PENGARAH CATUR PUN JADI MANGSA FITNAH MAK LAMPIR??? ~ SEMUT HITAM


Huh! Memang dasar parti kuat tabur fitnah sungguh PKR ni. Tak serik – serik lagi diorang ni gamaknya. Tak cukup dengan pemimpin UMNO dan Barisan Nasional yang jadi bahan fitnah diorang.

Habis pemimpin parti sendiri pun turut dijadikan sebagai Mangsa Fitnah. Sekarang orang awam pun diorang nak seret dan dijadikan sebagai koleksi fitnah puak – puak PKR ni jugak ke?

Penolong Setiausaha Persekutuan Catur Malaysia memfailkan saman fitnah terhadap Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin atas dakwaan mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah, susulan larangan terhadap seorang kanak-kanak berusia 12 tahun yang memakai skirt pendek ketika meyertai satu pertandingan catur, tahun lalu.

Sophian A Yusuf, 44, yang merupakan plaintif memfailkan saman tersebut di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dengan menamakan Zuraida sebagai defendan, lapor akhbar Sinar Harian.

Berdasarkan pernyataan tuntutannya, Sophian yang juga pengarah Pertandingan Kejuaraan Catur Scholastic Kebangsaan 2017, yang disertai kanak-kanak tersebut mendakwa Zuraida secara tidak bertanggungjawab mengeluarkan kenyataan fitnah pada 29 April 2017 sehingga menjejaskan reputasinya apabila ia disiarkan di portal berita dan akhbar harian.

Justeru beliau menuntut ganti rugi am, ganti rugi khas, ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk, selain faedah dan kos serta relif lain yang sesuai.

Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang melalui pernyataan pembelaannya yang difailkan 18 Januari lalu berkata, kenyataan itu adalah keadaan berkepentingan perlindungan bersyarat tanpa sebarang niat jahat.

Menurutnya, sebagai ahli politik, beliau sering memberikan kenyataan mengenai isu berkepentingan awam. 

Mahkamah Tinggi di sini menetapkan empat hari bermula 23 Julai untuk perbicaraan kes saman berkenaan.

Pesuruhjaya Kehakiman Rohani Ismail menetapkan tarikh itu di dalam kamarnya dengan dihadiri peguam Mohd Haris Abdullah yang mewakili Sophian manakala peguam Shahid Adli Kamarudin bertindak bagi pihak Zuraida selaku defendan.




Source link

read more

PAKATAN CELARU, CHAGUBARD PUN JADI MANGSA FITNAH!!! ~ SEMUT HITAM


Khifarah dunia. Mungkin itu yang menimpa bekas pencacai Pakatan Haprak tu apabila sebelum ini dia sendiri yang sering kali menjadikan fitnah itu sebagai bahan makanan hariannya.

Hari ini, bekas pemimpin PKR yang dikenali sebagai Chegubard, membuat laporan polis hari ini di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi ekoran difitnah penyokong Pakatan Harapan (PH).

Fitnah yang disebarkan melalui pelbagai medium laman sosial itu mendakwa isteri Badrul ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atas tuduhan cuba merasuah Ketua Srikandi PPBM di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) baru-baru ini.

Menurut Badrul yang juga Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), pemimpin PH maklum berkenaan penyebaran fitnah tersebut namun kesemuanya membisu sehingga kini.

“Saya ingin menafikan sepenuhnya fitnah ini. Isteri saya tidak pernah terlibat dengan apa-apa perbuatan merasuah ahli politik.

“Fitnah ini menunjukkan bahawa Pakatan Harapan kini sudah mengadaptasi fitnah sebagai taktik politik rasmi mereka. Sebab itulah nampaknya pemimpin mereka begitu takut dengan cadangan kerajaan untuk menggubal undang-undang untuk menyekat berita palsu,” katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis di sini hari ini.

Terdahulu Chegubard hadir ke Ibu Pejabat Polis Dang Wangi bagi membuat laporan terhadap dakwaan yang tersebar baru-baru ini mengenai dirinya dan keluarganya ditahan SPRM.

Dakwaan tersebut mengatakan bekas pemimpin PKR itu ditahan ekoran cuba merasuah anggota PPBM bagi meninggalkan parti serpihan UMNO itu.

Laporan tersebut mendakwa isteri Chegubard merupakan dalang untuk menyogok Ketua Srikandi PPBM. Beliau yang juga  tiba sekitar jam 11.30 pagi, ditemani beberapa individu lain.

PPBM sebelum ini dilaporkan akan terus menekan SPRM bagi mengesahkan dan mendedahkan butiran siasatan seorang individu yang dikatakan ditahan kerana cuba menyogok ahlinya keluar parti.




Source link

read more

KHALID IBRAHIM, KOLEKSI FITNAH RAFIZI!!! ~ SEMUT HITAM


Berselindung disebalik ‘tugasnya’ sebagai wakil rakyat memerangi rasuah, Rafizi memuatnaik bebenang kenyataannya di twitter bagi menjustifikasikan tindakannya memfitnah suami kepada Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil itu.

Perlu juga disedari bahawa fitnah Ahli Parlimen Pandan berhubung isu NFC Corp ini merupakan salah satu daripada beberapa siri fitnahnya terhadap ramai lagi pihak lain dari luar dan dalam partinya, PKR, sendiri.

Latheefa Koya pernah menegaskan bahawa agenda menggulingkan Khalid Ibrahim dari jawatan Menteri Besar Selangor pada 2014 menerusi ‘Langkah Kajang’ direncanakan oleh Rafizi yang pada waktu itu merupakan Pengarah Strategik PKR.

“Dia dan orang kuatnya yang merancang kesemua itu secara rahsia, tidak satu pun diluluskan di mesyuarat parti. Malah Biro Politik juga tidak tahu langsung,” kata Latheefa.

Langkah Kajang merupakan agenda rahsia kompleks bagi menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor namun digantikan dengan Wan Azizah ekoran Anwar dijatuhi hukuman penjara lima tahun kerana meliwat bekas pembantu peribadinya.

Antara bahan fitnah yang disebarkan Rafizi berkaitan dengan salah guna kuasa Khalid Ibrahim dalam beberapa projek infrastruktur di Selangor yang turut melibatkan projek Langat 2 serta pembinaan lebuh raya.

Tidak terhenti setakat itu sahaja, Rafizi mengaturkan Langkah Kajang 2.0, dua tahun kemudian dalam usahanya untuk memburukkan nama Datuk Seri Azmin Ali yang merupakan Menteri Besar Selangor baharu.

Dakwa Rafizi, berlaku amalan rasuah dan bayaran dalam bentuk seks wanita dibawah pemerintahan Azmin selaku Menteri Besar yang turut terpalit ke atas Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin.

Fitnah lain Rafizi yang digariskan oleh Abdul Rahmat adalah, Lembaga Tabung Haji telah kehabisan wang kerana dirompak sehingga mengakibatkan 3,954 pendeposit menutup akaun tabung haji manakala 3,105 telah membatalkan pendaftaran untuk menunaikan ibadah haji.




Source link

read more

BALA BERGANDA BUAT SI KAKI FITNAH RAFIZI!!! ~ SEMUT HITAM


Lepas satu persatu kes fitnah Si Rafizi ni dibawa ke muka pengadilan. Pun masih ada lagi manusia di Malaysia ni yang mahu membela tindakan jijik yang telah dilakukannya selama ini?

Jika sebelum ini, Si Rafizi tu pernah tampil merayu simpati Murahan dari kalangan rakyat Malaysia untuk membayar tuntutan sebanyak RM 300 ribu kerana memfitnah Pengerusi NFCorp.

Dua hari lepas, Si Rafizi tu telah dijatuhkan hukuman penjara selama 30 bulan kerana didapati bersalah mendedahkan transaksi akaun bank tanpa kebenaran dibawah Akta BAFIA secara umum.

Kali ini, Si Rafizi tu bakal berhadapan dengan satu lagi kes saman fitnah yang telah dilakukan terhadap Tabung Haji yang didakwa akan bankrap melalui status dilaman Facebooknya.

Rafizi didakwa atas tuduhan pindaan fitnah jenayah di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan tahun lepas. Tuduhan itu dipinda selepas Rafizi membuat aduan ianya tidak jelas.

Dalam pertuduhan pindaan itu, Rafizi dituduh mendakwa rizab TH mengalami defisit untuk 2 tahun berturut-turut menyebabkan TH tidak mampu membayar semula pendeposit jika mereka semua mahu mengeluarkan simpanan serentak.

Ekoran sebaran fitnah Si Rafizi itu telah mengakibatkan hampir 4000 orang pengikut Pakatan hilang kelayakan untuk menunaikan ibadah haji kerana bertindak mengeluarkan semua simpanan mereka.

Pokok pangkalnya, kesan amalan fitnah yang dilakukan oleh Si Rafizi ni cukup besar dan sekiranya ia tidak dikekang, takut nanti fitnah itu akan menjadi kebiasaan dikalangan rakyat.

Itu pun belum cerita lagi fitnah jijik Si Rafizi yang dibuat terhadap rakan seperjuangannya. Sebelum ini, Rafizi pernah menabur fitnah terhadap Khalid Ibrahim bagi menjayakan agenda Langkah Kajang.

Kemudian Rafizi juga pernah menabur fitnah dan membuat aduan palsu kepada pihak SPRM berhubung salah laku dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin Ali.

Mujur la Rejim Pakatan Si Azmin Ali tu takde maruah dan kecut buah kerandut nak ambil tindakan terhadap fitnah Rafizi berhubung penyelewengan kuasa dan Rasuah Betina yang disebarkan sebelum ini. Kalau tidak, memang jahanam la Si Rafizi tu jawabnya!!!




Source link

read more

BUAT APA NAK KESIAN KAT SI KAKI FITNAH NI!!! ~ SEMUT HITAM


Pada asasnya, Rafizi telah melanggar Akta BAFIA dengan mendedahkan penyata bank persendirian syarikat NFC untuk membuat tuduhan yang kemudiannya dibuktikan di mahkamah sebagai palsu.

Undang-undang BAFIA sangat jelas di sini. Sekiranya anda mendedahkan penyata bank orang lain, maka anda telah melanggar undang-undang. Rafizi sendiri tahu mengenai perkara ini.

Mengapakah dia harus dikasihankan apabila dia secara sukarela dan sengaja melanggar undang – undang hanya semata – mata untuk menabur fitnah terhadap orang lain?

Rafizi membuat tuduhan secara umum bahawa NFC Corp telah menyalahgunakan pinjaman mudah (soft loan) RM250 juta untuk membeli kondominium mewah dan bukannya untuk membiak lembu.

Bagaimanapun, syarikat NFC mempertikaikannya dan menyaman Rafizi kerana fitnah – kes yang dimenangi NFC di mahkamah tinggi. Rafizi kemudian terpaksa membayar ganti rugi RM300,000 kepada NFC.

Disebabkan ini, Rafizi menjadi popular dan sebutan orang ramai. Dia kemudian diberikan kerusi Parlimen Pandan untuk bertanding dalam PRU13, yang dia menang dan telah meraih gaji bebas cukai bulanan sebanyak RM29,000 sejak itu.

Malangnya, fitnah Si Rafizi itu tidak hanya berakhir disitu sahaja. Malah tabiat suka menabur fitnah itu mula berkembang biak dan diamalkan secara harian sejak dia menjadi Ahli Parlimen.

Pelbagai pihak dan agensi mula menjadi sasaran amalan fitnah Si Rafizi sejak dari itu. Termasuk Tabung Haji yang didakwa menghadapi kesulitan kewangan dan bakal bankrap.

Tindakan Si Rafizi itu membawa kepada ramai jemaah dikalangan pengikut Pakatan mengeluarkan simpanan mereka dan kehilangan tempat dalam giliran mengerjakan ibadah haji.

Tambah memburukkan keadaan, amalan fitnah Si Rafizi ini juga melibatkan pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri. Dia pernah menabur fitnah terhadap Khalid Ibrahim.

Malah, Rafizi juga pernah menuduh pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin Ali terlibat dalam skandal penyalah-gunaan kuasa yang turut melibatkan Rasuah Betina sebelum ini.

Maka persoalannya tetap sama. Kenapa perlu kita kasihankan seorang Kaki Fitnah seperti Si Rafizi ni dengan memberikan sumbangan kewangan kepadanya? Adakah rakyat Malaysia hari ini menyokong kerja – kerja fitnah yang dilakukan???




Source link

read more

GAUM buat laporan polis artikel fitnah Musa


KOTA KINABALU – Gerakan Akar Umbi UMNO Malaysia (GAUM) hari ini membuat laporan polis bagi membolehkan siasatan terhadap satu akaun Facebook menggunakan nama ‘Neo Khai’ yang menuduh Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman mendalangi aktiviti pembalakan di Hutan Simpan Maliau Basin.

Presidennya Datuk Zulkarnain Mahdar berkata tuduhan dalam artikel berserta beberapa gambar kononnya gambar aktiviti pembalakan di hutan simpan itu adalah berniat jahat dan melampau.

“Gambar yang dimuat naik adalah gambar aktiviti pembalakan di (negeri jiran) namun dituduh kononnya berlaku di Sabah, khususnya di Maliau Basin.”

“Ketua Konservator Hutan Sabah (Datuk Sam Mannan) telah mengesahkan bahawa tuduhan itu sangat tidak berasas,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Kinabalu di sini hari ini.

Zulkarnain yang percaya tuduhan terhadap Menteri Kewangan Sabah itu didalangi pembangkang yang terdesak berkata pihak berkenaan sepatutnya membuat laporan polis sekiranya mempunyai bukti berhubung perkara yang dituduh dan bukannya membuat tuduhan melulu.

Semalam dalam kenyataan penafiannya, Sam Mannan berkata dakwaan itu adalah tidak benar , fitnah malah tanda pendaftaran peralatan pembalakan kononnya digunakan dalam aktitiviti pembalakan seperti dipaparkan dalam foto, tidak terdapat di Sabah.- BERNAMA



Source link

read more

Bertaubatlah siapa yang fitnah saya – Kamalanathan


CYBERJAYA – Timbalan Menteri Pendidikan, Datuk P. Kamalanathan bertindak membuat satu laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung fitnah salah guna kuasa dan penyelewengan terhadap dirinya.

Menyangkal dakwaan itu, Kamalanathan yang juga pimpinan MIC Pusat berkata, fitnah melulu yang dibuat ke atasnya itu didakwa datangnya daripada seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama TMM 2.0 extra.

“Tuduhan ini adalah sesuatu yang amat menjijikkan, bertaubatlah pada sesiapa yang membuat tuduhan ini.

“Saya hanya dilantik sebagai Timbalan Menteri Pendidikan pada 16 Mei 2013 iaitu tiga bulan selepas pelantikan syarikat berkenaan oleh Kementerian Kewangan, bagaimana pula boleh timbul saya yang menganugerahkan pelantikan itu, sedangkan ia bukan di bawah bidang kuasa saya?” soalnya hari ini.

Tuduhan itu mendakwa beliau menyalahgunakan kuasa selaku timbalan menteri dan melakukan penyelewengan dengan bersubahat dalam pelantikan syarikat kontraktor membabitkan 39 projek pembinaan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil  menerusi Pakej Rangsangan Khas 2012.

Jelasnya lagi, projek itu berjumlah RM100 juta dalam Pakej Rangsangan Khas yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada perbentangan Bajet 2012. -theRakyat.



Source link

read more

Fitnah Rahman Dahlan tuntut Rafizi mohon maaf


KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan telah mengemukakan surat tuntutan kepada Naib Presiden Parti Keadilan (PKR) Rafizi Ramli untuk menerbitkan permohonan maaf dalam tempoh tujuh hari.

Abdul Rahman berkata surat tuntutan terhadap Rafizi bertarikh 5 Jan 2018 dikeluarkan menerusi peguamnya, Tetuan Raja Riza

“Surat tuntutan tersebut antara lain menuntut Rafizi menarik balik kenyataan tersebut dan menerbitkan permohonan maaf dalam tempoh tujuh hari dari tarikh surat tuntutan tersebut,” katanya dalam satu kenyataan.

Abdul Rahman berkata tempoh surat tuntutan itu masih belum matang.

Sekiranya Rafizi gagal mematuhi surat tuntutan tersebut dalam tempoh masa yang ditetapkan, Anggota Majlis Tertinggi UMNO itu berkata beliau akan mengarahkan peguamcaranya untuk memfailkan saman fitnah terhadap Anggota Parlimen Pandan itu.

BACA: ‘Rafizi, jumpa anda di mahkamah!’ – Rahman Dahlan

Abdul Rahman berkata serahan ke diri pada hari berkenaan gagal berikutan Rafizi tiada di pejabatnya di Pusat Khidmat Parlimen Pandan.

“Cubaan serahan ke diri (Rafizi) buat kali kedua dilakukan semalam (8 Jan) di alamat yang sama namun, Rafizi masih tiada di pejabatnya. Oleh yang demikian, surat tuntutan tersebut telah diterima oleh Mohd Shariffudin dipercayai kakitangan di Pusat Khidmat Parlimen Pandan,” katanya.

Rafizi sebelum ini mendakwa kontrak Ekspo Negaraku diberikan kepada syarikat yang didakwa milik abang Abdul Rahman iaitu Raslan Dahlan, menyebabkan Abdul Rahman bertindak mahu mengambil tindakan undang-undang.

Bagaimanapun, Rafizi semalam dilaporkan berkata beliau belum menerima saman fitnah walaupun tiga minggu berlalu sejak Abdul Rahman menyatakan mahu mengambil tindakan undang-undang ke atasnya.

— BERNAMA



Source link

read more

Portal theRakyat senjata ampuh tangkis fitnah pembangkang


KUALA LUMPUR – Pemimpin parti komponen Barisan Nasional menyifatkan theRakyat mampu menangkis fitnah pembangkang pada PRU-14.

Menurut Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, ini kerana PRU14 yang dijangka sengit dan mencabar buat BN bakal ditentukan oleh media-media baharu.

Beliau berkata, theRakyat boleh menangkis fitnah serta pembohongan dengan memberi fakta dan gambaran yang betul kepada rakyat terutamanya pengundi di negara ini.

“Portal theRakyat telah memberikan nafas baharu kepada komponen Barisan Nasional sebagai wadah untuk memenangi hati rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-14, sekali gus membantu kita memerangi segala fitnah serta pembohongan yang dikeluarkan dalam media sosial oleh pembangkang.

“Bahang PRU sudah terasa dan BN sudah bersiap sedia untuk berdepan dengan saingan sengit kali ini. Antara alternatif untuk kemenangan besar kali ini adalah dengan kewujudan portal ini,” katanya.

Beliau menyatakan demikian ketika di temui selepas majlis pelancaran theRakyat oleh Perdana Menteri merangkap Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini malam ini.

Sementara itu, menurut Presiden Gerakan, Datuk Seri Mah Siew Keong, theRakyat merupakan pendekatan interaktif yang segar dengan memasukkan elemen bual biicara, infografik, video dan pelbagai lagi.

“Ini sekali gus mampu menarik pengundi terutamanya golongan muda dan pengundi baharu untuk melayarinya bagi mendapatkan penjelasan, sekali gus menangkis serangan pembangkang.

“Apatah lagi dengan zaman teknologi yang dengan hanya satu klik saja, segala maklumat boleh diperoleh di mana-mana sahaja,” ujarnya.

Dalam pada itu, Presiden MIC, Datuk Seri Dr. S. Subramaniam pula menyifatkan theRakyat sebagai portal yang unik dan akan menjadi suara keramat BN menjelang PRU-14.

Katanya, portal berkenaan juga akan menunjukkan semangat perpaduan dan setiakawan yang utuh terjalin di antara pemimpin-pemimpin BN selain menjadi medan penyaluran dasar kerajaan dalam pembangunan rakyat.

“Pertama kali kita menyaksikan satu portal unik menjelang PRU dan juga akan terus mendampingi rakyat selepas PRU nanti.

“MIC akan menggunakan sepenuhnya peluang ini untuk meyakinkan rakyat khususnya masyarakat India tentang keikhlasan BN dan MIC dalam memperjuangkan nasib komuniti itu,” katanya.

Pendapat yang sama turut disuarakan Presiden myPPP, Tan Sri M. Kayveas yang menyatakan theRakyat akan menjadi satu platform yang kuat dan utuh yang akan digunakan secara maksimum untuk menyalurkan segala input yang berfakta, tepat dan terkini untuk diakses rakyat.

“Ia penting kerana kewujudan dan penyebaran pelbagai bentuk media sosial dalam dunia maya telah mengubah landskap politik tanahair, sekali gus mengakibatkan pembangkang meracuni fikiran rakyat denga dakyah tidak sahih.

“Portal tunggal ini akan digunakan sebaik-baiknya oleh kami serta semua pemimpin myPPP untuk menyumbang maklumat yang menjurus kepada kebajikan dan pembangunan rakyat,” katanya. – theRakyat



Source link

read more

RAFIZI SANGGUP BAYAR DEMI FITNAH TABUNG HAJI??? ~ SEMUT HITAM


Mahkamah Majistret hari ini diberitahu laman web www.rafiziramli.com yang tertera sebagai pautan di artikel mengandungi tohmahan terhadap Tabung Haji pada laman Facebook Rafizi Ramli dibina untuk kegunaan peribadi dan kerajaan Selangor.

Pereka Grafik Maxis Broadband Sdn Bhd, Ahmad Nurfaiz Ahmad Foat, 28, yang membina laman web itu berkata dia menerima e-mel daripada Rafizi yang memintanya membina laman web itu pada Ogos 2010.

Ahmad Nurfaiz berkata dia ketika itu berada di semester kedua peringkat diploma jurusan kejuruteraan awam di Universiti Teknologi Mara, Arau, Perlis dan membuat kerja separuh masa membina laman web.

“Pada Ogos 2010, saudara Rafizi telah menghubungi saya melalui e-mel untuk mendapatkan khidmat mendaftarkan ‘domain’ dan ‘hosting’ untuk laman webnya. Beliau berkata laman web itu adalah untuk kegunaan peribadi dan kerajaan Selangor.

“Pada ketika itu, saya sebagai pelajar memang ada buat kerja sampingan untuk khidmat bina laman web. Saya anggap kerja untuk dapatkan upah, jadi saya terima,” katanya ketika pemeriksaan utama Timbalan Pendakwa Raya Nadia Zulkefli pada hari pertama perbicaraan kes Rafizi yang didakwa menyiarkan artikel mengandungi tohmahan terhadap Tabung Haji di akaun Facebook miliknya pada 2016.

Ahmad Nurfaiz dipanggil sebagai saksi pendakwaan setelah hasil siasatan Ketua Jabatan Pengawasan Rangkaian SKMM, Hairul Anuar Mat Nor yang merupakan saksi pendakwaan pertama mendapati nombor telefon Ahmad Nurfaiz tertera sebagai pendaftar laman web www.rafiziramli.com.

Kepada soalan Nadia bagaimana Ahmad Nurfaiz mengetahui individu yang menghantar e-mel untuk membina laman web itu adalah Rafizi, saksi kedua itu berkata Rafizi ada memperkenalkan dirinya di dalam e-mel itu selain menggunakan alamat e-mel tertera namanya [email protected]

Ahmad Nurfaiz berkata setelah bersetuju untuk membina laman web tersebut, Rafizi telah memberikan butiran termasuk namanya, alamat di Plaza Perangsang di Shah Alam dan alamat e-mel [email protected]

Namun bagi nombor telefon untuk dihubungi, saksi itu berkata beliau meletakkan nombor telefonnya kerana beliau adalah pembina laman web itu dan nombornya diperlukan sekiranya berlaku serangan terhadap laman web atau kes jenayah siber.

Ketika ditanya Nadia bilakah Ahmad Nurfaiz menyerahkan “domain” dan “hosting” yang siap kepada Rafizi, beliau berkata ia diserahkan kira-kira 2 minggu selepas menerima e-mel daripada Rafizi.

Mengenai sejauh manakah penglibatannya dalam laman web itu, Ahmad Nurfaiz berkata beliau hanya terlibat membina “domain” dan “hosting” dan selepas menyerahkan kepada Rafizi beliau tidak lagi terlibat dengan apa-apa kerja atau mengendalikan sebarang aktiviti di laman web itu.




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons