Parlimen Raub yang juga merupakan wakil tunggal Melayu mereka di Parlimen?

Adakah tahap kesihatan Ahli Parlimen Raub itu tidak begitu penting buat DAPigs sehingga membuatkan mereka tidak mengambil berat dan lansung tidak mempedulikan dirinya?

Mungkin, tahap kesihatan Ahli Parlimen Raub itu tidak memberi sebarang manfaat kepada parti. Sebaliknya, pengundi di Pulau Pinang lebih penting memandangkan mereka akan memberikan undi kepada parti itu untuk kekal memerintah kelak!!!




Source link

read more

MAK LAMPIR ALAMI STRES DAN SAKIT MENTAL DI PARLIMEN!!! ~ SEMUT HITAM


Heh! Nampak gayanya, Si Mak Lampir ni yang mengidap penyakit mental. Tapi mana mungkin dia nak mengakuinya secara terbuka. Nanti hilang pulak peluang dia nak bertanding.

Dengar katanya Si Mak Lampir tu sekarang ni sedang berada dalam keadaan kesihatan yang cukup tidak setabil memandangkan nama dia berkemungkinan besar akan dibuang dari Ampang.

Desas desus mengenai perkara itu tersebar luas dimana ada laporan mengatakan bahawa kepimpinan PKR di Ampang sendiri sudah tidak mahukan Si Mak Lampir tu sebagai Ahli Parlimen.

Maka tidak hairan la jika Si Mak Lampir tu meroyan tak tentu arah sewaktu sesi perbahasan di Parlimen dengan mengajukan soalan berhubung kesihatan mental tetapi menjadikannya sebagai bahan Politik.

Malah tindakan Si Mak Lampir itu turut ditegur oleh Menteri Kesihatan, S Subramaniam yang meminta supaya isu kesihatan tidak dijadikan sebagai polemik Politik sempit puak Pakatan.

Sebelum mengajukan soalan itu, Si Mak Lampir tu mendakwa faktor tekanan perasaan dan kemurungan boleh menyebabkan pihak lawan kerap mengeluarkan kenyataan yang agak ganas.

“Masalah mental boleh menyebabkan seseorang itu mengalami tekanan. Bahkan kajian menunjukkan lebih kurang 40 peratus rakyat Malaysia bakal berdepan dengan masalah mental pada masa akan datang.

“Faktor kemurungan dan kesedihan menyebabkan seseorang itu mengeluarkan ucapan ganas seperti pihak lawan, jadi soalan saya, berapakah peruntukan yang disediakan kementerian untuk menangani masalah ini?” soalnya.

Sedangkan pada hakikatnya, yang banyak mengalami masalah kesihatan mental ni adalah dari kalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri sebab hari – hari kena kencing dengan pemimpin mereka.

Dan yang paling ketara adalah apabila puak Pakatan Haprak tu menerima kehadiran Tun Mahathir serta diangkat menjadi Pengerusi kepada gabungan puak pembangkang itu sebelum ini.

Nak pulak dikalangan puak PKR yang dulunya paling kuat menentang Tun Mahathir serta mendakwa bekas Perdana Menteri itu sebagai seorang pemimpin Diktator. Tapi sekarang, diorang pulak yang mengagungkan Tun Mahathir sebagai seorang pemimpin Suci!!!




Source link

read more

BUDAK HINGUSAN PEGANG JAWATAN PALSU!!! ~ SEMUT HITAM


Susulam dari aduan dan laporan yang dibuat sebelum ini, Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) mendakwa bahawa ‘Armada’ memang tidak terkandung dalam perlembagaan PPBM.

Mangsa banjir Penang tak beri
kepentingan Politik

Pendaftar Pertubuhan ROS, Surayati Ibrahim berkata pihaknya masih belum memberi kelulusan pindaan perlembagaan PPBM yang ingin menggunakan istilah Armada bagi pemudanya.

“Tindakan menggunakan istilah yang tiada dalam perlembagaan adalah melanggar perlembagaan parti sendiri dan Akta Pertubuhan 1966.

“Kesalahan ini dilihat berat dan boleh menyebabkan sesebuah pertubuhan dibatalkan, siasatan masih diteruskan bagi meneliti isu ini,”katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.

Dalam erti kata mudahnya, bukan sahaja sayap PPBM itu tidak wujud, malah jawatan yang dipegang oleh Si Budak Hingusan serta barisan kepimpinannya juga adalah tidak sah mengikut perlembagaan parti.

Terdahulu, dua bekas Exco sayap PPBM bersama seorang ahlinya lagi, membuat aduan rasmi kepada Jabatan Pendaftar Pertubuhan berhubung penubuhan sayapnya yang tidak sah mengikut perlembagaan parti.

Ahli itu berkata, dia telah meminta pihak pendaftar pertubuhan menyiasat dan mengambil tindakan terhadap perkara itu yang boleh dianggap serius kerana melibatkan sebuah parti politik.

Menurutnya, selain isu tersebut, kepimpinan PPBM juga dengan sengaja menangguhkan Mesyuarat Agung parti yang menurut perlembagaan parti sendiri ia mestilah dilakukan dalam masa setahun selepas parti ditubuhkan.




Source link

read more

HINA BUGIS, ADUN BN SERAH MEMORANDUM!!! ~ SEMUT HITAM


ADUN Barisan Nasional (BN) hari ini menyerahkan memorandum kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah sebagai membantah tindakan Dewan Undangan Negeri (DUN) menolak usul bagi membahas isu kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menghina etnik Bugis.

Selain itu, memorandum tersebut juga sebagai tanda sokongan kepada baginda selepas Sultan Sharafuddin sendiri menzahirkan kemurkaannya kepada Dr. Mahathir serta bagi mendesak Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali agar menyatakan pendirian sebenar Selangor ke atas Pengerusi Pakatan Harapan berkenaan.

Menurut laporan Utusan Malaysia, Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan yang mengetuai ADUN BN ke Istana Bukit Kayangan berkata, memorandum tersebut diserahkan kepada Setiausaha Sulit Sultan Sharafuddin, Datuk Mohamad Munir Bani.

“Memorandum ini adalah bagi membantah tindakan DUN Selangor menolak usul bagi membahaskan isu kenyataan Mahathir sedangkan ia perkara berkepentingan kerana Sultan Selangor sendiri selaku ketua negeri telah menzahirkan kemurkaan baginda,” katanya kepada pemberita di luar Istana Bukit Kayangan di sini hari ini.

Selasa lalu, Speaker DUN Hannah Yeoh berkata penolakan usul itu adalah bagi memberi keutamaan kepada perbahasan Belanjawan Selangor 2018 yang perlu dibahas dan diluluskan dalam tempoh 4 hari.

Usul itu dicadangkan ADUN Kuang, Datuk Abdul Shukur Idrus bagi mendesak Selangor menghalang Dr Mahathir menggunakan mana-mana premis milik kerajaan negeri dan mahu polis tidak mengeluarkan permit ceramah kepada bekas perdana menteri itu.

Sultan Sharafuddin baru-baru ini menzahirkan rasa kecewa dan murka ekoran tindakan sebilangan pemimpin yang mempersendakan isu bangsa dan keturunan sebagai modal politik. Baginda bertitah, tindakan itu boleh mengugat keharmonian dan perpaduan rakyat.




Source link

read more

AMK BENGKAK BILA ANWAR DITUDUH PELIWAT!!! ~ SEMUT HITAM


Angkatan Muda Kecoh (AMK) Negeri Perak mencabar Ahli Parlimen Tambun, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah untuk mengulangi kenyataan berhubung kes liwat melibatkan anak buahnya dengan Si Ketua Penipu tu di luar Parlimen.

Pengerusi Biro Guaman AMK, Khairul Anuar Musa mendakwa, cabaran itu dibuat kerana kenyataan yang dikeluarkan itu hanya merupakan satu tuduhan yang berbaur fitnah semata – mata.

“Tindakan yang dibuat oleh Ahmad Husni ini adalah tidak berasas dan dia telah merujuk kepada kes di mana Anwar telah didapati tidak bersalah dan tidak pernah wujud kejadian liwat tersebut.

“Ahmad Husni sendiri pernah dituduh dan difitnah mempunyai hubungan dengan wanita lain dan gangguan seksual dan dia telah membalas bahawa tuduhan itu adalah mainan cybertrooper yang jahat, tiada asas, palsu dan bertujuan menjatuhkan maruah.

“Tetapi sekarang berlaku sebaliknya apabila dia sendiri melemparkan tuduhan palsu dan hasutan jahat terhadap pemimpin pembangkang. Oleh itu, kita cabar dia ulang di luar Parlimen supaya mudah untuk kita saman dia,” katanya.

Khairul Anuar berkata demikian setelah mengemukakan laporan polis berhubung kenyataan fitnah Ahli Parlimen Tambun itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh, petang tadi.

Sebelum ini, pihak media mendedahkan bahawa Ahmad Husni telah membuat tuduhan berkenaan di Parlimen pada 1 November lalu ketika sesi perbahasan Bajet 2018 sedang berlansung.

Sebagai rekod, Si Ketua Penipu kesayangan AMK itu kini sedang meringkuk dalam penjara selama 5 tahun kerana didapati bersalah meliwat bekas Pembantu Peribadinya, Saiful Bukhari. Itu pun budak – budak AMK tu masih tak percaya yang Si Ketua Penipu tu seorang Peliwat???




Source link

read more

UMNO LAYAK BERTANDING DI CAMERON HIGHLAND!!! ~ SEMUT HITAM


Sejak kebelakangan ini, kuat terdengar dan boleh dibaca dalam beberapa kenyataan media berkaitan dengan parti tertentu yang mahu bertanding dikerusi Parlimen Cameron Highland.

Sibuk sangat diorang ni nak merebut kerusi Parlimen Cameron Highland tanpa merujuk kepada orang lain. Diorang ingat, kerusi Cameron Highland tu Bapak diorang punya gamaknya.

Dari satu sudut, tindakan beberapa orang pemimpin itu jelas menunjukkan sikap biadap mereka terhadap kepimpinan sama ada dikawasan Cameron Highland mahupun di Negeri Pahang sendiri.

Kalau diikutkan, sepatutnya calon bagi sesuatu kawasan itu perlu bergantung kepada kemahuan pengundi. Kalau pengundi nak calon dari MIC, maka calon MIC la yang bertanding.

Tapi kalau calon MyPPP boleh menang, dan rakyat menyokong calon tersebut, maka parti itu sepatutnya bertanding. Ini bukan soal siapa punya kerusi atau siapa yang layak untuk bertanding.

Malangnya, sentimen dikalangan rakyat itu yang tidak diendahkan oleh pemimpin – pemimpin tersebut. Sebaliknya mereka pulak yang ghairah membuat kenyataan media secara terbuka.

Malah tindakan mereka itu juga seolah – olah menidakkan kedudukan Pengerusi Barisan Nasional Negeri Pahang sedangkan nama calon yang akan bertanding juga memerlukan persetujuannya.

Kalau nak diikutkan dari segi kelayakan, calon UMNO lebih layak untuk bertanding memandangkan UMNO yang banyak buat kerja dikawasan tersebut sejak Ahli Parlimen sedia ada tidak berfungsi.

UMNO yang mengambil berat tentang kebajikan rakyat dikawasan tersebut. UMNO yang banyak membantu menyelesaikan masalah mereka, termasuk dikawasan DUN Tanah Rata yang dikuasai DAPigs.

Bahkan, bilangan pengundi Melayu dan Bumiputera dikawasan Cameron Highland itu sendiri merupakan golongan majoriti serta melayakkan UMNO untuk meletakkan calon mereka.

Maknanya, parti lain ni tak payah nak sibuk la berebut kerusi kawasan Cameron Highland tu. Kalau takde UMNO yang membantu mereka masa Pilihan Raya nanti, jangan mimpi la diorang boleh menang. Setakat berkokok dalam laman media, takde faedahnya!!!




Source link

read more

RM 2.9 BILLION DUIT RAKYAT HILANG???


Tindakan Rejim Pakatan Selangor tidak mengisytiharkan peruntukan kira-kira RM2.9 bilion peruntukan Sistem Maklumat Rekod Jalan Raya (Marris) dari Kerajaan Pusat menimbulkan tanda tanya.

Persoalan tersebut ditimbulkan ADUN Batang Kali, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan yang menuntut penjelasan berhubung peruntukan sejak enam tahun lalu untuk menyelenggara 16,679 kilometer jalan negeri Selangor.

“Kegagalan kerajaan negeri mengisytiharkan penerimaan serta mengemukakan anggaran perbelanjaan peruntukan Marris dalam belanjawan negeri mengundang banyak kekeliruan.

“Apakah kerajaan negeri secara sengaja tidak merekodkan maklumat mengenai peruntukan Marris kerana membelanjakannya untuk tujuan lain?

“Jika demikian, kerajaan negeri jelas melanggar Perkara 97 Perlembagaan Persekutuan membabitkan bidang kuasa serta tanggungjawab di bawah Kumpulan Wang Disatukan,” ujarnya kepada pemberita di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN), semalam.

Ujarnya, semua perbelanjaan peruntukan Marris itu perlu dibentangkan dalam sidang DUN, namun junlah perbelanjaan peruntukan Marris dari 2012 hingga 2017 tidak direkodkan.

“Saya gesa Menteri Besar untuk menjelaskan samaada peruntukan Marris telah disalahgunakan. Kami bimbang jika ada penyalahgunaan, ianya akan semakin berleluasa sekiranya tidak ditangani,” katanya lagi.

Mat Nadzari yang juga Penyelaras ADUN-ADUN BN Selangor menambah, berdasarkan rekod daripada Kementerian Kewangan, kerajaan negeri menerima RM416,971,395 peruntukan Marris daripada Kerajaan Persekutuan pada 2012 diikuti RM498,033,994 (2013), RM523,486,773 (2014), RM468,774,527 (2015), RM496,900,998 (2016) dan RM546,591,098 (2017).

Untuk rekod, dana yang sepatutnya digunakan untuk menyelenggara jalan raya pernah digunakan untuk memperbaiki kemudahan pangsapuri kos rendah di Selangor. Perkara tersebut pernah diakui oleh Exco sebelum ini.



Source link

read more

PAS DAKWA REJIM GUAN ENG LEMBAB URUSKAN BANJIR!!! ~ SEMUT HITAM


Timbalan Pengarah Khidmat Malaysia yang juga AJK PAS Pusat, Dr Azman Ibrahim mengecam Rejim DAPigs Pulau Pinang yang gagal dan lembap menguruskan situasi banjir dengan baik.

Malah dia juga mendakwa, Rejim DAPigs Pulau Pinang tidak menghulurkan bantuan untuk mangsa-mangsa banjir membersihkan rumah mereka yang ditenggelami akibat banjir besar baru – baru ini.

“Lumpur pula agak tebal. Di luar kemampuan mangsa untuk menguruskan sendiri operasi pembersihan disebabkan ketiadaan peralatan seperti water jet,” ujarnya.

“Tak ada sebarang agensi kerajaan yang mari tanya khabar untuk bantu kami.” Inilah antara keluhan mereka.

“Bukan kerja kita nak memanaskan lagi suasana. Kerana itu Khidmat Malaysia telah membuat kerahan mobilisasi ke seluruh negara agar petugas Khidmat Malaysia negeri-negeri menghantar segera tenaga bantu dan peralatan segera bagi operasi pembersihan dan pemulihan,” katanya.

Tindakan Rejim DAPigs pimpinan Guan Eng yang lembap ini menunjukkan mereka seolah – olah melepaskan tangan tanpa mempedulikan nasib rakyat yang memerlukan bantuan daripada mereka.

Jika ini pun DAPigs Pulau Pinang tidak mampu memberikan bantuan kepada rakyat yang ketika ini sedang ditimpa musibah dan mengalami kesusahan, bagaimana mungkin diorang boleh bermimpi – mimpi untuk merampas kuasa serta mentadbir negara kelak!!!




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons