MAHFUZ JANGAN RISAU, GELARAN “BEAN” TU TETAP KEKAL!!! ~ SEMUT HITAM


Ala! Jangan la risau sangat Mahfuz oi. Takde orang lagi yang berani nak tarik balik gelaran yang dia miliki pada ketika ini walaupun semakin ramai Badut Politik dikalangan puak Pakatan tu.

Di Malaysia ni hanya ada sorang je yang layak menyandang gelaran Mahfuz Bean tu. Jadi, tak payah la dia risau sangat. Kalau setakat gelaran Datuk tu, takde benda sangat la bagi Pakatan.

Lagi pun, Si Mujahid tu sendiri sebelum ini dah keluarkan kenyataan dengan menegaskan bahawa pangkat dan gelaran tu tidak menjadi satu keutamaan buat puak Pakatan Haprak tu.

Jadi, buat apa Si Mahfuz Bean tu sibuk sangat nak meroyan tak tentu arah? Bukan ke sebaiknya dia berlapang dada dan menerima tindakan yang telah diambil oleh pihak Istana Kelantan tu?

Tapi bak kata pemimpin PAS, Si Mahfuz Bean tu kelihatan seolah – olah berada dalam keadaan tertekan apabila mengeluarkan kenyataan mempertikaikan tindakan yang telah diambil.

Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS berkata, ini juga mungkin balasan dan akibat yang diterima mereka selepas melanggar sumpah bai’ah yang telah dilafazkan ketika berada di dalam PAS.

“Kenyataan itu memberi gambaran bahawa mereka (yang keluar PAS) sudah berada di zon yang sangat tertekan apabila parti mereka tidak mendapat sambutan dalam kalangan rakyat dan mereka keluar daripada PAS beramai-ramai dan Alhamdulillah tidak ada yang mengikut mereka kecuali jumlah yang sangat sedikit. 

“Jadi mungkin mereka dalam situasi yang sangat tertekan sehingga kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan itu tidak menggambarkan seorang pemimpin yang berjiwa besar.

“Kenyataan-kenyataan sedemikian menggambarkan macam orang yang merajuk, orang yang bercakap tanpa matlamat perjuangan yang jelas, apa benda sahaja pun dia komen, dan bagi saya mereka yang melanggar baiah yang dibuat di dalam PAS tidak akan selamat di dunia dan akhirat,” katanya ketika dihubungi Antarapos.

Semalam, Si Mahfuz Bean tu berkata penarikan semula darjah dan bintang kebesaran beberapa pemimpin Pakatan menjadikan anugerah tersebut tidak lagi bernilai di mata rakyat.

Bagi sesetengah pihak, Si Mahfuz tu patut sedar, sebagai seorang pemimpin dia tidak sepatutnya mengeluarkan sebarang kenyataan yang seolah-olah mempertikaikan keputusan tersebut.

Sedangkan Si Mahfuz bean tu sendiri sedar bahawa penganugerahan dan penarikan semula darjah kebesaran itu adalah hak Tuanku Sultan. Malah dia sendiri pun terima darjah kebesaran seumpama itu.

Jadi, tak payah la Si Mahfuz Bean tu nak meroyan sakan mendakwa kononnya penarikan balik darjah kebesaran itu menjadikan sebagai suatu yang tidak bernilai. Sudah – sudah la Si Mahfuz Bean tu nak memalukan diri dia sendiri depan orang ramai!!!




Source link

read more

Pakaian dalam anda hilang Kucing saya punya kerjalah tu



KITA pernah mendengar kisah manusia yang mempunyai perangai pelik gemar mencuri pakaian dalam wanita.

Namun kejadian di Auckland, New Zealand ini sedikit berbeza dan agak mencuit hati kerana si pelaku adalah seekor kucing.

Kucing yang diberi nama Mo itu dipelihara seorang lelaki bernama Ed Williams, yang pada mulanya ‘pening’ memikirkan dari mana datangnya pakaian dalam berkenaan.

Williams memberitahu portal New Zealand Herald, pernah satu ketika dia dan teman wanitanya hampir ‘perang besar’ apabila beberapa helai pakaian dalam wanita ditemui di atas katil dalam bilik tidurnya.

“Teman wanita saya menyangkakan saya curang dan ada hubungan sulit dengan perempuan lain.

“Ketika itu saya sendiri tidak tahu apa yang berlaku. Sehinggalah satu hari, saya ternampak Mo pulang ke rumah membawa sehelai baju T,” cerita Williams.

Mo, kata Williams, bukan seekor kucing yang banyak kerenah dan sangat mendengar kata. Tetapi perangai Mo berubah apabila dilepaskan ke luar rumah pada waktu malam.

“Memang sudah menjadi kebiasaan saya akan melepaskannya bermain di sekitar kawasan kejiranan pada waktu malam, tetapi saya tidak sangka pula dia akan berbuat begitu,” kata Williams sambil memberitahu, tabiat pelik Mo itu bermula sejak dua tahun lalu.

Setiap minggu, Mo akan membawa balik kira-kira 40 helai pakaian, majoritinya pakaian dalam milik jiran-jiran Williams.

Sehingga kini, biarpun hubungan Williams dan teman wanitanya masih baik dan jiran-jirannya juga sudah semakin memahami perangai pelik Mo, tetapi si comel itu masih meneruskan ‘aktiviti’ itu.

“Ia akan keluar rumah dan bawa pulang macam-macam jenis pakaian dalam.

“Jadi jika pakaian dalam anda hilang, datanglah ke rumah saya. Kemungkinan besar ia ada di sini, tapi jangan tuduh saya yang ambil pula!” kata Williams sambil ketawa.



Source link

read more

Adakah anak tiri dia buat macam tu juga kepada dia – Nazri Aziz tidak tahu tujuan Nedim



KUALA LUMPUR: “Isteri saya ini pangkat ibu kepada dia, kenapa dia buat begitu? Dia sendiri ada anak tiri, adakah anak tiri dia buat macam tu kepada dia?”

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz bertanyakan kewajaran anak lelakinya, Nedim Nazri yang dilihat seakan membuli isterinya, Datin Seri Haflin Saiful Azhar sejak beberapa hari lalu.

Keyataan itu secara tidak langsung menjawab kepada tindakan Haflin yang membuat beberapa kenyataan terbuka di laman sosial sejak akhir-akhir ini.

“Isteri saya (Haflin) telah menjadi mangsa buli siber. Saya tidak tahu tujuan dia (Nedim) melakukan perkara itu. Kena tanya dia sendiri,’ ujarnya seperti yang dipetik mStar Online.

Nazri bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai bentuk gangguan yang didakwa dilakukan Nedim terhadap isterinya.

Haflin, 36 tahun sebelum itu ada memuat naik kenyataan di Instagramnya, ditujukan kepada anak tirinya dengan mencabar Nedim untuk  tampil bertemu bapanya di Pusat Pelancongan Malaysia (MATIC), Isnin ini dipercayai bagi menyelesaikan isu antara mereka bertiga.

“@Boss_ned (Nedim), bapa kamu nak kamu tahu bahawa dia tidak kisah dengan siapa kamu berkahwin, ia adalah kehidupan kamu dan dia hanya ingin kamu gembira.

“Bapa kamu nak kamu tahu bahawa dia tidak kisah apa yang kamu fikirkan tentang perkahwinannya dengan saya,” tulisnya.

“Kamu mahu pengesahan, hubungi bapa kamu sekarang, saya akan jawab panggilan dan serahkan kepada dia,” tulis Haflin lagi.

Selain itu, Haflin, yang juga ibu kepada seorang anak lelaki turut memuat naik surat deklarasi perkahwinannya dengan Nazri dan mendakwa telah mendapat keizinan daripada suaminya untuk berbuat begitu.

Nazri ketika ditanya, mengesahkan bahawa beliau membenarkan Haflin untuk memuat naik posting berkenaan dan tidak mempunyai masalah dengan tindakan isterinya.



Source link

read more

KHALID SAMAD JANGAN TUNJUK SANGAT MUNAFIK TU!!! ~ SEMUT HITAM


Apa masalahnya? Kalau sebelum ini, bukan main lagi puak – puak Pakatan Haprak tu membuat dakwaan dan memburukkan Tun Mahathir sewaktu dia masih lagi bersama dengan UMNO.

Macam – macam tohmahan dilontarkan terhadap Tun Mahathir. Malah diorang juga yang sibuk nak heret Tun Mahathir ke muka pengadilan diatas tindakan yang dilakukannya sebelum ini.

Antara lain, puak Pakatan Haprak tu menuduh Tun Mahathir terlibat dalam aktiviti penyelewengan kuasa, mengamalkan Politik berdasarkan Kronisme dan Nepotisme secara terbuka.

Bahkan diorang juga mendakwa Tun Mahathir terlibat dengan korupsi sepanjang menjadat jawatan sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun. Maka, diorang kata Tun Mahathir mesti bertanggungjawab.

Tapi, bila bekas Perdana Menteri tu tampil meminta maaf dan mengakui kegagalan dia semasa memegang jawatan, boleh pulak puak Pakatan Haprak tu terima pengakuan yang dibuat.

Dan tambah memalukan, puak Pakatan Haprak macam Si Khalid Samad tu pulak yang mengagung – agungkan Tun Mahathir dan mencalonkan dia untuk jawatan Perdana Menteri.

Secara tidak lansung, tindakan yang ditonjolkan oleh puak Pakatan Haprak seperti Si Khalid Samad ni bukan sahaja memaparkan Politik Retorik yang menjadi amalan mereka selama ini.

Tapi dalam masa yang sama, tindakan Si Khalid Samad ni juga turut menampilkan sifat MUNAFIK yang memang sebati dikalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri secara terbuka dan hanya mengutamakan soal nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!




Source link

read more

Bunuh diri tu haram akal kat mana – Hafiz Hamidun sindir Fathia Latiff



Baru-baru ini, pelakon Fathia Latiff sekali lagi mencetuskan kontroversi apabila dia meninggalkan beberapa komen ketika Iqram Dinzly sedang mengadakan sesi video ‘live’ di laman Instagram miliknya.

Fathia meninggalkan empat komen yang berbunyi “pergi bunuh diri”, “bunuh diri Iqram”, “tak ada scene bunuh diri ke?” dan “alang-alang” ketika aktor tersebut sedang mengadakan sesi ‘live’.

Tidak dapat dipastikan sama ada komen yang ditinggalkan oleh Fathia kepada Iqram berunsur gurauan atau serius.

Terbaru, penyanyi Hafiz Hamidun tampil memberikan komen mengenai isu tersebut secara umum menerusi laman Twitter .

“Bunuh diri tu haram. Tapi kalau suruh orang bunuh diri tu, (kalau bergurau sekali pun) memang tak lawak dan tak guna punya pemikiran.

“What if orang yang kau suruh bunuh diri tu triggered dan betul-betul bunuh diri. Kau happy? Puas? 

“Akal kat mana? Nafsu kat mana?” tulis Hafiz.

Biarpun tidak menyebutkan nama Fathia, netizen mengandaikan nasihat itu sebagai satu sindiran dan mendakwa tweet tersebut ditujukan kepada aktres itu berikutan tindakan yang dilakukan olehnya kepada Iqram.

BACA: “Tak ada scene bunuh diri ke?” – Fathia Latiff suruh Iqram Dinzly bunuh diri? 

Nama Fathia dan Iqram terus menjadi bualan ramai semenjak tahun lalu. 

Fathia terpalit dengan isu Bigo Live serta kenyataannya di laman sosial yang mengundang kontroversi manakala Iqram pula dilihat gemar melakukan aksi pelik di Instagram.



Source link

read more

PKR SAMBUT PENCALONAN TU M DENGAN RASA KECEWA!!! ~ SEMUT HITAM


KECEWA! Itu kata kunci yang diluahkan oleh kebanyakkan pemimpin serta ahli – ahli Pakatan Haprak tu apabila nama Tun Mahathir diumumkan sebagai calon Perdana Menteri mereka.

Nak pulak dikalangan mereka yang menyokong puak – puak PKR. Kekecewaan itu pula tidak hanya didiamkan begitu sahaja. Sebaliknya, mereka meluahkan rasa kecewa itu secara terbuka.

Jika sebelum ini, Ketua Wanita PKR tampil meluahkan rasa kecewanya dalam satu kenyataan terhadap keputusan yang telah dibuat oleh pucuk pimpinan gabungan Pakatan Haprak itu.

Begitu juga luahan dari kalangan kepimpinan PKR Selangor yang mendakwa berasa sangat terkilan dan kecewa dengan keputusan yang dibuat namun terpaksa bersetuju untuk tidak bersetuju.

Perkara itu dinyatakan oleh Ketua Biro Komunikasi PKR Selangor, dengan menegaskan bahawa mereka tidak akan melupakan perjuangan Reformasi yang pernah dilaungkan sebelum ini.

“Dengan saki baki ruang demokrasi dan kebebasan bersuara yang ada, PKR Selangor dengan ini melahirkan rasa terkilan dan kecewa dengan pengumuman calon Perdana Menteri Pakatan Harapan.

“Kini negara sedang berdepan dengan zaman baharu. Golongan millenial pastinya mahu melihat seorang tokoh segar, kaya dengan buah fikiran yang berpandangan jauh dan berkesan untuk membawa negara ini keluar dari kepompong kerosakan yang telah tercipta sekian lama oleh barisan kepimpinan Umno dan Barisan Nasional sejak dahulu lagi.

“Rakyat tidak mudah lupa, penggerak asli Reformasi juga tidak akan lupa. Reformasi total mesti ditegakkan dari semua aspek. Baik sistem, dasar, pentadbiran dan juga pentadbirnya,” katanya menerusi satu kenyataan, hari ini.

Pokok pangkalnya, ketetapan untuk mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri tidak diterima secara menyeluruh dikalangan puak Pakatan Haprak tu. Sebaliknya, mereka merasa kecewa kerana perjuangan yang mereka harungi selama ini hanya sia – sia belaka!!!




Source link

read more

Khabar tu tak benar Riyad Mahrez bukan sasaran Liverpool – Sumber


KUALA LUMPUR: Kelab bolasepak Inggeris, Liverpool tidak berminat untuk mendapatkan khidmat bintang Leicester City, Riyad Mahrez bagi mengisi kekosongan ditinggalkan Philippe Coutinho di Anfield.

Perkara itu ditegaskan satu sumber dipercayai kelab itu, selepas wujud laporan mengatakan pemain sayap Algeria itu bakal ke Merseyside dengan yuran perpindahan sekitar 50 juta pound (RM270 juta).

Berita itu tersebar selepas hanya beberapa jam Coutinho mengucapkan selamat tinggal kepada The Reds dan sah sebagai pemain Barcelona dengan perpindahan bernilai 140 juta pound (RM770 juta).

Sumber itu turut menyatakan bahawa tiada sebarang komunikasi antara dua kelab tersebut berhubung perkara tersebut, walaupun ura-ura mengatakan Mahrez sedia untuk menjalani pemeriksaan kesihatan di pusat latihan Liverpool di Melwood.

Kenyataan wartawan Liverpool FC, James Pearce menerusi Twitter

Pada masa sama. Leicester turut meletakkan harga lebih daripada 50 juta pound untuk Pemain Terbaik PFA tahun 2016 itu yang telah membantu The Foxes mengejutkan dunia bola sepak dengan menjulang kejuaraan Liga Perdana Inggeris musim itu.

Liverpool setakat ini sudah berbelanja 75 juta pound (RM406 juta) untuk mengikat pertahanan Belanda, Virgil van Dijk dari Southampton.



Source link

read more

Fathia betul ke gambar tak bertudung tu throwback


KECOH kejap dunia hiburan apabila pelakon Fathia Latiff memuat naik foto tidak bertudung di laman Instagram miliknya, @fatiyalatiff.

Miss K yakin, itu foto lama sebelum bertudung, tak mungkin Fathia ‘cabut’ tudung selepas berhijrah sejak April 2016? 

Terkejut Miss K bila ada peminat jahat yang melabelkan Fathia kafir gara-gara foto tersebut.

Sabar semua! Kan Fathia dah bagitahu itu gambar lama.

Takkan Fathia tergamak nak muat naik foto dia bertocang tu!

Lagipun Fathia dah letak hashtag #tbpost, maknanya throwback post kan, tak gitu Fathia?



Tapi yang menjadi tanda tanya, bila Shahrizan turut memuat naik foto serupa di laman Instagram miliknya.

Shahrizan turut menyertakan sekali hashtag #AllRed #tb.

Selepas foto itu menjadi kontroversi, kedua-duanya telah memadamkan foto tersebut.

Miss K cuba berfikiran baik, husnudzon orang kata, tapi semuanya goyah selepas Miss K dihubungi oleh rakan lama Miss K, Sheena.

“Kau rasa apa Miss K? Throwback masa free hair sebelum April 2016 ke atau throwback beberapa hari lepas?

“Dekat Instagram Shahrizan tu, ada posting ‘happy birthday to me’, tapi tarikhnya adalah pada 13 Disember yang lepas.

“Jadi kalau Fathia dan Shahrizan tulis hashtag gambar tu gambar throwback, maksudnya tu throwback beberapa hari lepas atau throwback beberapa tahun lepas?

“Hairan betul aku ni Miss K sebab posting Shahrizan memakai baju sama berwarna merah seperti dalam fotonya bersama Fathia adalah pada 4 hari lalu.

“Screen shot sebagai bahan bukti mesti kena ada Miss K. Takkanlah aku nak main tuduh dan serkap jarang je. Aku nampak, aku screen shot, aku tanya. Okay kan macam tu?” kata Sheena lagi.

Gitulah Sheena, bukan main lagi!

Selepas Miss K letak telefon, Miss K mula sangsi. Miss K memang tak dapat siasat kerana jawapan sebenar ada pada Fathia.

Mengambil jalan mudah, Miss K nak fikir positif je. Mungkin gambar tu memang gambar lama sebab Fathia perniagaan tudung Dara by Fathia Latiff, takkan dia tiba-tiba nak tanggalkan tudung kan?

Miss K: Sedar tak sedar 2017 hampir melabuhkan tirai. Apa azam baru anda?

Pssst…ada cerita menarik nak dikongsikan dengan Miss K, hantar e-mel ke [email protected]



Source link

read more

Saya punyalah malu masa tu – Hairul Azreen dedah pernah kerja cat jalan raya



PELAKON Hairul Azreen mendedahkan yang dia pernah melakukan kerja buruh kasar dengan mengecat jalan raya suatu ketika dulu.

Menerusi akaun Instagram (IG)nya, Hairul memberitahu ia merupakan pekerjaannya pada tahun 2006.

Hairul yang turut berkongsi fotonya ketika melakukan kerja itu akui malu gambarnya diambil.

Dengan nada gurau Hairul berkata jika boleh dia tidak mahu mengambil gambar ketika mengecat jalan kerana bimbang kekasih yang ada nanti lari.

Sementara itu, Hairul turut berpesan supaya berbuat baik dan menghargai dengan semua orang, tak kira siapa pun mereka.

Tambah Hairul lagi, ijazah terbaik adalah datang dari pengalaman hidup.

Rata-rata pengikut IGnya kagum dengan Hairul yang sentiasa mahu memajukan diri biarpun sanggup bersusah-susah dahulu.



Source link

read more

KOT YA TAKUT PUN, JANGAN LA TUNJUK SANGAT "BODOH" TU!!!


Dalam Politik ni, semua kemungkinan boleh berlaku. Dari satu sudut, tak wujud istilah “Mustahil”. Sebaliknya, semua benda boleh dilakukan oleh pemimpin Politik ni sesuka hati mereka.

Hanya budak yang baru nak belajar pasal Politik je akan menganggap suatu perkara itu ‘Mustahil’ dilakukan didalam Politik. Sedangkan golongan Non-Partisan pun tau mengenai perkara tu.

Jadi, untuk seorang pemimpin Politik seperti Si Jo Bedul ni memberikan alasan kononnya ‘Mustahil’ gandingan Khalid Ibrahim, PAS dan UMNO mampu untuk menawan Selangor terlalu dangkal.

Malah, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PKR itu hanya sekadar menunjukkan seolah – olah dia tidak mempunyai asas pendidikan Politik dan cuba nak memperbodohkan orang lain.

Sebagai rekod, suatu ketika dahulu orang Politik juga pernah mendakwa adalah mustahil bagi seorang pemimpin Melayu tegar seperti Tun Mahathir akan bekerjasama dengan DAPigs.

Tapi hakikatnya hari ini, atas dasar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi, perkara yang pernah dianggap ‘Mustahil’ itu telah berlaku. Bahkan DAPigs juga turut mengangungkan Tun Mahathir.

Walhal, sebelum ini, Tun Mahathir pernah melabelkan DAPigs sebagai sebuah parti Ultra Kiasu, Chauvanist dan turut membuat dakwaan bahawa parti itu menyebarkan fahaman Komunis.

Dan tidak ada sesiapa juga yang menyangka keluarga kepada Si Ketua Penipu tu sanggup bekerjasama dengan Tun Mahathir sedangkan sebelum ini bekas Perdana Menteri itu yang buat hidup mereka menderita.

Maka kesimpulannya, dalam Politik hari ini, memang tak wujud istihal ‘Mustahil’ seperti mana yang cuba digambarkan oleh Si Jo Bedul tu. Hanya golongan mereka yang Kurang Cerdik je yang mudah membuat anggapan sedemikian!!!



Source link

read more
Show Buttons
Hide Buttons