Review Category : Politik

Trojan Horse Tun Mahathir | Merdeka Online


trojen horse tun mMO, 5/1/2018 – Dilaporkan di dalam Malaysiakini pada 4 Januari 2018 rententan dari kenyataan oleh Naib presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata Mahathir mempunyai niat untuk merosakkan pembangkang khususnya gabungan Pakatan Harapan (HARAPAN). Beliau berkata PAS beranggapan kemunculan Tun Dr Mahathir Mohamad dan partinya hanya membawa banyak masalah dan tidak membantu memperkukuhkan pembangkang.

“Dia tidak banyak membantu untuk mengukuhkan pembangkang berdepan BN. Sebab banyak masalah yang berlaku hari ini, saya tengok selepas munculnya Mahathir dengan partinya. PKR jadi kelam-kabut, HARAPAN jadi kelam-kabut. Semuanya sejak Dr Mahathir muncul.”

Malahan bukan setakat itu sahaja, PAS pun kelam kabut dan kehilangan sejumlah besar pahlawan mereka di dalam parlimen kemudiannya membawa diri dengan membentuk parti baru.

Semua ini gara-gara menerima seorang strategis politik yang paling berpengalaman luas selain kelemahan di peringkat PAKATAN kemudiannya wujud pula PAKATAN HARAPAN atau pun semua jenis parti politik yang tumbuh bak cendawan selepas kemunculan Mahathir di dalam pentas politik mereka. Sanggup mengubah panggilan dari PAKATAN RAKYAT dan kini PAKATAN HARAPAN bagi membolehkan Tun Mahathir menyelinap masuk ke dalam imej baru pakatan.

Kini Tun Mahathir yang mengambil alih kedudukan pula di dalam PAKATAN HARAPAN ini, meninggalkan PAKATAN (atau dikenali sebelum ini PAKATAN RAKYAT) berkubur begitu sahaja. Secara tiba-tiba Tun Mahathir ditabalkan pula menjadi Pengerusi dan menyebabkan para pemimpin parti yang di bawah payungnya hanya menjadi pak turut. Satu percaturan yang bijak oleh Tun Mahathir untuk menonjolkan dirinya dari kelam-kabut di peringkat inter parti dalam PAKATAN HARAPAN ini.

Tidak dapat dibayangkan bahawa suatu masa dahulu ketika PRU 13 betapa kukuhnya kubu mereka dan berjaya menumbangkan tokoh-tokoh besar di dalam Barisan Nasional tetapi dengan tidak semena-mena apabila mereka membuka pintu kubu kepada Mahathir, habis punah satu persatu gabungan parti-parti tersebut. Salah siapa atau salah perkiraan.

Semuanya salah mereka kerana membenarkan “trojan horse” masuk ke dalam kubu kuat mereka. Akibatnya, PAS terpecah dua, ada ahli yang tewas di dalam pemilihan parti merajuk dan menubuhkan parti baru, PKR pula berantakan sesama sendiri dengan berebutkan jawatan Menteri Besar di Selangor, hilang identiti tersendiri mereka dan gelap mata dengan kedudukan di Selangor, DAP pula terkial-kial untuk menampakkan imej kebangsaan bagi menghilangkan identiti kecinaannya.

Aneh sekali melihat perkembangan ini bila mana Mahathir menjelma di dalam kubu mereka, diangkat dan dijulang pula sebagai ketua atau pemimpin rujukan untuk parti-parti mereka tersebut.

Mungkin juga kerana ketiadaan identiti yang kuat dan terpaksa mendapatkan khidmat “perunding imej” dari Tun Mahathir. Akibatnya menjerat diri sendiri bila mana untuk berkempen ke mana-mana mesti diusung bersama Tun Mahathir ini sebagai daya tarikan pasaran. Akhirnya rakyat hendak melihat wajah dan sentiasa menantikan kehadiran Tun Mahathir di mana-mana “road show”, tidak pula ternanti-nanti wajah-wajah ayu atau kesian dari para pemimpin DAP, PKR, AMANAH atau parti yang baru tumbuh dan masih di dalam proses ujian di makmal politik.

Satu per satu pakatan yang mantap, habis terburai dan terlerai dengan sendiri kerana “trojan horse” sedang menjarah tanpa mereka disedari. Dan akibatnya PAS terpaksa melarikan diri dari kubu PAKATAN untuk menyelamatkan diri, tetapi sudah terlambat kerana separuh dari pahlawan mereka berpaling tadah dengan membentuk parti baru. Dan terkini pula, Datuk Mahfuz Omar yang telah berkecimpung di dalam PAS selama 30 tahun, akhirnya dia dihina oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengibaratkan Datuk Mahfuz Omar sebagai ‘orang yang dah lama mati’ di dalam parti.”(Dia) ibarat orang dah lama mati, baru tanam”.

Sedarlah anda semua, Tun Mahathir kini sedang menjarah kubu PAKATAN HARAPAN dan membiarkan anda semua untuk menerima kemusnahan yang akan ditinggalkannya kerana “trojan horse” masih lagi menjarah setiap pelusuk kubu anda. Dan UMNO bernasib baik kerana “trojan horse” ini tidak berada di dalam kubunya, dia sendiri yang mahu keluar. Dipersilakan.



Source link

read more

Agihan kerusi Pakatan Harapan, DAP yang untung


SEBAIK sahaja ditubuhkan pada September 2015, isu utama yang berbangkit dalam Pakatan Harapan dan tidak selesai hingga kini ialah soal agihan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen yang akan ditandingi oleh calon-calon daripada parti yang bergabung.

Antara DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Amanah Nasional (PAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) masih belum menemui kesepakatan akan siapa akan bertanding di mana.

Cuma yang betul-betuk pasti dalam soal agihan kerusi dalam pakatan yang baru setahun jagung ini ialah DAP.

Kalau dilihat pada kedudukan sekarang, DAP tidak akan berkompromi untuk menyerahkan walaupun satu kerusi DUN atau Parlimen miliknya kini kepada parti lain.

Malah parti cauvanis Cina itu mungkin akan menuntut kerusi tambahan dengan alasan kedudukan mereka lebih mantap dan keupayaan mereka untuk mendapatkan undi daripada pengundi-pengundi Cina.

Tetapi bagi PKR, PAN dan PPBM mereka terpaksa bertelagah, bertegang leher dan bersingsing lengan untuk mendapatkan kawasan-kawasan yang mereka akan tandingi.

Memang Pakatan Harapan akan meletakkan calon di semua kawasan yang ditandingi oleh Barisan Nasional (BN), tapi soalnya calon daripada parti mana?

Kalau di kawasan yang sudah menjadi tradisi ditandingi oleh DAP memang tidak ada masalah sebab itu sudah jadi hak mutlak DAP.

Dengan prestasi parti cauvanis itu pada pilihan raya umum lalu, rasa rakan-rakannya dalam Pakatan Harapan tidak akan berani menuntut untuk bertanding di kawasan tradisi DAP.

Dalam hal ini DAP mungkin boleh mendapatkan dua tiga kawasan tambahan yang mana ini akan mengukuhkan lagi penguasaan mereka dalam pakatan berkenaan.

Di Selangor misalnya, perbincangan mengenai agihan kerusi antara parti komponen Pakatan Harapan hingga kini belum selesai.

Pilihan Raya Umum 14 (PRU14) tinggal beberapa bulan sahaja lagi, tapi Pakatan Harapan yang kononnya menawarkan alternatif terbaik kepada rakyat masih lagi bercelaru.

Perkara-perkara asas seperti siapa yang akan bertanding di mana pun masih tidak dapat diselesaikan.

Lebih-lebih lagi di peringkat negeri dan bahagian ada pula kenyataan hina menghina seperti `parti awak masih baharu, kenapa mahu banyak kerusi’ atau `parti awak ni kecil tidak ada sokongan, tidak ada kekuatan jadi tak perlu bertanding di banyak kerusi’.

Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Samad sendiri mengakui akan isu agihan kerusi yang masih belum ada penghujung ini, terutama di Selangor.

Katanya, untuk mana-mana parti menyerahkan kerusi kepada parti yang lain bukan sesuatu yang mudah.

Berdasarkan senario ini, maka tidak mustahil calon-calon Pakatan Harapan akan bertembung antara satu sama lain pada PRU14.

Apa pun yang selamat dan yang paling untung adalah DAP kerana dengan `taring’ yang mereka miliki sekarang rasanya tidak ada siapa yang berani menuntut kerusi yang ditandingi mereka..

Sebagai `abang besar’ dalam Pakatan Harapan, Kemungkinan besar juga DAP akan bertanding lebih banyak kerusi kali ini berbanding pada pilihan raya umum lalu. – theRakyat



Source link

read more

Tiada yang luar biasa tentang Wawasan 2020


Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr. Mahathir Mohamad semalam menuduh kononnya konsep Transformasi Nasional (TN50) diciplak daripada Wawasan 2020, tapi pada hakikatnya konsep Wawasan 2020 itu sendiri adalah ciplakan dua agenda besar negara sebelumnya, iaitu Rukun Negara dan Dasar Ekonomi Baru (DEB).

Semuapun tahu bahawa daripada segi sejarahnya, Rukun Negara dan DEB diwujudkan selepas tragedi 13 Mei 1969 yang teras utama matlamatnya adalah untuk mewujudkan kestabilan negara, ketenteraman awam dan menyusun semula masyarakat, termasuk daripada segi ekonomi rakyat berbilang kaum.

Tidak ada boleh dianggap luar biasa sebenarnya dalam konsep Wawasan 2020 yang dimulakan oleh pentadbiran Tun Mahathir pada 1991 itu, melainkan sekadar pelengkap kepada hasrat Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) memperkenalkan Rukun Negara pada 31 Ogos 1970 dan DEB selepasnya.

Malah kemungkinan konsep Wawasan 2020 itu lahir dari kotak minda para penasihat Tun Mahathir yang 20 tahun sebelumnya turut terlibat memikirkan konsep Rukun Negara dan DEB.

Cubalah bandingkan sembilan matlamat Wawasan 2020 Tun Mahathir dengan semangat dan ikrar Rukun Negara. Malah wawasan ekonominya juga hanya sekadar kesinambungan dan penambahbaikan terhadap matlamat yang ingin dicapai melalui DEB.

Konsep Wawasan 2020 hampir sama dengan Rukun Negara dan DEB kerana tidak ada percambahan idea di kalangan pemikir di peringkat atasan. Konsep Wawasan 2020 adalah menyuapkan idea pihak atasan untuk dilaksanakan sehingga ke peringkat rakyat marhain atau ‘top down’.

Wawasan 2020 tidak punya perincian spesifikasi arah tujunya, lebih merupakan kenyataan umum yang sekadar memperkukuhkan semangat pencapaian Rukun Negara dan DEB. Hanya Tun Mahathir faham apa matlamat di sebalik konsep Wawasan 2020, satu wawasan ciplak yang hanya sedap dan muluk daripada segi bahasa, tetapi lompong daripada segi perincian dan kabur bagaimana ianya mahu dilaksanakan.

Apa yang berlaku selepas beberapa tahun wawasan itu dilaksanakan, segelintir konglomerat baru berjaya diwujudkan, yang hampir semuanya adalah kroni dan punya hubungan akrab dengan Tun Mahathir. Tak perlulah saya senaraikan nama-nama mereka di sini, kerana itu bukanlah rahsia umum lagi.

Sebaliknya dalam tempoh kira-kira 12 tahun selepas perlaksanaannya, pencapaian ketara Wawasan 2020 lain adalah jurang antara yang kaya dan miskin semakin melebar. Rakyat jelata terus berhadapan dengan ancaman kemelesetan ekonomi, khususnya bermula dari pertengahan 1990an, beberapa tahun selepas wawasan itu dilancarkan.

Sedar tidak sedar, kemelesetan teruk ekonomi negara berlaku sebanyak dua kali ketika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri, masing-masing pada sekitar pertengahan 1980an dan 1990an.

Ketika tempoh kemelesetan inilah Tun Mahathir menyumbatkan sebegitu ramai individu ke dalam tahanan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), terutamanya dalam Operasi Lalang pada 1987.

Matlamat Wawasan 2020 untuk menyatupadukan kaum juga gagal dicapai atas faktor antara lain kerana wujudnya usaha negatif sepanjang zaman meniupkan api perkauman oleh DAP, parti rasis dan chauvenist yang kini Tun Mahathir sendiri jadikan kawan.

Tun Mahathir sepatutnya menunding jari kepada DAP jika dia merasakan bahawa Wawasan 2020 telah gagal. Berbanding dengan Wawasan 2020, TN50 mengumpulkan idea dari rakyat merentasi kaum, agama, budaya dan umur. Pendekatan ‘bottom up’ ini sudah pasti melahirkan idea akar umbi untuk dilaksanakan.

Adakah idea-idea rakyat jelata ini nak dikatakan sebagai ciplakan Wawasan 2020 sebagaimana tuduhan Tun Mahathir? Saya yakin bahawa matlamat yang mahu dicapai TN50 jauh lebih dinamik berbanding Wawasan 2020 yang diperkenalkan oleh Tun Mahathir. Malahan dalam beberapa segi, kejayaan yang telah dicapai oleh negara sejak sepuluh tahun lalu jauh merentasi Wawasan 2020 Tun Mahathir pada 1991.

Tidak perlulah Tun Mahathir mahu menunggu Pakatan Harapan menang dalam Pilihanraya Umum akan datang bagi menunjukkan cara untuk merealisasikan wawasannya yang tak seberapa itu. Lagipun tahun 2020 hanya tinggal dua tahun untuk tiba.

Entah apalah ‘magic’ yang ada dalam kepala bakal Perdana Menteri Pakatan Harapan ini. Adakah kita masih ingat sekitar tahun 1994 Tun Mahathir ada menanam amanatnya di satu lokasi sekitar ibunegara?

Surat amanat yang hanya Tun Mahathir tahu isi kandungannya itu hanya dibenarkan dibuka dan dibaca pada tahun 2020. Saya yakin bahawa amanatnya itu jauh terkebelakang berbanding apa yang telah dicapai oleh negara ketika ini. – theRakyat



Source link

read more

Mahathir Rela Menjadi Hamba DAP Di Penghujung Usianya


Bukan satu rahsia lagi di dalam Pakatan Harapan, DAP lah parti yang paling dominan. Walaupun tanpa nama Lim Kit Siang di dalam carta hirarki tertinggi gabungan parti di dalam Pakatan Harapan, setiap satu keputusan atau gerak kerja, harus mendapat perkenan daripada Lim Kit Siang terlebih dahulu sebelum ianya boleh dilaksanakan.

Hal ini dapat dilihat dalam beberapa perkara antaranya usaha Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin ALi yang mahu membawa PAS kembali kepangkuan Pakatan Harapan. Walaupun tidak secara terang-terangan, usaha Azmin ini jelas dibantah DAP dan Kit Siang dengan melemparkan pelbagai tuduhan hanya semata-mata mahu menggagalkan usaha Azmin ini.

Satu lagi contoh jelas adalah bagaimana Mahathir kini dijadikan alat buat DAP untuk memecah belahkan perpaduan serta undi dari kaum Melayu. Malah, DAP juga berhasrat menjadikan Mahathir sebagai hamba tunggangannya untuk melemahkan sokongan yang diterima oleh Barisan Nasional di Sabah dan juga Sarawak.

Ketika mengulas akan perkara ini, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa berkata, semua strategi ini diatur dengan rapi oleh DAP supaya DAP dapat menguasai kerajaan dan seterusnya menghancur lumatkan Barisan Nasional menerusi pengaruh yang mungkin masih bersisa pada Mahathir.

Namun, satu hakikat yang harus DAP terima adalah, walaupun mereka memperhambakan Mahathir dihujung usianya, strategi licik mereka tidak akan mudah diterima oleh kaum Melayu yang masih terkesan dengan cara politik kotor yang diamalkan oleh DAP. Malah, usaha DAP untuk menggoyahkan penguasaaan Barisan Nasional di Sabah dan Sarawak juga bakal berhadapan dengan kerja sia-sia.

Tambahan pula, penduduk di Sabah dan Sarawak cukup terkesan dengan cara Mahathir melayan dua buah negeri ini sewaktu menjadi Perdana Menteri. Sudahlah tidak diberikan perhatian, pembangunan juga diabaikan begitu sahaja. Adakah DAP fikir, dengan menghantar Mahathir ke Sarawak untuk memujuk mereka menyokong Pakatan Harapan, ianya sudah memadai bagi mereka mendapat sokongan?

DAP dan Mahathir harus ingat, semakin kuat mereka memburukkan dan memfitnah kerajaan, semakin bersatu rakyat Malaysia yang menyintai keamanan dan kestabilan. Paling utama, rakyat Malaysia secara majoritinya masih sedar dan tahu bahawa sebarang peralihan kuasa secara kotor sebegini pasti akan menggugat kestabilan dan keamanan yang dikecapi hari ini.

Sumber Berita: https://blusamurai.blogspot.my/2017/09/mahathir-rela-menjadi-hamba-dap-di.html



Source link

read more

Apa Jadi Dengan 40 Pesawat Skyhawk Milik Malaysia??? Tun Mahathir jangan buat senyap!


Pada masa Tun M memerintah, 1 program pemodenan Angkatan Tentera Malaysia yang dikenali sebagai program “PERISTA”, dalam tahun 1982, TUDM mengesahkan pembelian 80 buah A-4 Skyhawk terpakai dari Tentera Laut Amerika Syarikat dengan harga RM 8 juta sebuah.

Bagaimanapun setelah melalui beberapa proses membaikpulih dan memodenkan pesawat ini. hanya 40 buah sahaja yang dapat di operasikan oleh TUDM manakala 40 buah lagi di simpan untuk kegunaan alat ganti.

Walaubagaimanapun, menurut seorang General TUDM yang telah bersara pada sekitar tahun 2000 dan 2003, TUDM telah bercadang untuk membawa balik ke Malaysia semua pesawat Skyhawk tersebut dan menjualnya.

Pegawai-pegawai dari TUDM telah diterbangkan kesana untuk melihat keadaan pesawat tersebut, mereka telah menemui pesawat tersebut dan yang memeranjatkan ialah pesawat-pesawat tersebut pada ketika dan waktu itu bukanlah hak milik TUDM!

Segala surat menyurat yang melibatkan pembelian pesawat Skyhawk ini juga telah hilang dan pihak TUDM telah gagal menunjukkan sebarang bukti tentang pemilikan pesawat tersebut oleh sebab itu mereka tidak boleh membawa pulang pesawat Skyhawk tersebut ke Malaysia.

Pertikaian keatas hak milik pesawat Skyhawk ini telah berlanjutan selama beberapa tahun sehingga jelas dipastikan bahawa pemilik pesawat tidak dapat dipastikan.

Tun harus jawab mengapa Malaysia kehilangan hak pemilikan keatas baki 40 pesawat Skyhawk walhal Malaysia telah membayar bagi 80 pesawat itu?

Adakah kecil nilai wang rakyat sebanyak RM320 juta bagi 40 pesawat Skyhawk untuk dibiarkan begitu saja?

Lainlah kalau RM320juta tu milik Orang Kaya Besar Kerala!!!

Sumber: http://panggungopera.blogspot.my/2015/05/apa-jadi-dengan-40-pesawat-skyhawk.html



Source link

read more

Hadi kafir, pengkhianat – Tun M


PUTRAJAYA: Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad, melabelkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, sebagai kafir dan pengkhianat kerana bekerjasama dengan UMNO.

Bekas Perdana Menteri itu mendakwa, Hadi hanya menggunakan Islam kerana pernah mendakwa kerajaan sebagai kafir dan wajar ditentang.

“Hadi adalah orang yang hanya menggunakan Islam. Dia pernah kata kerajaan kafir dan perlu ditentang, jika anda mati dalam penentangan itu, anda akan masuk syurga.

“Itu yang dijanjikan (Hadi) dan ia bertentangan dengan ajaran Islam, namun mereka yang pakar agama hanya berdiam diri.

“Mengikut kata PAS, jika kamu bekerjasama dengan kafir, kamu akan menjadi kafir.

“Jadi sekarang dia bekerjasama dengan UMNO dan sebelum ini pernah bekerjasama dengan DAP, jadi dia ‘mengkafirkan’ diri sendiri,” katanya pada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini, hari ini.

Dr Mahathir berkata, langkah PAS bertanding sendirian pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang tanpa gabungan mana-mana parti pembangkang lain hanya membantu kemenangan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

“Hadi tahu PAS akan kalah di kebanyakan kerusi ditandingi mereka dan langkah ini hanya membantu Najib untuk menang dengan memecahkan undi pembangkang… itu niat dia dan ia tidak Islamik.

“Dalam bahasa Melayu, kita panggil itu sebagai pengkhianat kerana itu adalah dia (Hadi). Dia akan pergi bertanding di mana dia tahu akan kalah dan dia tahu kesan daripada pertandingan itu,” katanya.

Mengulas laporan polis dibuat Pemuda UMNO susulan kenyataan beliau ingin menggulingkan Perdana Menteri, Dr Mahathir mempertahankan pendirian itu dengan menekankan kerajaan yang teruk wajar digulingkan.

“Di seluruh dunia kita lihat rakyat menggulingkan kerajaan. Jika anda ada kerajaan yang teruk, gulingkan. Ia proses demokratik tapi budak-budak (Pemuda UMNO) tidak faham politik,” katanya.

Mengenai tindakan beberapa bahagian PPBM mendesak Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) menyiasat mesyuarat agung tahunan (AGM) yang didakwa tidak sah dan melanggar perlembagaan, Dr Mahathir berkata, tiada apa-apa kenyataan dikeluarkan ROS berhubung AGM itu.

“Kalau tidak betul, tolong minta ROS buat kenyataan rasmi kata AGM itu tidak sah.

“ROS tidak kata apa-apa, tapi orang ini lebih pandai daripada ROS,” katanya sambil memaklumkan PPBM mempunyai sebab tidak mengadakan mesyuarat cawangan dan bahagian sebelum AGM diadakan.



Source link

read more

MAHFUZ MARAH DILABEL SEPERTI “PONDAN” kerana tidak berani nak meninggalkan PAS!!


Ooo!!! Patut la Si Mahfuz Bean tu mengamuk tak tentu arah macam orang hilang akal sebelum ini. Rupanya dia digambar seperti seorang “Pondan” kerana tidak berani nak meninggalkan PAS.
Dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean tu sebelum ini, dia mendakwa Pengkhianatan yang dilakukan selama hari ini tetap dianggap ‘Gentleman’ kerana dibuat secara terbuka.
Kenyataan itu dibuat bagi membidas tindakan Naib Presiden PAS yang juga merupakan Timbalan Menteri Besar Kelantan yang menyindir Si Mahfuz Bean melalui media sebelum ini.
Antara lain, Naib Presiden PAS tu mendakwa, tindakan yang dilakukan oleh ADUN Anak Bukit yang menyertai PPBM itu membuktikan bahawa dia memiliki keberanian seperti seorang ‘Anak Jantan’.
“Secara jujurnya kita beritahu, berita ini tidak mengejutkan kita dan dalam jangkaan Pas. Saya ucap tahniah kerana dia (Amiruddin) lebih ‘jantan’ dari Pokok Sena (Mahfoz Omar). Dia sampai sekarang pun tidak berani keluar Pas,” katanya.
Ketika ditanya mengenai lafaz Baiah yang diikrarkan pemimpin itu, Mohd Amar berkata, Amiruddin perlu menanggung sumpah yang dibuat walaupun ianya tidak melibatkan taklik.
“Negeri lain baiah saja, baiah untuk kekal dengan parti, tidak keluar dari parti dan baiah ini besar sebab dimulakan dengan lafaz wabillahi, watallahi, siapa langgar, dia kena tanggung.
“Sebab itu Timbalan Presiden Pas nasihat supaya ingat tentang Baiah, sebab baiah ini dia dengan Tuhan, kita manusia tidak dapat ambil tindakan apa-apa,” katanya.
Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Naib Presiden PAS itu yang membuatkan Si Mahfuz Bean meroyan tak tentu arah sedangkan hakikatnya dia memang macam seorang Pondan yang suka menjahanamkan parti secara dalaman!!!



Source link

read more

Zaid BOTOL Sah Jadi Calon DAP Selepas Kurang Ajar Dengan Sultan Selangor.


Pemimpin DAP pasti amat berasa puas hati apabila ahlinya berbangsa melayu memainkan peranan sebagai tukang skrew melayu dan perlekeh raja raja melayu yang cukup efektif.

Zaid bagai telah memahat nama beliau sebagai calon DAP tanpa perlu lobi kepada tokong DAP,cukup sekadar tunjuk besar kepala dan kurang ajar kepada raja raja melayu pasti nama akan tersenarai .



Source link

read more

DAP jadikan Mahathir alat pecahkan undi Melayu!


Tun Mahathir Mohamad sebagai ‘alat’ untuk memecahkan undi Melayu di Semenanjung serta melemahkan pengaruh parti dominan di Sabah dan Sarawak bagi menewaskan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata DAP menerusi Pakatan Harapan menggunakan strategi itu dengan harapan dapat membentuk kerajaan Persekutuan dengan merampas sehingga 50 kerusi Parlimen tertentu di Sabah dan Sarawak dalam PRU akan datang.

“Semuanya ini strategi yang diatur DAP. DAP menggunakan Dr Mahathir dan parti Melayu untuk memecahkan undi Melayu di Semenanjung dan berusaha memecahkan parti dominan di Sabah dan Sarawak.

“Ia dilakukan dengan tujuan supaya DAP dapat menguasai (kerajaan) walau pun tidak dapat memerintah,” katanya dalam Program BICARA BH: PRU14: Antara Mimpi & Realiti di Balai Berita, Bangsar, di sini, hari ini, yang dikendalikan Pengarang Bersekutu (Ehwal Semasa) BH, Kadir Dikoh selaku moderator.

Bagaimanapun, Annuar berkata, DAP harus sedar strategi parti itu tidak mudah diterima pengundi terutama orang Melayu dan Bumiputera di Sabah dan Sarawak.

“Saya hendak tegaskan DAP jangan mimpi orang Melayu akan menerima begitu saja taktik mereka. Jika mereka anggap mereka boleh lakukan di Sabah dan Sarawak, mereka sebenarnya silap.

“Apa yang DAP lakukan ini hanya akan mendorong rakyat Bumiputera di Sabah dan Sarawak lebih bersatu. Di Semenanjung pula, orang Islam dan Melayu akan lebih bersatu,” katanya.

Malah, Annuar berkata, gabungan orang Islam dan Melayu serta Bumiputera di Sabah dan Sarawak dan rakyat Malaysia yang cintakan keamanan, kedamaian dan kemakmuran akan membantu BN untuk mendapat keputusan lebih daripada majoriti mudah dalam PRU akan datang.



Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons