Review Category : Blog

Ucapan Perdana Menteri Mengenai Hutang Kerajaan Persekutuan



5 January, 2018


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

dan Salam 1Malaysia.

Rakyat Malaysia yang dikasihi,

Masih ada yang keliru dan memfitnah kononnya hutang Kerajaan Persekutuan berada di paras berbahaya.

Dengan tegasnya saya ingin menyatakan bahawa ini adalah tidak benar sama sekali. Pada akhir Jun 2017, hutang Kerajaan Persekutuan mencatat 50.9 peratus daripada KDNK yang mana ia masih di bawah paras had yang ditetapkan Kerajaan iaitu 55 peratus daripada KDNK.

Ini menunjukkan hutang Kerajaan masih kekal terurus malah ia semakin berkurang 53.2 peratus pada akhir Jun 2016. Ini merupakan pencapaian yang patut kita banggakan.

Bukan itu sahaja, nisbah hutang Kerajaan berbanding KDNK Malaysia adalah lebih baik berbanding negara maju seperti Singapura pada paras 112 peratus, United Kingdom pada 89.3 peratus, Kanada pada paras 92.3 peratus dan banyak lagi contoh-contoh yang lain.

Justeru adalah tidak benar jika ada yang menuduh Kerajaan bakal muflis hanya berdasarkan hutang Kerajaan Persekutuan apabila badan ekonomi antarabangsa seperti Bank Dunia yang menaikkan unjuran KDNK daripada 4.9 peratus kepada 5.2 peratus bagi tahun 2017.

Malah tidak masuk akal untuk mengatakan kita akan muflis apabila banyak negara luar mahu melabur dan merangka perjanjian perdagangan dengan Malaysia.

Meskipun Kerajaan hari ini menghadapi cabaran fitnah pembangkang yang mengharapkan ekonomi Malaysia ranap semata-mata untuk mendapat kuasa, Kerajaan hari ini akan sentiasa mencari jalan mengukuhkan ekonomi negara bagi menaikkan nama negara setaraf dengan kuasa besar ekonomi dunia yang lain.

Sekian sahaja dari saya.

Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.



Source link

read more

AZMIN KESIPUAN, EZAM KOTAK JADI KEMPEN MANAGER!!! ~ SEMUT HITAM


Hahaha!!! Memang betul – betul baculsungguh Si Azmin Ali ni rupanya ya. Tak sangka pulak sampai begitu teruk sekali buah kerandut dia kecut sehingga terpaksa menggunakan kempen Manager.

Memang sejak dari awal lagi, kita sudah dapat menduga yang Si Azmin Ali ni mempunyai cita – cita tinggi untuk menjadi Perdana Menteri. Tapi dia sendiri takut nak menyatakannya secara terbuka.

Perkara itu dapat dilihat melalui kenyataan yang dibuat sejak kebelakangan ini dimana Si Azmin Ali tu dikatakan tidak bersetuju dengan pencalonan Tun Mahathir sebagai PM Pakatan.

Seperti mana yang pernah dilakukan sebelum ini, Si Azmin Ali tu tidak mungkin akan menyatakan hasrat dia untuk menjawat jawatan tersebut secara terbuka. Maka sebab itu dia gunakan orang lain.

Nak pulak bila Si Azmin Ali tu memang terkenal dengan amalan Politik Longkangnya. Kalau sebelum ini, dia pandai mempergunakan PAS untuk merampas jawatan Menteri Besar Selangor.

Dan kali ini, sekali lagi Si Azmin Ali tu menunjukkan sikap baculnya apabila terpaksa mempergunakan Si Ezam Kotak untuk mengangkat nama dia sebagai calon Perdana Menteri Pakatan.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Ezam Kotak tu menggesa agar jawatan Perdana Menteri dari kalangan puak Pakatan Haprak tu diberikan kepada orang yang lebih muda.

Alasannya, pembangkang perlu berani melakukan perubahan dengan mencalonkan Azmin sebagai Perdana Menteri dan bukannya Tun Mahathir yang didakwa sudah terlalu lama dalam kancah politik negara.

Tapi, Si Ezam Kotak yang banyak helah dan tipu muslihat ni pandai juga. Dia tidak hanya menamakan Si Azmin Ali tu sahaja sebagai calon. Sebaliknya, dia heret sekali nama Mukhriz sebagai Timbalan.

“Harapan (PH) juga semestinya lebih berani menamakan Azmin sebagai perdana menteri, Mukhriz (Datuk Seri Mukhriz Mahathir) sebagai timbalan perdana menteri bersama Nurul Izzah Anwar dan beberapa tokoh-tokoh muda lain membina pasukan mantap di Putrajaya.

“Berubah bukan asal berubah. Ia harus mempunyai asas kukuh. Meletakkan Azmin sebagai perdana menteri ada asasnya. Beliau berjaya mentadbir Selangor dengan cemerlang hanya dalam tempoh tiga tahun diberi amanah,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dari satu sudut, kenyataan Si Ezam Kotak ini seolah – olah merujuk kepada kehendak dan kemahuan yang sangat menjadi dambaan tetapi terpaksa disembunyikan oleh Si Azmin Ali tu selama hari ini.

Dan tidak mustahil sekiranya Si Azmin Ali ni sekali lagi main tikam belakang dan cuba merampas jawatan Perdana Menteri Pakatan Haprak tu disaat – saat akhir seperti mana yang pernah dilakukan terhadap Wan Azizah bagi merebut jawatan Menteri Besar Selangor!!!




Source link

read more

#LensaNegaraku | NajibRazak.com



4 January, 2018


Dalam satu sesi sembang santai bersama rakan-rakan online yang terdiri daripada jurugambar dan personaliti media sosial popular tahun lalu, saya berpeluang melihat karya-karya mereka, dan berasa cukup kagum dengan kreativiti serta bakat mereka menunjukkan satu sisi Malaysia yang unik dan cantik, menerusi kaca mata mereka.

Bertitik-tolak dari situ, saya mencadangkan supaya satu platform khas diwujudkan bagi membolehkan mereka berkongsi bakat, kreativiti serta hasil kerja mereka.

Maka dengan itu, lahirlah #LensaNegaraku di laman 1Malaysia.com.my, di mana anak-anak muda cukup berbakat ini bukan sahaja berkongsikan foto-foto hasil karya mereka, tetapi lebih daripada itu, bagi membolehkan mereka berkongsi kepada semua keunikan dan keindahan Malaysia dari kaca mata dan lensa mereka.

Saya mengajak anda semua untuk sama-sama mengikuti pengembaraan mereka ini melalui laman www.1malaysia.com.my/lensanegaraku dan juga di Instagram 1Malaysia, semoga dengan itu kita dapat sama-sama lebih menghargai bumi bertuah Malaysia ini.

#LensaNegaraku
#NegarakuKebanggaanku



Source link

read more

Audit Forensik ke atas projek KLVC



4 January, 2018


1. Sebuah firma audit luar telah pun dilantik oleh Jabatan Perdana Menteri (JPM) untuk melaksanakan audit forensik ke atas projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) yang sedang dibangunkan oleh Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB) atas tanah milik FELDA.

2. Firma audit ini akan menjalankan audit forensik ke atas semua aktiviti, keputusan dan tindakan berkaitan dengan projek ini. Ianya juga akan menilai semula proses pengawalan yang berkaitan, termasuk kelemahan dalam pentadbiran dalaman serta pengawasan FELDA ke atas FELDA Investment Corporation Sdn Bhd (FIC).

3. Siasatan firma audit ini juga akan membabitkan Pejabat Tanah dan Galian Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Siasatan firma audit ini dijangka akan siap dalam tempoh 30 hari dan  laporan penuh akan dikemukakan kepada JPM.

4. Pelantikan firma audit ini adalah susulan arahan saya kepada FELDA dalam satu surat bertarikh 11 Disember 2017, untuk menentukan sama ada berlakunya ketidakpatuhan kepada tatacara sedia ada atau berlakunya unsur-unsur salah guna kuasa dan perlakuan rasuah berkaitan projek KLVC.

5. Dalam surat tersebut yang dihantar oleh JPM kepada Pengerusi FELDA, Tan Sri Shahrir Abdul Samad,  saya juga telah mengarahkan FELDA untuk membuat laporan polis terhadap SPSB untuk “criminal fraud” serta mengambil tindakan undang-undang untuk “civil fraud” bagi pemindahan hak milik tanah FELDA tanpa pengetahuan dan kebenaran.

6. Saya telah mengarahkan tindakan-tindakan ini diambil bagi melindungi kepentingan FELDA dan peneroka, tidak dikompromi dan bagi memastikan tanah-tanah tersebut terus kekal menjadi milik FELDA.

7. Pihak polis juga telah menjalankan siasatan dan tanah-tanah terlibat telah turut dikaveat. Oleh itu, laporan yang mengatakan tanah-tanah itu sudah hilang adalah tidak tepat. Kaveat Pendaftar yang telah dikenakan ke atas tanah-tanah itu akan memastikan kepentingan FELDA dilindungi.

8. Tindakan undang-undang akan diambil jika siasatan firma audit luar dan polis menunjukkan adanya salah laku oleh mereka yang terbabit dalam projek ini yang telah dipersetujui pada tahun 2014.



Source link

read more

PEMIMPIN PKR PERSOAL, KENAPA TUN M GELOJOH!!! ~ SEMUT HITAM


Wujud tentangan daripada beberapa pihak berkenaan cadangan Pakatan Harapan (PH) untuk menamakan Tun Dr Mahathir Mohamad selaku calon rasmi Perdana Menteri gabungan itu.

Bekas Timbalan Presiden PKR, Syed Husin Ali mempersoal mengapa Pengerusi PH itu terburu-buru untuk menamakan calon perdana menteri yang didakwa akan diumumkan 4 Januari ini. 

Sebelum ini, gabungan Pakatan Haprak itu dijangka akan mengumumkan nama Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri secara rasmi dalam konvensyen yang akan diadakan Ahad ini.

Malangnya, wujud unsur – unsur tiada kata sepakat dikalangan mereka bagi menentukan sama ada Tun Mahathir itu perlu dinamakan sebagai ‘Perdana Menteri Sementara’ atau tidak.

Memetik sumber yang dilaporkan sebuah portal, pengumuman itu tidak akan diteruskan sekiranya tiada sebarang konsensus berhubung perkara itu menerusi mesyuarat MPP Pakatan, esok.

Terdahulu, permukiman yang diadakan dalam bulan Disember yang lalu, puak Pakatan itu katanya telah mencapai sokongan majoriti untuk mencalonkan Tun Mahathir sebagai PM Sementara.

Namun, tindakan itu tidak mendapat persetujuan dari kalangan pemimpin – pemimpin PKR yang jelas tidak memberi sebarang kata putus dengan alasan mahu mendapat ‘restu’ dari Si Ketua Penipu tu.

Walaubagaimana pun, bagi sesetengah pihak, pendirian PKR yang enggan menerima pencalonan itu dapat dilihat apabila masih ramai dikalangan mereka yang bersikap skeptikal terhadap Tun Mahathir yang pernah dilabel sebagai pemimpin Diktator sebelum ini!!!




Source link

read more

AZMIN TAK JADI BERTANDING DI PEKAN??? ~ SEMUT HITAM


Hahaha!!! Bacul sungguh Si Azmin Ali ni rupanya. Ingatkan dia Anak Jantan. Tapi rupanya dia seorang pemimpin yang Pengecut. Setakat bercakap je berapi – api kat atas pentas Politik.

Tapi hakikatnya, Buah Kerandut Si Azmin Ali ni dah kecut. Kalau sebelum ini, bukan main Sombong lagi Si Azmin Ali tu kata dia nak bertanding di Parlimen Pekan dalam PRU yang akan datang.

Kononnya Timbalan Presiden PKR itu mendakwa, tindakan untuk bertanding dikawasan Parlimen Pekan itu merupakan langkah strategik bagi PKR yang akan menguntungkan parti.

“Kalau parti suruh saya pindah, dari segi strategi saya nak pindah Pekan,” katanya dalam satu kenyataan sebelum ini.

Namun, sumber dalaman PKR mendedahkan, keputusan mesyuarat parti baru – baru ini menetapkan Si Menteri Besar Selangor tu untuk bertanding dikawasan Parlimen Shah Alam.

Selain darip nama Azmin Ali, Ketua Wanita PKR, Si Mak Lampir Zuraidah yang juga merupakan Ahli Parlimen Ampang itu dikatakan akan dipindahkan ke Parlimen Hulu Langat.

Sumber itu berkata, nama mereka dan dua kerusi Parlimen berkenaan telah dikemukakan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Pilihan Raya (JPR) Pakatan Selangor di Shah Alam hari ini.

Sebagai rekod, kerusi Parlimen Hulu Langat dan Shah Alam sebelum ini telah dimenangi PAS dalam PRU ke-13 yang pada ketika itu masih lagi bersama dengan pakatan pembangkang. 

“PKR mungkin bertanding di kedua-dua kerusi itu namun ia masih dalam perbincangan dan memerlukan persetujuan semua rakan komponen PH,” demikian menurut sumber itu.

Desas desus mengenai perpindahan kerusi Parlimen dan DUN pemimpin PKR hangat menjadi bahan bualan serta menarik perhatian rakyat, terutama dikalangan ahli parti itu sendiri.

Dan sekiranya benar Si Azmin Ali tu akan bertanding di Shah Alam, bermakna khabar angin yang mengatakan bahawa Si Khalid Samad tu juga akan berpindah turut menjadi kenyataan.

Sebelum ini, penyandang kerusi Parlimen Shah Alam itu juga turut dikatakan akan berhijrah ke Johor kerana prestasinya sebagai wakil rakyat kurang disenangi serta sokongan terhadapnya semakin berkurangan sejak dia bertindak mengkhianati PAS!!!




Source link

read more

MAHFUZ TEWAS KEPADA KEGAGALANNYA SENDIRI!!! ~ SEMUT HITAM


Kini hidup Si Mahfuz Bean tu bergelut dengan kata hati dan terpaksa melayan gejolak batinnya sendiri. Apakah tindakannya meninggalkan jemaah PAS melanggar sumpah atau tidak?

Adakah sumpah bai’ah yang dibuat sewaktu Pilihan Raya Umum sebelum ini berkuatkuasa jika Si Mahfuz Bean tu hanya sekadar keluar parti dan menyertai parti lain semata – mata?

ATAU, adakah tindakan dia meninggalkan PAS sahaja sudah cukup untuk dirumuskan sebagai satu bentuk Pengkhianatan terhadap parti dan juga lafaz sumpah bai’ah yang telah dibuat?

Namun hakikatnya, Ahli Parlimen Pokok Sena itu telah melanggar janjinya kepada Allah bahawa apabila terpilih sebagai wakil rakyat PAS, dia tidak akan meninggalkan jemaah parti tersebut.

Persoalan ini ditimbulkan oleh Mursyidul Am PAS, Ustaz Hashim Jasin sebagai mengulas tindakan yang dilakukan oleh Mahfuz Bean sewaktu dia meninggalkan parti itu baru – baru ini.

Walaubagaimana pun, Mursyidul Am PAS itu mendakwa, tindakan yang diambil oleh Si Mahfuz Bean itu dianggap lansung tidak memberikan sebarang kesan kepada kepimpinan PAS.

Sebaliknya, Si Mahfuz Bean itu sendiri perlu bertanggungjawab sepenuhnya terhadap Pengkhianatan yang telah mengkhianati lafaz sumpah dan janji yang dibuat dengan Allah S.W.T.

Bahkan, tindakan itu katanya mungkin menyebabkan segala pendapatan Mahfuz sebagai wakil rakyat dikhuatiri menjadi haram selain mungkin dilaknat Allah kerana melanggar bai’ah.

“Di dalam Islam wajib kita taat pada bai’ah yang dilafazkan sebab itu janji seseorang itu dengan Allah. Apa sekalipun kita tidak halang, terpulang kepada beliau (Mahfuz) kerana itu tanggungjawabnya dengan Allah,” katanya.

Ahad lalu, Mahfuz mengumumkan keluar PAS berkuatkuasa jam 11.59 malam dan berkhidmat sebagai wakil rakyat bebas sehingga pengumuman Pilihan Raya Umum Ke-14 dibuat.

Mahfuz mendakwa, dia telah menghantar e-mel pemberhentiannya kepada Setiausaha Agung PAS dengan alasan “Gagal menjadi ‘penghubung’ di antara gabungan pembangkang dan PAS”.

Bagi sesetengah pihak, alasan yang diberikan oleh Si Mahfuz Bean itu merujuk kepada kegagalan dirinya sendiri. Dia kecewa kerana dirinya sendiri tidak mempunyai kemampuan sedemikian.

Maka, tindakan yang dilakukan oleh Si Mahfuz Bean itu merupakan manifestasi terhadap kelemahan dirinya sendiri, bukannya kegagalan parti. Dalam erti kata mudahnya, Si Mahfuz Bean tu sendiri perlu sedar bahawa dia tidak memiliki kelayakan untuk menjadi pemimpin!!!




Source link

read more

Lawatan rasmi ke Sri Lanka 17-19 Disember



20 December, 2017


Alhamdulillah, lawatan rasmi saya ke Sri Lanka selama 2 hari atas jemputan Presiden Maithripala Sirisena berkesudahan pada nada positif dengan banyak yang telah berjaya kita capai bersama untuk kedua-dua negara.

Lawatan ke Sri Lanka kali ini adalah lawatan rasmi pertama saya ke sini sebagai Perdana Menteri, dan saya mengucapkan terima kasih kepada Presiden Sri Lanka atas jemputan dan juga layanan cukup baik diberikan kepada saya dan delegasi Malaysia.

Dalam pertemuan dua hala saya dan Presiden Maithripala Sirisena semalam, fokus utama yang kami bincangkan adalah komitmen kedua-dua negara untuk memuktamadkan rundingan FTA yang telah dipersetujui dalam lawatan rasmi Presiden Sri Lanka ke Putrajaya pada Disember tahun lalu.

Perdagangan dan pelaburan adalah tumpuan utama hubungan Malaysia dan Sri Lanka, dan kami berdua maklum bahawa perdagangan dua hala antara kedua-dua negara telah mencecah USD499.1 juta bagi tempoh antara Januari hingga September, peningkatan 13.6% bagi tempoh sama tahun lalu, sebuah perkembangan positif yang boleh kita usaha untuk tambah baik lagi.

Saya kemudian melakukan pertemuan bersama kapten-kapten industri, sebelum bertemu dengan diaspora Malaysia untuk majlis makan malam.

Seterusnya pada hari kedua hari ini, saya menerima kunjungan Ketua Menteri Wilayah Utara Sri Lanka, Canagasabapathy Viswalingam Wigneswaran, di mana kawasan tersebut pernah mengalami perang sivil dan memberi kesan kepada komuniti di situ. Malaysia akan menghantar misi terdiri daripada Kerajaan dan swasta untuk melihat kemungkinan apa yang boleh dibuat untuk bantu mereka.

Saya kemudian membuat lawatan ke Dialog Axiata, syarikat telekomunikasi terbesar di Sri Lanka yang juga milik Syarikat Malaysia Axiata. Dalam lawatan tersebut saya telah diberi taklimat dan telah menyaksikan sebuah badan korporat Malaysia yang berjaya di peringkat global, di mana Axiata telah melabur 2.25 bilion USD di Sri Lanka dan berhasrat untuk menambah lagi pelaburan ini.

Selepas itu, saya telah melancarkan Plaque Hyrax Oil Sdn Bhd, iaitu sebuah kilang yang tidak berapa jauh dari Colombo. Dengan terlaksana kilang ini, minyak pelincir dapat dijual pada harga 35% lebih rendah. Inilah antara kejayaan kita untuk membangunkan sebuah syarikat Malaysia sebagai global champion. Syarikat ini juga telah menerima beberapa pengiktirafan dan anugerah berprestij, antaranya daripada Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia

Pada sebelah petang, saya telah diundang untuk menghadiri jamuan makan tengah hari sekaligus mengadakan perbincangan, iaitu working lunch oleh rakan sejawat saya dari Sri Lanka, Perdana Menteri Ranil Wickremesinghe, yang juga dihadiri beberapa orang menteri.

Perbincangan ini adalah lanjutan daripada perbincangan dengan Presiden semalam, dan antara pekara yang disentuh adalah komitmen berterusan untuk mengambil tindakan susulan memutamadkan FTA, selain juga cadangan supaya kita melabur dalam kilang penapis minyak sawit di sini terutamanya dalam bio diesel untuk dieksport ke India.

Kami juga berbincang bagaimana boleh mencari kemungkinan mengembangkan lagi kerjasama dalam bidang-bidang lain, dan saya menjemput Perdana Menteri Ranil Wickremesinghe untuk melawat Malaysia.

Keseluruhannya, saya gembira lawatan kali ini cukup positif dan produktif, dan saya percaya hubungan Malaysia dan Sri Lanka, yang menyambut ulang tahun ke-60 hubungan dua hala tahun ini, akan terus bertambah kukuh dan akrab, Insya-Allah.



Source link

read more

5 Prinsip Pentadbiran | NajibRazak.com



20 December, 2017


Pentadbiran Kerajaan di bawah pimpinan saya dan kabinet sejak 2009 sentiasa bertunjangkan 5 Prinsip yang berfungsi sebagai penunjuk arah dalam memacu negara kepada kejayaan. Sejajar dengan itu, suka saya memperkenalkan logo baharu bagi NajibRazak.com yang akan mencerminkan 5 Prinsip tersebut.

Prinsip Pertama: Ekonomi

Kita memberi banyak fokus ke arah memastikan ekonomi kita terus kukuh dan berdaya saing. Antara langkah pertama yang saya lakukan sebagai Perdana Menteri adalah memperkenalkan Program Transformasi Ekonomi, atau ETP bagi memacu transformasi dan pertumbuhan ekonomi negara. Semenjak itu, ekonomi Malaysia telah melangkah tapak demi tapak lebih kukuh, dan kita berjaya mengharungi ketidakstabilan ekonomi dunia hasil perancangan teliti Kerajaan dan kesanggupan kita melaksanakan apa yang perlu dan bukan apa yang popular. Anda boleh baca lebih lanjut mengenai Visi Ekonomi saya Untuk Malaysia di sini.

Prinsip Kedua: Global

Menerusi dasar dan pendekatan yang kita laksanakan, kita berterusan mempunyai pengaruh yang kuat di persada antarabangsa. Antara lain, Malaysia telah berjaya dipilih sebagai Anggota Tidak Tetap Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu bagi tempoh 2015 hingga 2016, memainkan peranan penting dalam isu kemanusiaan global seperti Isu Rohingya, Palestin, selain terus menjalinkan hubungan baik dengan hampir kesemua negara di dunia. Hasil daripada hubungan baik ini, kita berjaya meningkatkan pelaburan asing ke Malaysia, menambah kuota Haji, dan bemacam-macam lagi.

Prinsip Ketiga: Berwawasan

Pemimpin-pemimpin negara sentiasa perlu memikirkan dan melaksanakan yang terbaik bukan sahaja ketika mengetuai negara, tetapi lebih daripada itu, untuk generasi dan waris negara di masa hadapan. Lantas, kita memperkenalkan Transformasi Nasional 2050 untuk kita merencana bukan sahaja apa yang perlu dilakukan, tetapi juga bagi mendengar aspirasi dan harapan rakyat mengenai masa depan Malaysia yang kita cintai ini.

Prinsip Keempat: Rakyat di Hati

Segala apa yang kita lakukan, saya sering menekankan bahawa ia perlulah mengambil kira kepentingan rakyat. Rakyat perlu sentiasa Didahulukan. Program Transformasi Kerajaan diperkenalkan berdasarkan kepada hasrat dan keinginan rakyat. Kita juga mengambil langkah seperti memansuhkan subsidi pukal dan memperkenalkan subsidi bersasar, mengambil kira pandangan serta pendapat rakyat seperti dalam pembentukan Bajet tahunan dan juga dalam TN50 yang mengguna pakai pendekatan bottom-up serta banyak lagi.

Prinsip Kelima: Penyampaian atau “Delivery”

Segala apa yang kita rancangkan, perlulah disertai dengan “Delivery”, atau penyampaiannya. Alhamdulillah, di bawah Kerajaan Barisan Nasional, kita telah berjaya “Deliver” kepada rakyat hampir kesemua yang dijanjikan, daripada Perumahan, Projek-projek berimpak tinggi yang berteraskan kepentingan rakyat atau InfraRakyat, penyampaian kepada rakyat melalui perkhidmatan awam, Kesihatan, Pendidikan dan banyak lagi.

Insya-Allah, saya, kabinet dan Kerajaan Barisan Nasional akan terus berpegang kepada 5 Prinsip ini untuk terus memimpin Malaysia ke arah mencapai bukan sahaja impian dan cita-cita, tetapi untuk masa depan yang lebih gemilang dan cemerlang buat rakyat Malaysia kesemuanya.



Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons