PAN HANYA BERTARAF PELACUR JE DALAM PAKATAN!!! ~ SEMUT HITAM


Malang nasib PAN ni apabila disetiap negeri mereka seolah – olah dipinggirkan oleh parti lain dalam Pakatan. Sudah la kerusi Parlimen pun diorang dapat sikit. Sekarang kerusi DUN pun macam tu juga.

Selepas kecewa diberikan hanya dua kerusi Parlimen, PAN Johor sekali lagi terpaksa akur apabila hanya diperuntukan 12 kerusi DUN kerana PPBM lebih banyak membolot kerusi yang sedia ada.

Pengerusi PAN negeri itu memberikan alasan kononnya pengaruh Pengerusi PPBM, Tun Mahathir dan Muhyiddin Yassin selaku Presiden parti itu mampu memberikan kelebihan kepada Pakatan di Johor.

“Kita semua tahu Dr Mahathir sudah dikenali dalam kalangan orang Umno dan orang Melayu. Kejayaan Dr Mahathir dalam menguruskan negara selama 22 tahun juga tidak boleh dinafikan.

“Kita lihat pencapaian pembangunan dibawakan Dr Mahathir di Johor juga baik. Ditambah Muhyiddin juga tokoh dikenali di Johor dan ini sedikit sebanyak menyedarkan orang Melayu PPBM boleh menggantikan Umno,” katanya dipetik FMT.

IRONIKnya, asal kewujudan PAN tu adalah untuk menggantikan PAS. Jadi sepatutnya mereka dapat kerusi dimana PAS bertanding. Tapi malangnya kerusi tu juga yang menjadi rebutan PPBM.

Dari satu sudut, tindakan itu secara tidak lansung menunjukkan bahawa PPBM merupakan sebuah parti yang sombong dan angkuh kerana enggan berkongsi kuasa dengan parti serpihan PAS itu.

Hakikatnya, PAN hanya dianggap sebagai sebuah parti picisan bertaraf Longkang didalam Pakatan Haprak tu. Wujudnya parti itu hanya sekadar nak menyenangkan kerja DAPigs memecah – belahkan orang Melayu. Bukannya diorang beri kesan kepada Pakatan pun!!!




Source link

read more

Berlakon je, bukan ada polis China di sini


KUALA LUMPUR- Cepat sangat membuat tuduhan, hari ini pihak Polis Diraja Malaysia tampil memberi penjelasan dan sekaligus menafikan khabar angin di media-media sosial yang kononnya kereta polis China sedang berada di Malaysia.

Ketua Komunikasi Korporat Bukit Aman, Asisten Komisioner Datuk Asmawati Ahmad berkata, kereta-kereta tersebut hanya digunakan dalam pengambaran sebuah filem.

“Polis telah mengenal pasti posting yang telah dimuat naik di Facebook.

“Pengguna tersebut menggunakan gambar profil dan nama seorang bekas pemimpin negara,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Jelas terdapat agenda politik, posting yang menunjukkan dua buah kereta polis buatan Malaysia tertera tulisan Cina itu turut mempersoalkan keistimewaan yang diberikan kepada China oleh kerajaan.

Ia turut mempertikaikan agenda Kementerian Dalam Negeri berikutan kononnya polis China boleh berada di negara ini.

SAC Asmawati berkata, dua kereta polis China itu digunakan oleh sebuah syarikat penerbitan untuk pengambaran filem bertajuk The Original Sin di Putrajaya.

Jelasnya, filem tersebut menceritakan mengenai kehidupan seorang anggota polis di sebuah bandar rekaan yang dikenali sebagai Han City.

“Kami mengambil serius dakwaan yang dibuat di media sosial kerana mereka menunjukkan niat untuk menggambarkan persepsi negatif kepada agensi kerajaan,” tegasnya.

Beliau menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati menggunakan media sosial dan mengelakkan diri daripada membuat sebarang komen berbaur fitnah dan tidak memuat naik status-status yang belum disahkan ketulenannya.

“Tindakan menggunakan gambar tokoh ternama sebagai profil akaun media sosial bagi mempromosikan agenda masing-masing adalah satu tindakan tidak bijak,” katanya lagi.-theRakyat

 

 

 

 



Source link

read more

HANYA ADUN PAS JE YANG JADI “LEMBU” DI SELANGOR!!! ~ SEMUT HITAM


Hanya ADUN PAS sahaja difahamkan belum diberi kelulusan untuk menggunakan peruntukan tahunan RM800,000 yang diluluskan oleh Rejim Pakatan Selangor pimpinan PKR.

Menurut kata Iskandar Samad, pemimpin PAS Selangor berhasrat untuk mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu daripada Menteri Besar Azmin Ali bagi menyelesaikan isu tersebut.

Iskandar yang juga ADUN Cempaka berkata, ‘pembekuan’ berkenaan adalah satu realiti yang dihadapi oleh semua ADUN PAS di Selangor.

“Memang kami diberitahu oleh pejabat daerah bahawa ianya (peruntukan) tak dapat dikeluarkan,” kata beliau kepada Antarapos.

“Sekarang ini apa yang berlaku adalah (bagi) ADUN-ADUN PAS, kita terpaksa guna peruntukan sendiri, bermakna duit sendiri lah yang kita guna (untuk laksana program). Program kita masih berjalan, (tapi) kita guna duit peribadi,” tambah beliau.

Malah dia juga difahamkan Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi akan berusaha mengatur perjumpaan dengan Azmin untuk mendapat penjelasan mengenai isu itu secepat mungkin.

Menurut Iskandar, pihaknya dimaklumkan bahawa peruntukan untuk ADUN sememangnya sudah sampai ke pejabat daerah, namun ia tidak dapat dikeluarkan oleh wakil rakyat PAS.

Dari satu sudut, tindakan yang dikenakan ke atas PAS itu diibaratkan sebagai satu pengkhianatan yang dilakukan secara terbuka. Malah, PAS hanya dijadikan seperti Lembu yang diperbodohkan oleh Rejim PKR!!!




Source link

read more

“SEMUA PIHAK” PERLU BERETIKA, BUKAN FARID JE!!! ~ SEMUT HITAM


Semua individu yang mendapat (gelaran) Datuk, telah tersurat dan tersirat dalam etika untuk (layak) memakai gelaran ini.

Mungkin bagi sesetengah pihak, titah KDYMM Pemangku Raja Pahang, Tengku Mahkota, Tengku Abdullah Ibn Sultan Haji Ahmad Shah ini hanya dituju kepada Farid Kamil sahaja.

Sedangkan hakikatnya, kenyataan itu ditujukan secara terbuka. Semua pihak yang mendapat gelaran dari Negeri Pahang wajib menjaga etika selepas mereka menerima gelaran tersebut.

Tapi ramai yang hanya menumpukan perkara tersebut kepada Farid Kamil memandangkan dia sekarang sedang menjadi berita hangat dikalangan rakyat terutama sekali pengamal media sosial.

Dalam titah yang disiarkan melalui media semalam, Pemangku Raja Pahang menzahirkan rasa dukacita diatas perkara yang berlaku sehingga menyebabkan pelakon tersebut ditahan Polis.

“Kalau hendak diikutkan hati, nak tarik semua (anugerah kebesaran negeri). Saya dukacita kalau terdapat individu yang digelar Datuk berkelakuan seperti ini.

“Kalau dia hendak pulangkan, terpulanglah. Kalau dia sedar dan dia hendak pulangkan, itu lebih baik,” titah baginda kepada pemberita di sini semalam.

Baginda bertitah demikian ketika mengadakan lawatan ke atas mangsa kebakaran tiga buah rumah di Perkampungan Sungai Isap di sini yang hangus dijilat api dalam kejadian petang kelmarin.

Namun, ujar Tengku Abdullah lagi, baginda tidak mahu menghukum mana – mana pihak yang mendapat gelaran sekiranya individu terbabit melakukan kesalahan undang – undang.

Dari satu sudut, sesiapa sahaja yang mengambil tindakan tidak mengikut etika yang telah ditetapkan, maka sewajarnya mereka memulangkan pingat kebesaran yang telah diterima secara sukarela.

Sebagai rekod, bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir bertindak memulangkan darjah kebesaran yang diterima dari Negeri Selangor ekoran penghinaan yang dibuat terhadap bangsa Bugis.

Bagi sesetengah pihak, penghinaan yang dibuat oleh bekas Perdana Menteri itu juga merupakan satu tindakan yang melanggar etika mereka yang telah menerima pingat kebesaran Negeri. Maka elok la jika dia pulangkan semula!!!




Source link

read more

Nape dengar macam cakap Hindustan je – Peminat menyampah Nazim Othman cakap Korea


PANTANG ada benda negatif mengenai dunia hiburan Korea, pasti ada dalam kalangan peminatnya yang lantang bersuara.

Selepas Sharifah Sakinah, kini giliran pelakon Nazim Othman dan Eyka Farhana pula menerima kecaman.

Bukan kerana menghina artis K-pop, tetapi kerana bercakap dalam bahasa Korea yang dikatakan lebih kepada bunyi Hindustan.

Trending di Twitter apabila satu klip video yang dimuatnaik pengguna twitter [email protected] memaparkan pelakon Nazim Othman dan Eyka Farhana berbual dalam bahasa Korea dalam sebuah babak lakonan.

Beberapa netizen mempertikaikan sebutan kedua-dua pelakon itu yang tidak tepat.

Tidak kurang juga yang mempersoalkan kenapa sampai Bahasa Korea pun nak dibawa dalam drama Melayu. Ke mana perginya identiti drama tempatan?

xxx



Source link

read more

Saya kuis je… – Noorshila Amin nafi tendang meja angkat sumpah laknat



PENYANYI popular era 1980-an, Noorshila Amin menafikan tuduhan Lana Nodin yang telah mendakwa dirinya bertindak agresif dengan menengking dan menendang meja di gerai jualan pelakon itu ketika di Singapura hujung bulan lalu.

Noorshila juga mengangkat sumpah laknat menafikan dirinya menggelapkan wang lapan orang artis ketika di Brunei International Grand Festival 2017 pada April lalu.

“Saya bersumpah saya tidak pernah membuat penipuan wang lapan orang artis iaitu Sheila Mambo, Encik Mimpi, Jasmin Ashraff, Rozie Othman, Zul Yahya, Ainina Ahmad B, Liza Abdullah dan Aiman Tino pada bulan April lalu ketika di Brunei.

“Saya juga menafikan dakwaan Lana Nordin bahawa saya telah menendang meja gerai jualannya hingga menyebabkan barangan berterabur ketika di Halal International 2017 di Singapura pada 24 November lalu.

“Saya mengaku memang ada menegur penjaga gerai jualan Lana Nordin dan hanya menguis troli miliknya yang berada di kawasan gerai jualan saya.

“Memang pada malam kejadian saya dan Lana ada bertengkar di hadapan suami saya dan suaminya namun pertengkaran itu tidak menyelesaikan masalah yang berlaku.

“Perkara lebih rumit apabila Roslan Shah merakamkan video live di media sosialnya hingga ramai yang mengaitkan nama saya sekali gus menjejaskan imej dan perniagaan saya,” jelas penyanyi lagu Rambu Ramba itu.

Noorshila ditemui pada majlis sidang media khas bersama dua anaknya, Nurrul Admiena Norrizan dan Nurrul Nadia Norrizan di Hartamas, Kuala Lumpur hari ini.

Sidang media itu diadakan bagi menjelaskan kejadian sebenar yang berlaku antara Noorshila dan Lana ketika di Singapura serta tuduhannya menipu wang lapan orang selebriti ketika di Brunei.

Noorshila mengangkat sumpah laknat sebanyak sembilan kali manakala anaknya, Nurrul Admiena mengangkat sumpah laknat lima kali.

Sumpah laknat Noorshila dibuat atas dua tuduhan iaitu menipu duit rakan selebriti dan fitnah yang disebarkan oleh Roslan Shah.

Teks oleh: Amri Hassan



Source link

read more

MEMANG SIA – SIA JE USAHA ADUN DAPigs NI!!! ~ SEMUT HITAM


Jawatankuasa CEC DAPigs yang baru selesai diadakan baru – baru ini memberikan mesej jelas membuktikan bahawa parti itu lansung tidak mengendahkan kepentingan orang Melayu.

Perkara itu dapat dilihat apabila keputusan jawatankuasa itu menyaksikan tidak seorang pun wakil orang Melayu yang dipilih oleh perwakilan. Sebaliknya, mereka hanya mendapat undian kurang dari 500.

Namun perkara itu bukan satu isu yang baru bahkan ianya sudah dijelaskan sebelum ini. Malah bukan sahaja diperingkat Pusat DAPigs menolak kepimpinan dikalangan orang Melayu ni.

Tapi diperingkat Negeri pun DAPigs tidak senang melihat orang Melayu menjadi pemimpin. Contohnya cukup jelas apabila ADUN DAPigs Mentakab diugut oleh ahli parti itu sebelum ini.

ADUN DAPigs itu suatu ketika dahulu pernah tampil menghina dan mengugut mahu memfailkan saman terhadap Mufti Pahang tetap tidak berjaya menarik perhatian ahli parti tersebut.

Sebaliknya, ADUN DAPigs Mentakab yang pernah mempertikaikan isi kandungan khutbah Aidil Adha itu juga turut pernah diberikan amaran supaya tidak bertanding.

Maka, dengan erti kata lainnya, usaha yang dilakukan oleh Si ADUN DAPigs Mentakab itu sebelum ini yang mahu parti Komunis diberikan pengiktirafan juga hanya sekadar sia – sia belaka.

Mungkin Si ADUN DAPigs Mentakab tu ingat dengan cara dia mendesak Kerajaan supaya memberi pengiktirafan kepada parti Komunis itu dapat melonjakkan nama dia dalam pemilihan semula kali ini.

Tapi malangnya, Si ADUN DAPigs itu perlu menerima hakikat bahawa DAPigs tetap mengamalkan Politik Chauvanist dan tidak mengiktiraf kepimpinan dikalangan orang Melayu secara terbuka. Bagi DAPigs, Melayu ni hanya layak jadi Barua mereka sahaja!!!




Source link

read more

ELOK BUBAR JE PPBM NI!!! ~ SEMUT HITAM


Lepas satu persatu masalah timbul, apa rasionalnya lagi untuk PPBM terus kekal wujud? Jika sebelum ini, isu kepimpinan parti itu telah menjadi diantara bahan bualan dikalangan rakyat.

Ramai yang mendakwa parti itu hanya diwujudkan untuk memenuhi kehendak dan kemahuan individu tertentu sahaja. Parti itu kata mereka tidak mempunyai hala tuju yang jelas.

Bahkan parti yang dipimpin oleh bekas pemimpin UMNO itu rata – rata hanya sekadar mahu membalas dendam terhadap Perdana Menteri dan bukannya mahu berjuang untuk rakyat.

Malah dakwaan dan segala tuduhan yang dilemparkan selama ini hanya berdasarkan kepada andaian semata – mata. Tidak ada bukti kukuh pun pernah ditampilkan secara terbuka.

Dan apa yang lebih memalukan ialah apabila ada kepimpinan parti itu yang membuat tuduhan dan menyebarkan fitnah terhadap pemimpin mereka sendiri secara terang – terangan.

Malangnya, tuduhan dan dakwaan itu tidak juga disokong dengan bukti yang sah sampai tahap apabila didesak agar dibuat laporan pun sehingga ke hari ini tiada yang berani tampil ke hadapan.

Yang paling terkini ialah mengenai pembubaran Bahagian parti itu dibeberapa kawasan yang secara tidak lansung menyaksikan kepincangan didalam parti itu semakin bertambah kronik.

Itu belum termasuk isu mengenai kewujudan sayap parti yang tidak ada didalam perlembagaan dan kisah mengenai Ketua Armadanya yang kuat menabur fitnah merata – rata.


Jadi, untuk apa lagi parti itu terus dikekalkan sedangkan banyak isu yang tidak dapat diselesaikan? Kenapa rakyat perlu menghabiskan masa dengan parti yang dicipta hanya untuk merosakkan Negara?

Kalau parti itu kata mereka mahu memperjuangkan kebajikan orang Melayu, mereka boleh masuk PAN kerana parti itu juga mendakwa mereka mahu menjaga kepentingan orang Melayu.

ATAU, kepimpinan parti itu boleh sahaja menyertai DAPigs yang sebelum ini pernah didakwa ‘Anti Melayu’ oleh Tun Mahathir tetapi kemudian mengubah pendirian selepas menyertai Pakatan.

Maka secara kesimpulannya, kewujudan PPBM itu jelas tidak memberi sebarang kesan siginifikan kepada Politik di Malaysia kerana kepimpinan parti itu tidak mempunyai sebarang hala tuju dan hanya ditubuhkan atas dasar syok sendiri!!!




Source link

read more

SIA-SIA JE GUAN ENG JAJA ‘AIR MATA’ PUKUL 3.30 PAGI!!! ~ SEMUT HITAM


Memang betul la kata orang, pemimpin puak Pakatan Haprak ni cukup hebat bila bab menjaja air mata untuk menagih simpati dari orang ramai sedangkan hakikatnya, itu semua wayang belaka.

Kali ini, Si Guan Eng tu pulak melakukan perkara yang sama sewaktu Pulau Pinang dilanda banjir baru – baru ini. Guan Eng terpaksa menagih simpati dari Kerajaan Pusat untuk mendapatkan bantuan.

Semuanya akibat kegagalan dirinya sendiri dalam mentadbir Rejim DAPigs Pulau Pinang bagi menyelesaikan isu banjir yang kerap kali melanda sehingga menyebabkan rakyat merana.

Namun ternyata jujuran air mata Si Guan Eng tu hanya sekadar lakonan semta – mata apabila bantuan yang diberikan hanya diperlekehkan oleh puak – puak Pakatan Haprak tu secara terbuka.

Walaupun sudah diberikan bantuan, tapi puak Pakatan Haprak tu masih lagi nak tunjuk sombong kononnya mereka mampu menangani masalah itu tanpa bantuan dari Kerajaan Pusat sekali pun.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila pemimpin Muda PKR ni dengan lagak sombong memperlekehkan ucapan terima kasih kepada Kerajaan Pusat diatas bantuan yang diberikan.

Kot kalau Rejim DAPigs Pulau Pinang tu hebat sangat boleh selesaikan masalah yang dihadapi, buat apa Si Guan Eng tu sibuk menjaja air mata secara terbuka melalui video yang disebarkan?

Kenapa dia beria – ia menelefon Timbalan Perdana Menteri pada pukul 3.30 pagi menangih bantuan dari Kerajaan Pusat? Orang dah bagi bantuan pun masih lagi diorang nak jadikannya sebagai bahan pertikaian?

Nampak sangat yang puak Pakatan Haprak ni terlalu terdesak dan ketandusan idea untuk dijaja menjadi sebahagian daripada agenda Politik mereka semata – mata sedangkan rakyat pulak yang terpaksa menderita atas kebodohan pemimpin Rejim DAPigs itu sendiri!!!




Source link

read more

SI BUDAK HINGUSAN NI PANDAI MENUDUH JE!!! ~ SEMUT HITAM


Huh! Buat malu je dia dinobatkan sebagai seorang pendebat Negara sedangkan apa yang dia selalu lakukan hanya menabur fitnah dan membuat dakwaan tanpa sebarang bukti semata – mata.

Untuk sekian kalinya, Si Budak Hingusan tu tampil dengan kenyataan kononnya pihak yang cuba menyerang partinya seolah – olah dibayar oleh pihak tertentu. Itu je la alasan yang boleh dia berikan.

Kot sebelum ini pun, Si Budak Hingusan kesayangan Tun Mahathir tu pernah membuat dakwaan kononnya cuba disogok dengan wang berjumlah hampir RM 5 juta untuk meninggalkan parti.

Tapi malangnya, sehingga ke hari ini, masih belum ada sebarang laporan dibuat oleh Si Budak Hingusan tu kepada SPRM. Malah dia juga GAGAL tampil dengan bukti terhadap dakwaannya.

Yang lebih menghairankan, kenapa Tun Mahathir sendiri hanya mendiamkan diri apabila Si Budak Hingusan tu GAGAL tampil dengan bukti terhadap dakwaan yang telah dilakukannya?

Tindakan Tun Mahathir itu seolah – olah membenarkan Si Budak Hingusan tu menabur fitnah terhadap orang lain secara sesuka hati. Adakah itu corak pentadbiran yang dimahukan?

Dan kali ini pun Si Budak Hingusan tu sekali lagi membuat tuduhan kononnya pihak yang membuat laporan kepada RoS berhubung status Armada yang tidak wujud dalam Perlembagaan parti dibayar oleh pihak tertentu.

“Mereka cuba serang Armada dengan pelbagai dakwaan demi melemahkan Armada. Mungkin mereka takut kerana Armada memiliki kekuatan seramai 57 peratus anak muda yang menganggotai Bersatu. Mereka yang buat kenyataan seolah-olah dibayar untuk bawa isu ini kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS),” katanya.

Yang herannya, kenapa Si Budak Hingusan tu sendiri tidak mengambil tindakan yang sewajarnya jika benar dakwaan yang dibuat oleh bekas Exco Armada itu dikatakan tidak benar?

Kenapa dia tak ambik tindakan dan memfailkan saman terhadap mereka? Sebaliknya, isu pemecatan yang dibangkitkan oleh bekas Exco Armada itu masih GAGAL untuk dijelaskan secara terbuka.

Isu pemecatan jawatan serta keahlian bekas Exco Armada itu yang menjadi tanda tanya. Tindakan itu seolah – olah memberi gambaran bahawa PPBM ditadbir oleh seorang Diktator yang tidak mengamalkan Politik Demokrasi seperti yang dibanggakan oleh Si Budak Hingusan tu!!!




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons