ADUN DAPigs MEROYAN, TOLAK PANDANGAN ISLAM!!! ~ SEMUT HITAM


Kalau selama hari ini kita kata yang puak DAPigs ni menolak hukum Islam, ramai yang mendakwa itu hanya sekadar propaganda Politik semata – mata sedangkan itulah hakikatnya.

Jika menurut pandangan Islam, sesuatu bencana yang menimpa sesebuah kaum akan dianggap sebagai Khifarah atau balasan Tuhan diatas keengkaran yang mereka dilakukan secara nyata.

Dalam khifarah itu ada pengajaran yang perlu dijadikan panduan kepada manusia dan bukan hanya sekadar hukuman dari tuhan semata – mata. Pandangan itu bukan sahaja menurut agama Islam.

Sebaliknya, dalam mana – mana agama sekali pun benda yang sama juga turut ditekankan. Kalau kita buat benda baik, pasti kelak akan dibalas baik juga, dan yang buruk akan dibalas buruk.

Makanya apabila bencana banjir berlaku di Pulau Pinang dikaitkan dengan kesombongan dan keengganan pemimpin Rejim DAPigs dianggap sebagai satu khifarah, kenapa ada yang meroyan?

Malah sampai tahap apabila perkara itu dibangkitkan, ada pula dikalangan puak DAPigs ini yang cuba menafikannya dengan mendakwa kononnya bencana banjir itu tidak ada kaitan dengan khifarah tuhan.

Perkara itulah yang cuba diketengahkan oleh seorang ADUN DAPigs yang enggan menerima hakikat bahawa bencana banjir yang menimpa Pulau Pinang baru – baru ini ada kaitan dengan pesta arak.

Dari satu sudut, tindakan ADUN DAPigs itu memperlihatkan bahawa pemimpin parti itu menolak pandangan Islam secara terang – terangan sehingga sanggup membuat penafian terbuka.

Pokok pangkalnya, memang tak salah jika puak DAPigs ini mempunyai pandangan yang berbeza dengan orang lain. Mungkin bagi mereka, menganjurkan pesta arak itu baik untuk mereka.

Tapi soalnya, kenapa puak DAPigs ni tidak boleh terima pandangan Islam bahawa penganjuran pesta seperti itu lebih banyak memberi keburukkan dan mengundang kemurkaan dari tuhan? Kan nampak sangat yang diorang tak menghormati pandangan Islam secara terbuka!!!




Source link

read more

AZMIN MEROYAN BILA HOTEL BATALKAN PROGRAM DIA!!! ~ SEMUT HITAM


Pengerusi Lembaga Pengarah Rangkaian Hotel Seri Malaysia Datuk Seri Aziz Sheikh Fadzir berkata Hotel Seri Malaysia Ipoh membatalkan majlis yang dikatakan akan dihadiri oleh Azmin Ali itu adalah kerana ia bimbang penganjuran acara politik akan merosakkan reputasinya.

Bagaimanapun, Aziz menekankan bahawa keputusan tersebut dibuat sendiri oleh pihak pengurusan hotel itu tanpa campur tangan daripada pihak lembaga pengarah.

“Pihak pengurusan Hotel Seri Malaysia Ipoh memutuskan sendiri berkenaan pembatalan itu setelah mendapati pada saat akhir Azmin Ali akan hadir dan bimbang program itu akan menjadi ceramah politik yang akan membabitkan hotel itu dengan kontroversi serta merosakkan nama baiknya.

“Oleh yang demikian, bagi pihak rangkaian Hotel Seri Malaysia, saya kesal dan memohon maaf terhadap salah faham yang terjadi di antara pengurusan Hotel Seri Malaysia Ipoh dan pihak penganjur majlis itu,” jelasnya.

Semalam, Azmin mendakwa mesyuarat tertutup dengan PKR Perak di hotel itu terpaksa berpindah selepas pihak pengurusan hotel ‘ditekan’ untuk membatalkan tempahan penganjur.

Walaubagaimana pun, Aziz menyangkal dakwaan campur tangan yang dinyatakan oleh Si Azmin Ali itu dan menyifatkannya sebagai satu kenyataan yang tidak benar sama sekali.

“Saya suka untuk memberitahu lembaga pengarah tidak pernah campur tangan dalam pengurusan harian Hotel Seri Malaysia, termasuklah urusan tempahan dan perkara-perkara lain.

“Kejadian ini juga tidak ada kaitan dengan sebarang tekanan politik dari mana-mana pihak,” kata Aziz yang juga anggota parlimen Kulim Bandar Baru.

Bahkan beliau juga menambah pihak hotel sebelum ini tidak ada masalah mengambil tempahan daripada PKR selagi program mereka tidak melanggar polisi hotel itu.




Source link

read more

GUAN ENG MEROYAN PULAK TAK DAPAT BANTUAN!!! ~ SEMUT HITAM


Heh! Pandai pulak Si Lim Guan Eng ni berlakon kononnya Rejim DAPigs pimpinannya tak mendapat sebarang bantuan dari Kerajaan Barisan Nasional yang dituduh zalim dan sebagainya.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Lim Guan Eng tu mendakwa Kerajaan Pusat tidak menghulurkan sebarang bantuan kepada Pulau Pinang bagi mengatasi masalah banjir.

“Selepas kunjungan beliau, beliau langsung tidak umumkan apa-apa untuk rakyat, baik dari segi projek Rancangan Tebatan Banjir (RTB) Fasa III Lembangan Sungai Pinang, mahu pun bantuan secara langsung kepada mangsa banjir.

“Saya harap beliau dapat umum secepat mungkin kerana setakat ini, belum ada sebarang bantuan (daripada kerajaan Pusat) kepada Pulau Pinang. Kita semua masih tunggu,” katanya pada sidang media di Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, hari ini.

Soalnya, salah siapa yang menyebabkan diorang tak dapat bantuan tersebut jika bukan salah mereka sendiri? Siapa suruh diorang berlagak sombong tak tentu arah sewaktu rakyat dilanda musibah?

Kalau tengok dari kenyataan salah seorang pemimpin Rejim DAPigs Pulau Pinang tu sebelum ini, nampak sangat yang diorang tidak menghargai bantuan yang telah diberikan kepada mereka.

Salah satu contohnya ialah apabila pemimpin Rejim DAPigs itu dengan penuh rasa bongkak menyatakan bahawa mereka juga mampu untuk menyediakan bantuan sebanyak RM 150 juta.

Yang peliknya, kalau dah diorang mampu untuk menyediakan bantuan sebanyak itu, buat apa Si Lim Guan Eng tu merayu bantuan dari YAB Timbalan Perdana Menteri pada jam 3.30 pagi?

Tambah menghairankan ialah apabila orang yang sama membuat dakwaan kononnya mereka terpaksa tunggu 3 hari untuk tidur diatas tilam Najib Razak. Tidakkah itu sombong namanya?

Bahkan sebelum ini DAPigs cukup bangga apabila mereka mampu meraih kutipan derma sebanyak RM 5 juta untuk disalurkan kepada mangsa banjir di Pulau Pinang. Kalau dah mampu keluar belanja sebanyak itu, suruh la Lim Guan Eng tu beli tilam sendiri!!!




Source link

read more

ISU PENYANGAK BIKIN PAKATAN MEROYAN!!! ~ SEMUT HITAM


Hahaha!!! Nampak sangat puak Pakatan Haprak ni jenis golongan manusia yang mudah ‘sentap’ tak tentu arah bila orang kutuk diorang secara terbuka. Tapi, kalau orang kutuk diorang boleh pulak.

Inilah contoh golongan manusia yang tak sedar diri. Bila diorang membuat dakwaan terhadap orang lain boleh pulak. Tapi bila kena batang hidung sendiri, mula la diorang hilang akal.

Itu menunjukkan yang puak Pakatan Haprak ni jenis golongan yang tidak boleh menerima sebarang kritikan. Asal dikritik sikit je, maka diorang pun melompat macam Beruk kena belacan.

Tambah memalukan ialah apabila diorang melabelkan seseorang tu Penyamun, Pencacai, Barua dan Pemakan dedak sesuka hati, takde pun orang lain nak menggelupor macam diorang.

Tapi bila ada orang sebut diorang tu dari golongan ‘Penyangak’ pun dah boleh menyebabkan diorang menggelupor membuat desakan suruh Hadi Awang jangan ‘Baling Batu Sembunyi Tangan’ ke?

Padahalnya, diorang sendiri jugak yang mengakui bahawa label ‘Penyangak’ tu tidak ditujukan kepada sesiapa yang tertentu. Perkara itu dinyatakan oleh Setiausaha PAN dalam kenyataannya sebelum ini.

“Dia sebut tak penyangak itu siapa? Saya nak tanya siapa penyangak yang dimaksudkan itu?

“Oleh kerana kita tak tahu susah kita nak berikan jawapan yang pasti dan sikap tidak mahu bertanggungjawab atau sikap baling batu sembunyi tangan bukanlah sikap yang baik bagi seorang pemimpin politik di peringkat nasional,” katanya kepada Antarapos.

Tapi yang herannya, kalau dah Si Hadi Awang tu tak sebut siapa ‘Penyangak’ yang dimaksudkan, kenapa pulak puak Pakatan Haprak tu yang nak menggelupor tak tentu arah?

Malah sampai tahap nak buat dakwaan kononnya Si Hadi Awang tu sengaja ‘Baling Batu Sembunyi Tangan’ bagai. Tidakkah itu menunjukkan yang puak Pakatan Haprak tu dah terasa ‘Songeh’ seolah – olah label ‘Penyangak’ itu ditujukan kepada diorang secara tak lansung!!!




Source link

read more

PAKATAN MEROYAN BILA GIANT TUTUP!!! ~ SEMUT HITAM


Heh! Dah takde modal nak dijadikan bahan jajaan Politik sangat gamaknya puak Pakatan Haprak ni sampai isu berkaitan dengan pasaraya Giant tutup pun diorang nak Politikkan juga.

Dalam sebaran info yang dibuat sebelum ini, puak Pakatan Haprak tu membuat dakwaan kononnya 5 pasaraya itu tutup mempunyai kaitan dengan keadaan ekonomi Negara pada ketika ini.

Antara lain, puak Pakatan Haprak tu membuat dakwaan kononnya penutupan itu adalah disebabkan rakyat kurang berbelanja akibat kenaikkan kos sara hidup yang terlalu tinggi pada ketika ini.

Padahal, rangkaian pasaraya Giant tu tutup kerana mereka mahu mengurangkan kos sewaan bulanan serta mencari premis yang lebih kecil berbanding yang sedia ada pada ketika ini.

Perkara itu dijelaskan oleh Menteri KPDNKK yang menjelaskan bahawa penutupan itu berikutan masalah sewaan premis selain sebahagian daripada strategi perniagaan mereka untuk mengecilkan saiz cawangan terbabit.

“Mereka perlu mengecilkan saiz cawangan tersebut dan mencari premis lain yang lebih kecil daripada apa yang ada ketika ini.

“Mereka masih dalam perbincangan (mengenai perkara itu) dan ini tiada kaitan dengan keadaan ekonomi negara,” katanya selepas perhimpunan bulanan kementerian, di sini semalam.

Apa yang jelas, tindakan puak Pakatan Haprak tu hanya cuba memberikan gambaran seolah – olah keadaan ekonomi Negara pada ketika ini berada dalam keadaan yang membimbangkan.

Namun IRONIKnya, bila ada pihak yang nak buka kilang di Malaysia bagi meningkatkan ekonomi Negara, sibuk pulak puak Pakatan Haprak tu membuat bantahan secara terang – terangan.

Malah puak Pakatan Haprak tu juga yang memberikan gambaran dan membuat dakwaan kononnya Kerajaan cuba menjual kedaulatan Negara melalui pelaburan asing yang dibuat. Adakah itu caranya untuk menambah pendapatan ekonomi Negara???




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons