MUDAHNYA NURUL IZZAH BERI ALASAN NAK BEBASKAN ANWAR!!! ~ SEMUT HITAM


Amboi! Senang betul alasan Si Nurul Izzah ni nak desak Kerajaan suruh bebaskan Si Ketua Penipu tu ya. Dia ingat, undang – undang di Malaysia ni bapak dia yang buat ke? Suka – suka hati dia je.

Sebelum ini Si Nurul Izzah tu mendakwa tahap kesihatan Si Ketua Penipu itu perlu dijadikan sebagai peluang untuk mendesak Kerajaan membebaskan Si Ketua Penipu itu dari penjara.

Kata Si Nurul Izzah, kesihatan bapanya tidak akan bertambah baik, jika Si Ketua Penipu itu yang baru selesai pembedahan bahu kanannya sebelum ini, menjalani proses pemulihan dalam penjara.

“Dalam keadaan sebegini, tolonglah kita ambil peluang desak beliau dibebaskan secepat mungkin.

“Tiada cara untuk beliau bertahan di penjara dengan kesakitan seperti itu,” katanya ketika berucap dalam majlis solat hajat dan tahlil sempena kejayaan pembedahan Anwar di kediaman rasmi menteri besar Selangor, malam ini.

Wah! Banyak cantik! Dah buat pendedahan pun masih lagi Si Nurul Izzah tu tak nak rasa bersyukur dan mahu menjadikannya sebagai alasan untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu?

Mana dia belajar undang – undang seperti itu? Kalau sebegitu mudah untuk pihak Kerajaan membebaskan seseorang penjenayah dari penjara, maka ramai la yang perlu diberi peluang yang sama.

Takkan hanya semata – mata kerana pembedahan bahu kanan Si Ketua Penipu tu melayakkan dia untuk dibebaskan dari kesalahan dan dibebaskan dari penjara begitu sahaja?

ATAU, adakah hanya kerana nama dia Anwar Ibrahim, maka dia perlu diberikan keistimewaan sedemikian rupa? Banduan lain macam mana? Kenapa Nurul Izzah tidak memperjuangkan hak mereka?

Dah diberi peluang untuk buat pembedahan tu pun dah cukup bagus. Secara tidak lansung itu membuktikan bahawa pihak Kerajaan Malaysia ni tidak se-Zalim seperti mana yang didakwa oleh keluarga Si Nurul Izzah tu sebelum ini!!!




Source link

read more

Tarik balik lesen hotel larang wanita bertudung bekerja di kaunter depan – Nurul Izzah



KUALA LUMPUR: Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar mendesak kerajaan khususnya Kementerian Pelancongan agar menarik balik lesen hotel yang melaksanakan polisi melarang wanita bertudung bekerja di bahagian  perkhidmatan pelanggan (fontdesk), lapor The Malaysian Insight.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berkata, kerajaan perlu bertegas dalam perkara ini bagi memastikan tiada syarikat yang mengenakan  polisi bersifat diskriminasi terhadap amalan agama.

“Jika sememangnya larangan pekerja bertudung merupakan polisi syarikat terutamanya hotel antarabangsa, kementerian pelacongan harus mempertimbangkan untuk menarik kembali lesen mereka untuk beroperasi.

“Kerajaan harus jawab bagaimana mereka membenarkan hotel antarabangsa untuk melakukan diskriminasi terhadap amalan agama,” Nurul Izzah dipetik sebagai berkata oleh The Malaysian Insight.

Namun Persatuan Hotel Malaysia (MAH) dilaporkan mempertahankan tindakan operator hotel yang melarang pekerja wanita beragama Islam bertudung bekerja di bahagian perkhidmatan pelanggan (frontdesk),

MAH menafikan larangan yang dikenakan itu adalah satu bentuk diskriminasi sebaliknya berpendapat ia merupakan sebahagian daripada polisi antarabangsa.

Presiden MAH, Cheah Swee Hee menjelaskan setiap hotel terutamanya hotel antarabangsa di Malaysia mempunyai standard operasi (SOP) dan polisi syarikat yang ditetapkan.

“Kita tidak boleh gunakan ayat diskriminasi (isu larangan tudung). Ia kerana syarikat ada polisi masing-masing. Jadi, ada banyak hotel juga menerima mereka yang berhijab.

“Ia lebih kepada polisi dan SOP yang digunakan hotel di seluruh dunia. Ia bukan (Islamicphobia) kerana sudah dibuat sejak awal lagi. Jadi, mereka ada SOP,” katanya kepada The Malaysian Insigt. 

Sebelum ini, Majlis Rangkaian Kesatuan Sekerja Antarabangsa Malaysia (Uni-MLC) mendedahkan terdapat aduan daripada kakitangan hotel mengadu  mengenai diskriminasi terhadap pekerja wanita Islam yang diarahkan menanggalkan tudung mereka.

Menurut Uni-MLC, larangan yang sama turut dikenakan pelajar yang menghadiri kursus perhotelan dan pelancongan apabila mereka cuba memohon latihan amali.



Source link

read more

BILA SIFAT RETORIK NURUL IZZAH TERSERLAH!!! ~ SEMUT HITAM


Kalau dibaca semula status yang dimuat-naik oleh Si Nurul Izzah ni dalam laman Instagramnya sebelum ini, ianya jelas menonjolkan sifat retorik Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai itu sendiri.

Antara lainnya, Si Nurul Izzah menekankan soal pembangunan seimbang yang mengambil kira infrastruktur yang berpatutan – khusus dalam menghadapi fenomena banjir kilat yang berlaku baru – baru ini.

Kenyataan Si Nurul Izzah tu merujuk kepada isu banjir kilat di Kuala Lumpur. Namun , jika dilihat dari satu sudut, kenyataan Si Nurul Izzah itu juga boleh ditujukan kepada Rejim DAPigs Pulau Pinang.

Realitinya, fenomena banjir kilat yang melanda negeri itu pada ketika ini adalah disebabkan keengganan Rejim DAPig itu mendengar serta mengambil kira infrastruktur yang berpatutan.

Dek kerana kegagalan Rejim DAPigs mengutamakan keperluan dan suara rakyat  itu yang membuatkan kejadian banjir kilat sering berlaku dan akhirnya mengakibatkan Pulau Pinang lumpuh.

Tapi hakikatnya, Si Nurul Izzah tu juga perlu sedar bahawa dia juga turut mengabaikan pembangunan infrastruktur yang lebih baik untuk rakyat dikawasan yang diwakilinya sendiri.

Kalau tidak, takde la orang dari kawasan Parlimennya tampil membuat bantahan dan mendesak agar dia mengambil berat soal perobohan surau Balai Islam Kampung Kerinchi baru – baru ini.

Dengar katanya, Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai itu digesa supaya tidak hanya pandai sehingga tidak mengendahkan permasalahan utama umat Islam khususnya melibatkan isu perobohan surau kerana kerakusan pembangunan.

Secara tidak lansung, bantahan dan desakan itu membuktikan bahawa Si Nurul Izzah tu hanya sekadar berlagak ‘SUCI’ seperti seorang pejuang yang bersih sedangkan realitinya dia hanya setakat pandai bercakap tak tentu arah dan suka menabur fitnah!!!




Source link

read more

NURUL IZZAH HILANG AKAL BILA TOL DIMANSUHKAN!!! ~ SEMUT HITAM


Aduhai! Kenapa YAB Perdana Menteri buat pengumuman dalam pembentangan Bajet 2018 semalam mahu menghapuskan tol? Tidakkah tindakan itu hanya akan menyusahkan rakyat?

Dalam pembentangan Bajet 2018 semalam, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa pihak Kerajaan akan menghapuskan tol di Batu Tiga (Shah Alam), Bukit Kayu Hitam (Kedah) dan EDL (Johor).

Secara tidak lansung, tindakan itu telah menyebabkan rakyat mengalami tekanan hidup, terutama sekali dikalangan puak Pakatan Haprak tu. Lepas ni, isu apa lagi yang diorang boleh jadikan modal Politik?

Keadaan itu membuatkan puak Pakatan Haprak mula hilang akal. Malah ada yang mengalami sawan mental dikala perkara itu diumumkan dalam pembentangan Bajet 2018 semalam.

Diantara pemimpin yang mula – mula tampil memburukkan tindakan Kerajaan itu ialah Nurul Izzah Anwar yang menyifatkan tindakan itu hanya memberi keuntungan kepada pihak konsesi.

Dalam status twitter yang dimuat-naik semalam, Nurul Izzah cuba membuat spekulasi kononnya hanya pihak konsesi yang akan meraih keuntungan melalui pemansuhan tol berkenanaan.

Itulah peliknya dengan corak pemikiran puak Pakatan Haprak macam Si Nurul Izzah ni. Nampak gayanya mereka lebih suka untuk mengamalkan Politik Retorik semata – mata.

Soalnya, kenapa Si Nurul Izzah sibuk membuat spekulasi sedemikian sedangkan dalam draf belanjawan puak Pakatan Haprak itu sebelum ini juga mahu menghapuskan tol yang ada di Malaysia?

Dan tambah memalukan ialah apabila Rejim Pakatan yang memerintah Selangor dan Pulau Pinang masih lagi gagal untuk melaksanakan janji yang telah mereka nyatakan selama hari ini.

Rejim DAPigs Pulau Pinang sehingga ke hari ini masih gagal menghapuskan tol di Sungai Nyior. Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin pula gagal memansuhkan tol KESAS dan SPRINT.

Padahal ke semua plaza tol itu berada dibawah pentadbiran Rejim Pakatan itu sendiri. Jadi, kenapa mereka tidak membuat keputusan untuk menghapuskan tol tersebut sebagai bukti kepada janji yang telah mereka lakukan? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!!




Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons