Sikap bodoh sombong kritik inisiatif BN – Politik


KUALA LUMPUR 16 April – Pemimpin gabungan pembangkang PKR dinasihatkan supaya tidak terus bersikap bodoh sombong apabila mempersoalkan dan mencemuh inisiatif-inisiatif yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Nasihat itu ditujukan khas kepada Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang sebelum ini mempertikai pengumuman tambahan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) walaupun bayaran itu bertujuan membantu rakyat berpendapatan rendah.

Menteri Besar Selangor itu sepatutnya mencerminkan mukanya berhubung perkara itu kerana beliau sendiri tanpa rasa bersalah mengagihkan peruntukan dan tablet bernilai hampir RM1 juta kepada pengundi di Gombak serta Bukit Antarabangsa, kelmarin.

Penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Dr. P. Sivamurugan berkata, tindak-tanduk Mohamed Azmin ini seperti peribahasa ‘periuk mengata belanga’, iaitu memburukkan pihak lain, sedangkan dirinya tidaklah baik mana.

“Apa salahnya Mohamed Azmin dan pemimpin gabungan mengakui sahaja mana-mana perkara baik yang dilakukan oleh kerajaan, kerana itu lebih profesional dan positif.

“Tidakkah hanya memalukan diri sendiri lebih-lebih lagi sebagai pemimpin melemparkan tuduhan yang bukan-bukan, kemudian meniru dan melakukan tindakan sama.

“Seharusnya kesemua pemimpin pembangkang memainkan peranan ‘check dan balance’ bagi menyuburkan sistem demokrasi negara,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mohamed Azmin hari ini menerusi laporan portal pro pembangkang mempertahankan kenyataannya bahawa sumbangan yang diberikan di Bukit Antarabangsa dan Gombak telah diluluskan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, meskipun dikritik oleh pelbagai pihak. – UTUSAN ONLINE.



Source link

read more

Saya bukan bodoh sangat nak selfie berdekatan jenazah ibunya – Zahirah Macwilson bidas Zul Ariffin



Pelakon jelita, Zahirah Macwilson, 23, menafikan tuduhan bekas kekasihnya, Zul Ariffin yang mendakwa dirinya seronok ‘berselfie’ bersama seorang teman berdekatan jenazah arwah ibu Zul ketika di dalam masjid.

Menerusi sebuah temu bual, Zul, 31, mengesahkan cinta mereka telah menemui titik noktah dan mendakwa Zahirah ‘berselfie’ dengan gembira kira-kira 20 meter dari jenazah ibu tanpa rasa sensitif.

BACA: Putus cinta, Zul Ariffin menyampah lihat Zahirah ‘selfie’ berdekatan jenazah arwah Ibu

“Saya terkejut membaca kenyataan Zul. Fitnah semata-mata. Jika benar, kalau ada bukti, sila tunjukkan. Apa motif dia burukkan nama saya selepas membuat pengesahan yang kami sudah putus?

“Takkan saya tak ada perasaan? Takkan saya tak sensitif langsung? Saya pun ada mencium arwah ibunya. Agak-agaklah, saya bukannya bodoh sangat sehingga sanggup bertindak sebegitu.

“Memang saya ada di masjid ketika itu dan saya hadir bersama teman saya. Dia juga mengenali teman saya. Nak berkata tentang selfie, saya ada berswafoto dengan sepupu Zul, itu pun ketika di selesai malam tahlil. Bukan ketika berada di dalam masjid sewaktu jenazah ibunya masih ada.

“Selepas selesai kenduri, sepupunya ada meminta untuk mengambil selfie bersama saya, jadi saya turutkan sahaja,” kata Zahirah ketika dihubungi oleh Astro Gempak.

Tambah bintang drama bersiri Tak Ada Cinta Sepertimu ini, dia tidak faham dengan tindakan Zul yang seakan mahu memburukkannya.

“Kami sudah tiada hubungan, benar, sudah lebih sebulan, dia juga mengatakan sudah memaafkan saya, tetapi kenapa perlu memburukkan saya? Kenapa nak tabur fitnah?

“Kami putus pun bukan atas sebab tersebut. Saya tak mahu membuka mulut kerana itu akan membuka aib sahaja. Saya tak mahu burukkan sesiapa. Biarkanlah dia, saya hanya akan berdiam sahaja dan tak mahu berbicara lagi mengenai perkara ini.

“Apa yang berlalu, biar berlalu kerana saya mahu terus maju memandang apa yang ada di hadapan serta memberikan fokus kepada karier selepas ini,” katanya optimis mengakhiri perbualan.

Teks oleh: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram Zahirah & Zul

 



Source link

read more

DAPigs BODOH!!! SUMBAT ANJING GEMOK NI DALAM ISA!!! ~ SEMUT HITAM




Memang bongok betul la puak – puak DAPigs ni. Diorang salah orang yang dijadikan sasaran. Atau mungkin itu strategi puak – puak Chauvinis ni sebenarnya.

Dalam isu mengenai agama ni, DAPigs jelas tersasar dari menumpukan perhatian sebenar. Diorang nampak sangat sengaja nak mengapi – apikan penganut agama tersebut agar membenci umat Islam serta kaum Melayu di Malaysia ini.

Atas dasar itu la, DAPigs sengaja menyalahkan Utusan dan Kementerian Dalam Negeri untuk menghangatkan lagi keadaan semasa.

Padahal sasaran sebenar mereka sepatutnya ditujukan kepada blogger yang mula – mula buat laporan mengenai perkara tersebut. Bukan pihak Utusan.

Laporan asal mengenai isu tersebut mula – mula dikeluarkan oleh blogger BigDog yang sampai hari ni masih mempertahankan artikel yang dikeluarkan.

Kenapa DAPigs tak serang Si Anjing gemok tu? Kenapa diorang tak ambik tindakan dan failkan saman terhadap dia? Itu yang menjadi persoalannya.

Terkini, Semut dapat berita kata si Anjing Gemok tu nak mintak bantuan dari blogger lain supaya dapat jadi ‘back-up’ dia kononnya.

Ceh! Ingat blogger lain ni bodoh sangat ke nak makan pancing dia? Bagi bukti dulu la kalau dia nak cakap apa yang ditulis tu betul. Ada bukti, baru boleh nak disebarkan.

Yang dia tu bongok sangat percaya pada sumber yang dia dapat menda jadahnya? Senang – senang je dia kena tipu dengan orang. Dia nak tipu blogger lain pulak ke?

Hari tu beria – ia buat Konvensyen kononnya nak mempromosikan bab penulisan yang beretika kepada blogger – blogger. Tapi apa yang dia buat?

Percaya bulat – bulat sumber yang dia terima tu kira beretika sangat la kononnya. Jangan la jadi macam puak – puak Pakatan Pembangkang yang sememangnya haram jadah tu.

Diorang lain la. Dapat berita walaupun benda tak betul, diorang akan pusing sampai cerita tu boleh diterima rakyat. Nama pun Pakatan Penipu Rakyat. Itu je la kerja diorang pun.

Kita blogger ni bukan ni Penipu Rakyat. Lain la kalau Si Anjing Besar tu pun ada niat nak bersekongkol dengan puak – puak DAPigs dan sengaja nak menimbulkan provokasi.

Sekarang siapa yang susah? Lu tanggung sendiri la brader. Siapa nak back up lu punya cerita? Lu kasi tunjuk bukti la dulu atau sumbat je dia dalam ISA dengan Si Al – Juburi tu. Baru Padan Muka dia!!!




Source link

read more

Saya gagal dan bodoh- Luah pelajar sebelum gantung bunuh diri


NEW DELHI: SIAPA sangka akibat kemurungan kerana diganggu secara seksual, seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun sanggup menggantung dirinya untuk menamatkan kehidupannya.

“Saya gagal.. Saya bodoh.. Saya benci diri saya..” ini yang pernah diluahkan oleh pelajar perempuan dari Noida, New Delhi sebelum dia dijumpai meninggal dunia akibat menggantung diri pada kipas siling di kediamannya pada Selasa.

Catatan itu ditulis dalam satu buku nota kepunyaan mangsa yang dijumpai oleh pihak polis dan ia dikatakan sebagai pencetus kematian mangsa seperti yang dillaporkan portal media tempatan, NDTV. 

BACA JUGA: “Mengapa saya dilahirkan pendek, gemuk dan hodoh?” – Nota bunuh diri kanak-kanak 10 tahun

Catatan itu ditulis dalam satu buku nota kepunyaan mangsa yang dijumpai oleh pihak polis. - Sumber: NDTV

Terdahulu, media tempatan melaporkan ibu bapa kepada pelajar perempuan itu telah menuduh dua orang gurunya yang telah melakukan serangan seksual terhadap anak mereka.

“Anak perempuan saya pernah memberitahu saya bahawa dua orang guru di sekolahnya pernah menyentuhnya dengan cara yang tidak sepatutnya. Saya sebagai seorang guru memberitahunya bahawa perbuatan itu adalah salah.

“Dia turut menyatakan yang dia sangat takut dan walau apa cara yang dilakukan untuk lulus dalam peperiksaan, pasti gurunya akan menggagalkannya,” ujar bapanya yang berduka cita atas pemergian anak kesayangannya.

Menurut Pegawai Polis Noida, Arun K Singh, pihaknya telah menerima laporan berkenaan dengan kedua-dua nama guru tersebut.

“Bapanya telah melakukan pertuduhan terhadap kedua-dua guru yang melakukan serangan seksual pada anaknya dan kes telah didaftarkan dalam kes gangguan seksual terhadap anak bawah umur dan bersubahat untuk membunuh,” katanya.

Walaubagaimanapun, pengetua sekolah tersebut telah menafikan dakwaan itu.



Source link

read more

PENGIKUT PKR NI SEMUANYA BODOH MACAM LEMBU KE??? ~ SEMUT HITAM


Tak kira la alasan apa yang cuba diberikan oleh Tun Mahathir terhadap tindakannya sebelum ini, namun ianya hanya sekadar alasan untuk menutup kesalahan dirinya sendiri sahaja.

Mungkin bagi bekas Perdana Menteri itu, pengakuan kononnya dia tersilap langkah memecat jawatan Anwar Ibrahim selaku Timbalan Perdana Menteri sebelum ini dapat menipu pengikut PKR.

Mungkin Tun Mahathir ingat dengan menunding jari dan menyalahkan pihak Polis kerana memberi nasihat untuk memecat jawatan Anwar itu dapat meredakan kemarahan pengikut PKR gamaknya.

Soalnya, adakah Tun Mahathir cuba nak memperlekehkan mentaliti pengikut – pengikut PKR dengan memberikan alasan sebodoh itu agar mereka dapat mengampunkan dosa yang telah dilakukannya?

Kalau kita tengok IG Nurul Izzah sejak kebelakangan ini, anak kepada Anwar itu kerap kali memaparkan kenangan di zaman sewaktu bapanya masih menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Dari satu sudut, tindakan Nurul Izzah itu seolah – olah memberi signal yang jelas kepada Tun Mahathir agar tidak berterusan untuk menipu pengikut – pengikut PKR secara membuta – tuli.

Sebaliknya, pengikut PKR pun tau, pihak Polis tidak mempunyai sebarang kuasa untuk memecat mana – mana pemimpin atau individu dari jawatan Politik seperti yang dijelaskan oleh Rahim Noor.

Bayangkan! Takkan la Tun Mahathir anggap pengikut – pengikut PKR itu terlalu BODOH untuk menerima alasan yang diberikan dan menjadikan Polis sebagai Kambing Hitam untuk memikul kesilapan yang telah dilakukan sebelum ini!!!




Source link

read more

Jangan hisap dadah nanti jadi bodoh – Taj Innuendo



KUALA LUMPUR: “Saya dituduh melakukan sesuatu yang mustahil kerana saya tiada di tempat kejadian. Kami tidak pernah bertemu, beliau bukanlah seorang kawan, malah kami juga bukan kenalan.”

Itu antara luahan penyanyi kumpulan Innuendo, Ahmad Tajuddin atau Taj yang sebelum ini dituduh terlibat dalam kes dadah melibatkan pelakon, Datuk Farid Kamil.

Walaupun entri pedas di Facebooknya itu tidak ditujukan kepada sesiapa, namun netizen dan peminatnya seolah-olah dapat meneka akan individu yang dimaksudkannya.

“Yang sebetulnya terbongkar di sini bukanlah penglibatan saya, tetapi keperibadian beliau sendiri. Bagaimana kita mahu mempercayai seseorang yang daya ingatannya sendiri diragui?” soalnya.

Sebelum ini, Taj dan penyanyi yang juga pengarah dan penerbit pengiklanan, Ahmad Fairuz Ahmad Rosli, 47 tahun, yang juga dikenali sebagai Os atau Firdaus didakwa memasukkan bahan terlarang ke dalam minuman Farid sehingga mendorong dia bertindak ganas dalam sebuah balai polis.

Selain itu, Farid juga mendakwa mereka memberikannya rokok yang sudah disapu dengan minyak dipercayai daripada bahan dadah.

Menerusi entri sama, Taj turut meluahkan, seorang lelaki itu dinilai atas dua perkara yang utama iaitu keluarga dan kata-katanya.

Namun dalam sindiran itu, Taj juga menggesa agar mereka yang terkesan dengan perkara ini  agar memaafkan individu yang dimaksudkannya ini dan berhenti dari mencercanya.

Mengakhiri entri itu, Taj berpesan kepada anak-anak muda agar menjauhi dadah kerana dikhuatiri akan menjadi bodoh.



Source link

read more

REJIM AZMIN BODOH, MUDAH KENA KENCING!!! ~ SEMUT HITAM


Bodoh sangat ke Si Azmin Ali ni menjadi Menteri Besar sehingga Rejim Pakatan pimpinannya mudah kena tipu dengan pihak pemaju projek perumahan Selangorku tu sebelum ini?

ATAU, adakah Si Menteri Besar Selangor ni ingat rakyat dibawah Rejim pemerintahannya terlalu bodoh sehingga mudah kena kencing dengan dia apabila diberikan alasan sedemikian?

Mungkin Azmin ingat bila dia bagi alasan kononnya pihak pemaju yang gagal menjalankan kerja dan menyiapkan projek perumahan Selangorku tu, dia akan terlepas dari dipersalahkan.

Tapi Si Azmin Ali tu tak sedar bahawa tindakan dia membuat kenyataan sedemikian hanya mengundang rasa marah dikalangan rakyat yang menganggap Rejim Pakatan Haprak tu telah menipu mereka.

Bagi mereka, Rejim dibawah kepimpinan Si Azmin Ali tu hanya sekadar pandai bercakap besar, mendabik dada kononnya mereka membawa kecemerlangan menerajui pentadbiran Negeri.

Sedangkan realitinya, takde apa pembaharuan pun yang dibawa oleh Si Azmin Ali tu. Sebaliknya, dia hanya mengekalkan apa yang telah dilakukan oleh Menteri Besar selebum dia sahaja.

Namun dek kerana nak menyembunyikan kemaluan diri dia sendiri, maka terpaksa la Si Azmin Ali tu menunding jari dan menyalahkan pihak pemaju projek perumahan Selangorku tu.

Azmin hanya menjadikan pihak pemaju tu sebagai Kambing Hitam bagi menutup kelemahan dan kegagalan dia sebagai seorang Menteri Besar yang memerintah Rejim Pakatan Selangor tu.

Pokok pangkalnya, kegagalan Rejim Pakatan dibawah pemerintahan Si Azmin Ali tu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak tu memang tidak boleh dipercayai. Baru dapat memerintah Negeri pun diorang boleh kena kencing dengan pemaju!!!




Source link

read more

DAPigs BAGI AMARAN, AZMIN JANGAN DIORANG BODOH!!! ~ SEMUT HITAM


Seorang pemimpin DAPigs menempelak Pengerusi Pakatan Selangor, Azmin Ali selepas dia secara terbuka mendakwa PAN negeri berbohong dalam isu pengagihan kerusi DUN di negeri itu.

Ronnie Liew merujuk kepada laporan media di mana Azmin menuduh PAN tidak amanah apabila mendakwa jawatankuasa rundingan pengagihan kerusi DUN di Selangor belum dibentuk.

Azmin dalam kenyataannya sebelum ini menuduh parti gabungan Pakatan sudah bermesyuarat 4 kali untuk membincangkan pengagihan kerusi dan 80% kerusi sudah diputuskan.

“Jangan fikir kami semua (termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad) bodoh dan hanya kamu seorang yang bijak dan baik dalam politik. Sekarang semua orang dalam PH tahu siapa kamu,” kata Ronnie di Facebook semalam.

Selain PAN negeri, DAPigs Selangor juga dalam kenyataan berasingan mendakwa bahawa mereka juga tidak tahu 80% kerusi sudah diputuskan malah ianya tidak dibawa dalam mesyuarat.

“Bagi saya, kamu sudah gagal teruk. Kamu tidak layak jadi pengerusi negeri kami,” kata Ronnie.

Perkelahian antara parti gabungan Pakatan itu tercetus selepas PAN dan DAPigs mendakwa mereka tidak tahu tentang mesyuarat pengagihan kerusi DUN seperti yang dinyatakan oleh Azmin.

Pengerusi PAN Selangor dan Pengerusi DAPigs, Tony Pua mendakwa mereka hanya menghadiri 4 mesyuarat yang membincangkan strategi untuk Pilihan Raya Uumum ke 14 sahaja.

Reaksi PAN dan DAPigs itu turut menyaksikan serangan bertalu – talu daripada beberapa pemimpin PKR negeri yang tampil mempertahankan kenyataan Azmin secara terbuka melalui media.

Apa yang jelas, kedudukan Azmin pada ketika ini semakin bertambah goyah apabila tindakan yang dilakukannya tidak membawa keuntungan kepada PAN dan DAPigs secara menyeluruh.

Namun, rasa tidak puas hati PAN dan DAPigs terhadap kepimpinan Si Azmin itu bukan perkara yang baru. Malah kedua – dua parti bersekutu itu juga turut tidak menyenangi tindakan Azmin yang masih mahu mengekalkan PAS dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor!!!




Source link

read more

Saya bukan seorang yang bodoh ataupun kejam – Prof Raduan


“It’s not fair just to highlight the 50,000 – this professor is (made to look) dumb, this professor doesn’t understand what’s happening and this professor is very cruel.”

Itu ungkapan Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Majlis Profesor Negara (MPN), Prof Datuk Dr Raduan Che Rose kepada AWANI REVIEW.

Raduan memberikan penjelasan tentang kenyataannya yang mengatakan bahawa situasi di mana 50,000 pekerja bakal kehilangan pekerjaan pada tahun 2018 merupakan fenomena tahunan dan bukan suatu masalah yang besar.

Beliau menjelaskan tentang trend industri pekerjaan di Malaysia, susulan dikecam sebagai seorang profesor yang ‘kejam’ dan ‘bodoh’.

Itu antara intipati artikel versi Bahasa Inggeris yang diterbitkan di AWANI REVIEW bertajuk MPN’s Prof Raduan Che Rose – 50,000 is BIG; but look at the BIGGER picture.

Layari http://awanireview.com untuk mengetahui dengan lebih mendalam tentang industri pekerjaan di Malaysia.



Source link

read more

Amerika Syarikat yang bodoh beri Pakistan AS33 bilion – Trump



WASHINGTON: Donald Trump menyifatkan Amerika Syarikat (AS) telah melakukan ‘tindakan bodoh’ dengan menyalurkan  lebih AS$33 bilion  (RM135 billion) bantuan kepada Pakistan sejak 15 tahun lalu, namun tidak mendapat apa-apa pulangan dan berikrar untuk menghentikannya.

Presiden AS itu turut mendakwa Pakistan memberi perlindungan kepada pengganas yang diburu dengan bantuan yang diberikan.

“Amerika Syarikat dengan bodohnya memberikan Pakistan lebih dari AS$33 bilion bantuan selama 15 tahun dan mereka tidak memberi kita apa-apa tetapi pembohongan dan penipuan, ingat pemimpin kita tidak bijak.” ujarnya menerusi Twitter.

Seorang pegawai Majlis Keselamatan Negara pada Isnin memaklumkan, White House tidak merancang untuk menghulur AS$255 juta bantuan kepada Pakistan pada masa ini .

Katanya, pentadbiran akan terus mengkaji tahap kerjasama dengan Pakistan.

Dalam pada itu, Menteri Luar Pakistan, Khawaja Muhammad Asif, dalam reaksi segeranya memaklumkan akan memberi maklum balas kenyataan Trump dalam masa terdekat.

“Kami akan memberi reaksi kepada tweet Presiden Trump tidak lama lagi Insha’Allah. Akan membiarkan dunia mengetahui kebenarannya… bezakan antara  antara fakta dan fiksyen,” ulasnya.

Bagaimanapun ia tidak jelas apakah yang mendorong kritikan Trump ke Pakistan tetapi Washington telah lama mendakwa  Islamabad tidak lakukan cukup untuk menangani militan.



Source link

read more