PAN MEROYAN HUSAM HILANG GELARAN “DATUK”!!! ~ SEMUT HITAM


Kenyataan Naib Presiden PAN, ujahid Yusof Rawa berhubung penarikan balik gelaran ‘Datuk’ terhadap dua pemimpin PAN hanya diibaratkan seperti lebih sudu dari kuah.

Katanya, kenyataan Mujahid itu turut menyifatkan Husam Musa dan Pengerusi PAN Kelantan, Wan Abd Rahim sebagai ‘mangsa’ ekoran tegas menegakkan prinsip perjuangan Politik mereka.

“Lebih teruk ialah komen Naib Presiden PAN (Amanah) Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, yang bukan pun anak Kelantan tetapi adalah anak Pulau Pinang yang mencari makan di Perak, yang berlagak lebih sudu dari kuah dengan mendakwa kononnya penarikan balik darjah kebesaran ini dibuat kerana ketegasan Haji Husam dan Haji Wan Abdul Rahim dalam menegaskan prinsip mereka seolah-olah mereka menjadi mangsa kepada perjuangan mereka,” katanya dalam satu kenyataan yang disiarkan Harakahdaily. 

Mujahid dalam satu kenyataan melalui status yang dimuat-naik ke laman sosial Facebooknya semalam antara lain mendakwa gelaran itu bukan ukuran kepada perjuangan PAN.  

“Mulianya seseorang bukan kerana pangkatnya tetapi kerana ketegasannya dan kerana itu dia hilang pangkatnya. Kami bangga dengan ketegasan dan kesopanan anda berdua dalam menegaskan prinsip..SALUTE!”

Posting itu bagaimanapun turut mendapat reaksi sinis daripada pelayar yang bersetuju dengan tindakan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V menarik balik darjah kebesaran terhadap dua pemimpin parti serpihan PAS itu.

Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Mujahid itu seolah – olah mempertikai keputusan pihak istana yang menarik balik gelaran ‘Datuk’ seperti mana yang dilaporkan semalam.

Bagi sesetengah pihak, tindakan Mujahid itu secara tidak lansung merupakan satu penghinaan terhadap pihak Istana yang didakwa cuba mencampuri urusan Politik negeri.




Source link

read more

TUN M TAK SUKA ZURAIDAH MEROYAN DALAM MEDIA!! ~ SEMUT HITAM


Heh! Nampak sangat janji nak memberi kebebasan bersuara kepada seluruh rakyat Malaysia sebelum ini hanya sekadar permainan Politik Retorik puak – puak Pakatan Haprak tu sahaja.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila calon Perdana Menteri Pakatan Haprak tu memberikan amaran kepada mana – mana pihak agar tidak membuat kenyataan media sesuka hati.

Amaran itu diberikan khusus kepada mereka yang tidak berpuas hati dengan pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan seperti mana yang telah diumumkan sebelum ini.

Kata Tun Mahathir, isu berkaitan dengan bantahan serta ketidak-puasa hati dikalangan pemimpin Pakatan Haprak tu terhadap pencalonannya hanya sekadar isu dalaman semata – mata.

“Tentu ada orang setuju tak setuju. Kita runding tengok siapa calon ganti. Ini semua perkara dalaman tak payah lah media nak tahu,” katanya.

Sekiranya dilihat dari satu sudut, kenyataan itu membuktikan bahawa Tun Mahathir cuba untuk menafikan kebebasan bersuara dikalangan pemimpin serta ahli Pakatan Haprak tu sendiri.

Sebelum ini, kepimpinan PKR Selangor terutamanya menolak cadangan mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Sementara Pakatan dan menzahirkan kekecewaan secara terbuka.

Diantara yang lantang mempertikai pencalonan tersebut ialah Ketua Wanita PKR, Si Zuraidah Mak Lampir tu dengan alasan kononnya pencalonan itu membuktikan bahawa Pakatan ketandusan pemimpin muda.

Bahkan, PKR Selangor turut memberikan alasan kononnya pencalonan Tun Mahathir itu menunjukkan bahawa perjuangan mereka selama 20 tahun sebelum ini hanya dianggap sia – sia sahaja.

Tapi malangnya, luahan rasa kecewa dan bantahan yang dibuat oleh PKR Selangor itu lansung tidak diendahkan. Sebaliknya, mereka pulak yang dianggap sebagai ‘Musuh’ apabila membuat luahan seperti itu kepada pihak media!!!




Source link

read more

PAS MEROYAN BILA PKR HINA WAKIL RAKYATNYA!!! ~ SEMUT HITAM


Susulan kenyataan yang dikeluarkan oleh salah seorang pemimpin PKR baru – baru ini membuatkan pemimpin PAS menganggap ianya sebagai satu Penghinaan terbuka terhadap parti tersebut.

Naib Presiden PAS Pusat merangkap Exco Rejim Pakatan Selangor, Iskandar Samad hari ini sekali lagi menyelar pihak yang membuat fitnah kononnya ada ADUN PAS yang mahu menyertai PKR.

Kata Iskandar, lebih memburukkan keadaan apabila ada pihak yang mempercayai akan fitnah berkenaan sedangkan katanya, ADUN yang didakwa itu berdiri teguh di belakang Presiden PAS.

“Sayang, ramai yang lupa apa yang telah terjadi ketika berlaku Kajang Move. ADUN-ADUN inilah yang berdiri teguh di belakang presiden.

“ADUN-ADUN inilah yang menyokong penuh keputusan presiden untuk mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim (yang ketika itu menjadi menteri besar Selangor).

“Walaupun tekanan dan pujukan diterima amat hebat sehingga 2 ADUN kecundang, tetapi 13 ADUN ini tidak berganjak,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sabtu lalu, tersebar khabar angin bahawa terdapat 10 dari 13 wakil rakyat PAS Selangor tidak berpuas hati dengan hala tuju parti yang enggan bekerjasama dengan Pakatan dalam PRU ke 14.

Antara faktor yang mendorong ADUN terbabit ‘melompat kapal’ itu ialah bagi memastikan mereka kekal dicalonkan dan berpotensi untuk menang lebih besar dalam PRU yang akan datang.

Namun perkara itu dinafikan oleh Iskandar. Sebaliknya dia mendakwa, perkara itu adalah khabar angin yang ‘sengaja dicipta’ untuk mengganggu persiapan PAS Selangor menghadapi pilihan raya.

Kata Iskandar, jika faktor jawatan itu didakwa menjadi punca, krisis ketika Kajang Move itu lebih tinggi berbanding sekarang. Ketika itu, katanya, 13 ADUN PAS kekal istiqamah walaupun ada kemungkinan parti terbabit akan terkeluar daripada Rejim Pakatan Selangor.




Source link

read more

SYED SADDICK MEROYAN TAK DAPAT BELI RUMAH!!! ~ SEMUT HITAM


Ketua Pemuda PPBM hanya ibarat seperti katak di bawah tempurung apabila mempersoalkan kegagalan Kerajaan menyediakan rumah mampu milik untuk golongan belia di negara ini.

Ketua Penerangan Pemuda Umno, Jamawi Jaafar berkata, Syed Saddiq sepatutnya membuat kajian terlebih dahulu sebelum membuat kenyataan itu kerana isu perumahan golongan belia sudah lama diperjuangkan oleh Pemuda Umno.

Beliau berkata, setiap tahun Pemuda Umno membangkitkan isu tersebut termasuk membahaskannya di Perhimpunan Agung parti bagi memberikan pandangan akar umbi mengenai keperluan perumahan di kalangan generasi muda.

Menurut Jamawi, banyak skim perumahan disediakan kerajaan untuk golongan belia antaranya Skim Perumahan Belia BSN, yang menyediakan bantuan bayaran ansuran bulanan sebanyak RM200 bagi dua tahun pertama.

“Kerajaan juga menyediakan program Perumahan Transit Belia Kuala Lumpur, untuk bantu golongan muda B40 yang bekerja di Kuala Lumpur memiliki rumah sendiri.

“Manakala, harga sewa rumah Program Perumahan Rakyat (PPR) di kawasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) baru RM124 sebulan,” katanya.

Beliau berkata demikian membidas kenyataan Syed Saddiq bahawa kegagalan kerajaan pusat menyediakan rumah mampu milik untuk belia akan menyebabkan mereka dihukum pada PRU14.

Jamawi berkata, usaha Kerajaan membantu golongan belia memiliki rumah sendiri tidak terhenti setakat itu sahaja kerana bagi kawasan luar bandar, Kerajaan turut menyediakan Skim Rumah Bina Negara melalui Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

“Program perumahan ini disediakan khusus kepada golongan belia generasi kedua peserta di tanah-tanah rancangan agensi di bawah kementerian seperti Felcra dan Risda.

“Harga yang ditawarkan bagi Rumah Bina Negara Risda adalah RM65,000. Kerajaan memberi subsidi sebanyak RM20,000. Ini bermakna pemohon hanya perlu membayar RM45,000 sahaja,” katanya.

Pada masa sama, Jamawi turut mempersoalkan kesungguhan parti pembangkang di Selangor dan Pulau Pinang yang juga gagal menyediakan rumah mampu milik kepada rakyatnya.




Source link

read more

AZWAN TAK SEBUT NAMA, TAPI KARTEL AZMIN DAH MEROYAN!!! ~ SEMUT HITAM


Hahaha!!! Nampak sangat yang puak kartel Si Azmin Ali ni mula menggelupor tak tentu arah bila Diva AA, Azwan Ali tampil menyerahkan dokumen kepada SPRM yang dibuat hari ini.

Kata Azwan, penyerahan dokumen itu dibuat berdasarkan kepada tanggungjawab dia sebagai seorang rakyat sebagai bukti terhadap penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah berlaku.

Malah, selebiriti yang sering tampil dengan kontroversi itu juga mendakwa, dokumen yang mengandungi bukti itu turut melibatkan kemewahan terlampau yang dimiliki oleh individu tertentu.

Namun, biarpun dia didesak dan dipaksa untuk mendedahkan identiti individu terbabit, Azwan enggan menyatakannya secara terbuka dan menganggap pihak media tau siapa yang dimaksudkan.

“Saya tidak boleh beritahu siapa individunya ia sangat sulit kena tunggu dan lihat. Saya rasa media boleh membuat spekulasi atau mentafsirkan siapa yang saya maksudkan,” katanya kepada pemberita dalam sidang media di perkarangan Ibu Pejabat SPRM selepas selesai memberikan keterangan dan serahan dokumen berkenaan.

Tapi yang kelakarnya, walaupun Si Azwan tu tidak mendedahkan nama dan identiti pemimpin terbabit, puak kartel Si Azmin tu dah mula menggelupor serta meroyan tak tentu arah.

Antara lain, kartel Timbalan Presiden PKR itu membuat dakwaan kononnya tindakan Si Azwan Ali itu mungkin memerlukan “kos yang cukup besar” dan ianya sengaja dirancang oleh pihak tertentu.

“Saya tidak pasti bukti apakah yang diserahkan namun semua ini seperti dirancang dengan ada pihak yang menulis skrip dan tentu saja ada pihak jadi pengarahnya. Barangkali kos ‘job’ ini juga besar,” katanya dipetik portal FMT.

Dari satu sudut, nanpak sangat dakwaan yang dibuat oleh kartel Si Azmin Ali itu membuktikan yang diorang cukup terdesak dan seolah – olah takut pada bayang – bayang sendiri. Maka sebab itu diorang menggelupor tak tentu arah!!!




Source link

read more

TIADA SOKONGAN BUAT ZAID MEROYAN RAIH SIMPATI!!! ~ SEMUT HITAM


Kesian! Hasrat hati dia nak menarik perhatian dari kepimpinan tertinggi DAPigs untuk menunjukkan kesetiannya kepada perjuangan parti itu. Tapi malangnya, tiada siapa yang sudi menyokong.

Tindakan itu membuatkan Zaid Ibrahim terpaksa mencipta alasan keselamatan diri dan keluarga berikutan komen yang dibuat awal minggu ini berkenaan teguran Sultan Selangor kepada bekas perdana menteri Tun Mahathir.

Zaid di Twitter berkongsi keadaannya ketika ini dan berkata, “nampaknya saya tiada kawan yang mahu berada di samping saya di waktu sukar ini. Saya akan cuba bertemu TPM Zahid Hamidi sebaik sahaja beliau sudi. Lagipun ini mengenai keselamatan saya dan keluarga,” katanya di Twitter malam tadi.

Beliau bagaimanapun tidak menghuraikan catatan itu, namun dipercayai merujuk kenyataan rakan separti Tony Pua, yang dilaporkan berkata ahli DAP “bebas menyuarakan pandangan mereka tetapi mesti sedia berdepan akibatnya.”

Perkembangan yang menimpa Zaid ini beberapa hari selepas peguam itu dalam catatan blognya berkata “Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersendirian dan tidak mempunyai ramai kawan dalam partinya, Umno.”

Kontroversi itu tercetus awal minggu ini apabila Sultan Selangor dilaporkan berkata agenda politik Dr Mahathir didorong “kebencian” dan akan “membakar seluruh negara dengan api kemarahannya”.

Menjawab teguran itu, Zaid di Twitter berkata Sultan Selangor “seharusnya lebih berhati-hati dengan kata-katanya. Tidak ada sesiapa yang kebal apabila negara terbakar”.

Kenyataan itu mengundang kemarahan, terutamanya daripada Umno yang mahu tindakan diambil terhadap Zaid kerana kritikan terhadap Sultan.

Pengerusi Umno Selangor Tan Sri Noh Omar berkata Umno Selangor akan menunjuk perasaan pada Ahad untuk menyokong dan mempertahankan Sultan Sharafuddin.

Semalam, Ketua Polis Negara Tan Sri Fuzi Harun berkata Zaid mungkin disiasat tidak lama lagi bawah Akta Hasutan dan Akta Komunikasi dan Multimedia berdasarkan laporan polis yang dibuat terhadapnya.




Source link

read more

PAN MEROYAN BILA MAKLUMAT PM PAKATAN BOCOR!!! ~ SEMUT HITAM


Seolah – olah macam ianya satu rahsia besar apabila puak parti Ternakan DAPigs ni meroyan tak tentu arah kerana kebocoran maklumat berkaitan cadangan nama calon PM Pakatan.

Realitinya, semua orang sudah menjangka Tun Mahathir akan menjadi calon tunggal bagi jawatan tersebut makala Wan Azizah pula akan menjawat jawatan selaku Timbalan Perdana Menteri.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila bekas Perdana Menteri Malaysia itu sehingga ke hari ini masih enggan menamakan calon Perdana Menteri dari kalangan puak Pakatan Haprak tu.

Bahkan sewaktu masih bersama – sama dengan UMNO pun, soalan yang sama, siapa calon yang boleh menggantikan Datuk Seri Najib juga tidak dijawab oleh bekas Perdana Menteri itu.

Maka tak hairan la sekiranya Tun Mahathir tetap berkeras mahu menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan memerintah walaupun ada yang beranggapan ianya hanya untuk sementara waktu.

Secara tidak lansung, tindakan mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan Haprak itu membuktikan bahawa pemimpin gabungan pembangkang itu tidak ada yang layak.

Dan apa yang jelas, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAN seperti yang tersebar dalam media sosial hari ini turut mengiyakan spekulasi mengenai pencalonan yang telah dibuat.

Jadi, tak perlu la puak parti Ternakan DAPigs tu nak meroyan sangat apabila maklumat mengenai pencalonan bekas Perdana Menteri itu bocor kepada rakyat secara umum. Sebaliknya, tindakan yang mereka lakukan hanya membodohkan diri sendiri!!!




Source link

read more

MAK LAMPIR MEROYAN PASANG BENDERA TAKDE PERMIT!!! ~ SEMUT HITAM


Ahli Parlimen Ampang, Si Mak Lampir tu merentap segumpal bendera Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari tangan seorang pegawai penguatkuasa dalam kejadian yang berlaku di Tebrau, Johor.

Ahli Parlimen PKR itu difahamkan menjadi marah dan meroyan tak tentu arah apabila pihak berkuasa tempatan, didakwa mengambil tindakan tanpa mengikut lunas undang-undang.

Dalam sebuah rakaman video yang menjadi viral, Si Mak Lampir itu dilihat mengejar dan berulang kali memanggil pegawai itu yang terlibat menurunkan bendera parti PKR tersebut.

“Mari sini, pegawai kena berani, pegawai jangan takut,” kata Zuraidah sambil mengejar pegawai penguatkuasa yang cuba mengelak dari bertemu dengannya.

Apabila ditanya, pegawai itu memberikan penjelasan bahawa bendera PKR itu perlu diturunkan kerana tidak mempunyai permit. Perkara itu telah menimbulkan kemarahan Si Mak Lampir.

“Bendera no need (tak perlu) permit, siapa kata bendera perlu permit, you tak boleh ambil, bendera tak boleh keluarkan you tak tahu ke undang-undang?” Soal Zuraidah bertekak dengan pegawai penguatkuasa itu.

Pegawai berkenaan kemudiannya dilihat terus melarikan diri dari Ketua Wanita PKR itu. Mungkin pegawai PBT tu pun takut nak tengok muka Si Mak Lampir tu lama – lama. Nanti mimpi ngeri pulak dia.

Ketika pegawai berkenaan cuba mengambil segumpal bendera-bendera KEADILAN di atas tanah, untuk dibawa pergi, Zuraidah dengan pantas merampasnya kembali dari tangan penguatkuasa itu.

Selepas itu, Si Mak Lampir tu menyuruh kesemua pegawai dan anggota penguatkuasa yang terlibat beredar dari situ.




Source link

read more

ADUN DAPigs MEROYAN, TOLAK PANDANGAN ISLAM!!! ~ SEMUT HITAM


Kalau selama hari ini kita kata yang puak DAPigs ni menolak hukum Islam, ramai yang mendakwa itu hanya sekadar propaganda Politik semata – mata sedangkan itulah hakikatnya.

Jika menurut pandangan Islam, sesuatu bencana yang menimpa sesebuah kaum akan dianggap sebagai Khifarah atau balasan Tuhan diatas keengkaran yang mereka dilakukan secara nyata.

Dalam khifarah itu ada pengajaran yang perlu dijadikan panduan kepada manusia dan bukan hanya sekadar hukuman dari tuhan semata – mata. Pandangan itu bukan sahaja menurut agama Islam.

Sebaliknya, dalam mana – mana agama sekali pun benda yang sama juga turut ditekankan. Kalau kita buat benda baik, pasti kelak akan dibalas baik juga, dan yang buruk akan dibalas buruk.

Makanya apabila bencana banjir berlaku di Pulau Pinang dikaitkan dengan kesombongan dan keengganan pemimpin Rejim DAPigs dianggap sebagai satu khifarah, kenapa ada yang meroyan?

Malah sampai tahap apabila perkara itu dibangkitkan, ada pula dikalangan puak DAPigs ini yang cuba menafikannya dengan mendakwa kononnya bencana banjir itu tidak ada kaitan dengan khifarah tuhan.

Perkara itulah yang cuba diketengahkan oleh seorang ADUN DAPigs yang enggan menerima hakikat bahawa bencana banjir yang menimpa Pulau Pinang baru – baru ini ada kaitan dengan pesta arak.

Dari satu sudut, tindakan ADUN DAPigs itu memperlihatkan bahawa pemimpin parti itu menolak pandangan Islam secara terang – terangan sehingga sanggup membuat penafian terbuka.

Pokok pangkalnya, memang tak salah jika puak DAPigs ini mempunyai pandangan yang berbeza dengan orang lain. Mungkin bagi mereka, menganjurkan pesta arak itu baik untuk mereka.

Tapi soalnya, kenapa puak DAPigs ni tidak boleh terima pandangan Islam bahawa penganjuran pesta seperti itu lebih banyak memberi keburukkan dan mengundang kemurkaan dari tuhan? Kan nampak sangat yang diorang tak menghormati pandangan Islam secara terbuka!!!




Source link

read more

AZMIN MEROYAN BILA HOTEL BATALKAN PROGRAM DIA!!! ~ SEMUT HITAM


Pengerusi Lembaga Pengarah Rangkaian Hotel Seri Malaysia Datuk Seri Aziz Sheikh Fadzir berkata Hotel Seri Malaysia Ipoh membatalkan majlis yang dikatakan akan dihadiri oleh Azmin Ali itu adalah kerana ia bimbang penganjuran acara politik akan merosakkan reputasinya.

Bagaimanapun, Aziz menekankan bahawa keputusan tersebut dibuat sendiri oleh pihak pengurusan hotel itu tanpa campur tangan daripada pihak lembaga pengarah.

“Pihak pengurusan Hotel Seri Malaysia Ipoh memutuskan sendiri berkenaan pembatalan itu setelah mendapati pada saat akhir Azmin Ali akan hadir dan bimbang program itu akan menjadi ceramah politik yang akan membabitkan hotel itu dengan kontroversi serta merosakkan nama baiknya.

“Oleh yang demikian, bagi pihak rangkaian Hotel Seri Malaysia, saya kesal dan memohon maaf terhadap salah faham yang terjadi di antara pengurusan Hotel Seri Malaysia Ipoh dan pihak penganjur majlis itu,” jelasnya.

Semalam, Azmin mendakwa mesyuarat tertutup dengan PKR Perak di hotel itu terpaksa berpindah selepas pihak pengurusan hotel ‘ditekan’ untuk membatalkan tempahan penganjur.

Walaubagaimana pun, Aziz menyangkal dakwaan campur tangan yang dinyatakan oleh Si Azmin Ali itu dan menyifatkannya sebagai satu kenyataan yang tidak benar sama sekali.

“Saya suka untuk memberitahu lembaga pengarah tidak pernah campur tangan dalam pengurusan harian Hotel Seri Malaysia, termasuklah urusan tempahan dan perkara-perkara lain.

“Kejadian ini juga tidak ada kaitan dengan sebarang tekanan politik dari mana-mana pihak,” kata Aziz yang juga anggota parlimen Kulim Bandar Baru.

Bahkan beliau juga menambah pihak hotel sebelum ini tidak ada masalah mengambil tempahan daripada PKR selagi program mereka tidak melanggar polisi hotel itu.




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons